Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedium
Läst 4143 ggr
Jane-Lyzell
0

Medium stäms!!!!!!!!!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Choklad
0

Antingen så är någon som ljuger..men fy för att lura av människor pengar på det viset. Men jag förstår inte hur kunden kunde betala så mycket pengar, och varför i alla världen det inte ifrågasattes av henne? Jag håller absolut inte med mediumet, men kunden har ju ändå också ett ansvar i detta fallet. Men visst, vet man inte något om andevärlden och blir hotad med mörka makter så kan jag förstå. Usch säger jag bara..Skrikandes

U R us

[Lynx76]
0

Usch var ordet!

Men jag skulle faktiskt inte betalat… då tar jag hellre de mörka makterna. eller söker hjälp nån annanstans. kronofogden är också en mörk makt ;)

[grinda]
0

En lurendrejare verkar det som. En del människor kan lura skjortan av folk - usch!. (och sabba förtroendet för de seriösa på kuppen)

Lahdensivu
0

Det finns många som luras på bekostnad av alla bra och seriösa individer. Sådant är alltid tråkigt och beklagligt, de ska avslöjas.

Glöm inte att olika kulturer har olika sätt att se på andevärlden också. Alla inte så kärleksfulla som vi kommit att se i Sverige.

När jag var i Indien så lät jag en "heligman" berätta om min framtid. Mycket av intresse pga att jag studerat religionshistoria på universitetet med inriktning hinduism och buddhism, men även av själ att jag tror på det andliga.

Nå, han var mycket intresserad av att tjäna mer pengar (rik turist som jag varFlört), vilket är förståerligt, Indien är fattigt. Men han var väl bra på att känna in min person, måste jag säga. Det var intressant. Men hans attityd var att gör du inte si eller så, så kan det gå illa och van med att behandlas av omgivningen med stor vördnad och respekt vilket gjorde honom till inte så vidare ödmjuk eller trevlig. Detta gjorde att jag slog bakut och tyst protesterade i mitt inre, ville ju höra klart vad han sa så jag sa inte något till honom.

Och vi har nysvenskar som bedriver andlig verksamhet med kanske andra sätt att tro på andevärlden än oss. Vilken tro du uppfostras med färgar ju naturligtvis av sig på ens bild av andevärlden, rätt eller fel!

Jane-Lyzell
0

4 Det är därför jag är spiritualistiskt medium - där finns etik moral och Förhållnings regler:-)))

DarkAngel
0

Jane: Vad är ett spiritualiskt medium?
Vad är skillnaden från ett vanligt medium?

DA

JOWa
0

Enligt Skånskan var kunden psykiskt sjuk.

Denna kommentar har tagits bort.
Lahdensivu
0

Egentligen spelar det ingen roll vad man har för yrke, medium el affärsbiträde. Det handlar om respekt för sina medmänniskor och för sig själv, visar man omsorg så brukar man få tillbaka det.

Visst har vi som kunder också ansvar, vi har alltid ansvar för vad vi gör och låter andra göra mot oss.

Jane-Lyzell
0

6 Tror det blir enklast jag lägger in en länk till vår hemsida så kan du läsa självGlad http://www.ramsbergsgarden.se/page10.html

Det säger dig vad eller hur ett spiritualistiskt medium har med sig i sitt utövande!

Sen när du säger vanligt medium????? då undrar jag vad din referenspunkt är med det? - menar du dem som du ser på Tv, så jobbar de flesta av dessa medium spiritualistiskt eller har den bakrunden utvecklingen i den skolan!

Sen finns det en hel uppsjö med andra som kallar sig medium - och dessa har jag ingen koll på - för mig är det new age!

Vänligen Jane

DarkAngel
0

Jane

Att jag skrev vanligt medium är av okunskap om vad det heter. Kanske det rätt ordet varigt andra. 
Och ja, jag utgick från dom på TV. Tänkte inte på att det kan finnas flera olika…kan jag kalla det grenar?? i hur man är medium. Visste inte att det fanns så många.

Jag ber om ursäkt för att det låter så kritiskt. Jag är bara okunnig, men villig att lära.

DA

Jane-Lyzell
0

11 Hold youre horsesFlört du kan inte dra alla medium över en o samma kam! Vad syslar du själv med? !

sven-g
0

Vi skall inte dömma, det kan ha gått till på vilket sätt som helst. Finns många varianter ett är bädrägeri, ett annat är av sjukdom fattat dåliga beslut. Men om Mediumet haft moral och etik, skulle man se att, mediet sett till att sjukvården tagit över.

Jane-Lyzell
0

16 smaken o baken är ju delad såå…….tänker inte ödsla mer tid på dig som det första du gör säger att alla medium är charlataner!

finns liksom inget att säga till dig då - för din intention är att svärta ned alla mediala!

by by

Felicula
0

Jane har nog väldigt rätt. Inom all verksamhet finns det bra och dåliga människor (tyvärr). Det har gått en programserie på tv  under våren om såna som slarvar och fuskar vid husbyggen, därmed är det ju inte så att alla snickare, rörmokare, takläggare osv är klåpare. Att dra alla medium över en kam är precis lika dumt. Att däremot källkritiskt granska var och en, för att komma fram till om de är bra eller inte är klokt (och görs det på rätt sätt hjäper det ju verkligen dem som inte är lurendrejare dessutom). Sen är det givetvis upp till var och en om man vill tillhöra de dumma eller de kloka, typ.

[Lynx76]
0

Jane - jag visste inte heller att det fanns så många "olika" sorters medium… jag hade också kallat det "vanligt medium"… lät som du tog lite illa upp där. Alla är inte så insatta i vad allting kallas ;)

Jane-Lyzell
0

20 Neej inte tar jag illa uppGlad

12 Ingen faraGlad om man inte frågar kan man ju inte få svar - men nu när jag vet vilka medium du menar - så är det oftast spiritualistiska medium som utvecklats i den spiritualistiska kunskapen som du menar!

Sen finns det ju en hel uppsjö med människor som kallar sig medium när de talar med delfiner eller gurusar med(vilket då blir new age för mig)

För mig är ett medium en person som förmedlar budskap emellan våra 2 världar ifrån nära o kära! Inkarnerade och diskanerade(levande på denna sidan eller på andra sidan livet)

//Jane

DarkAngel
0

Tack Jane, då förstår jag lite mer..Glad

DA

Lahdensivu
0

Inom alla yrkeskategorier finns det folk som luras!

Forskare som plagierar andras resultat eller ljuger om resultat.

Affärsmän som luras och bluffar.

Vårdpesonal som är osympatiska och dumma.

Präster som förgriper sig på barn.

Poliser som sätter dit oskyldiga m.m.

Det står dagligen i tidningarna.

Det finns överallt.

Men det betyder INTE att alla är sådana. Oftast får ju inte alla goda, fina hjälpsamma människor här i världen någon direkt uppmärksamhet, inte i dagstidningarna som ju gillar att frossa i allt negativt.

Jane-Lyzell
0

26 Helt rätt, finns mer goda människor en dåligaGlad

mer positivitet en negativitet men det negativa ges mer näring , tyvärr!

InaIna78
0

Jag håller med dig Jane, och jag tror tyvärr det är så att de som är "dåliga" människor eller vill svärta ned andra är de som oftast hörs mest eller högst. Många håller inne med positiva kommentarer till sina medmänniskor, men drar sig inte för att ge dem negativa.

De som inte tror på det övernaturliga eller medium utan kallar dem allihop bedragare kan jag inget annat än att tycka synd om. Vilken liten värld de lever i. Vissa säger att det vore overkligt om det fanns andar och andra energier och människor som kan kommunicera med dem/det, men jag tycker det vore betydligt mer overkligt om det INTE vore så. För vem kan förklara allt i livet? Det finns ju så otroligt mycket som är overkligt eller oförklarligt.

Bara titta på detta med intuition, vad kommer det ifrån? Personkemi, auror… varför känner man ibland sig olustig och obekväm med vissa människor?

Vissa tror bara på det de ser, men energier och molekyler och atomer kan man inte alltid se med blotta ögat, ändå tror och vet de flesta att de finns, varför tror de på det och inte andliga eneriger/varelser?

Kanske för att de är rädda… Jag tror mycket handlar om rädsla inför det man inte vet något om. Jag känner snarare en oerhörd trygghet i vetskapen att det finns något mer. Något mer än det vi kan se och ta på. En större energi, flera dimensioner. Och vissa är mer känsliga för dessa, och vissa kan kommunciera med dessa, på olika sätt. Vissa av dessa blir medier som hjälper andra som inte kan kommunicera att få kontakt med sina avlidna anhöriga, vägleda eller helt enkelt bara ge ro och frid och trygghet.

Meditiaion och yoga och ju också en form av detta, man uppnår något, eller någon energiform där man är mer mottaglig, och uppnår ett större lugn, mer harmoni osv. Och detta skiljer sig säkerligen från person till person. Jag utövar själv ashtanga yoga och har i och med det blivit mycket mer öppen för alla typer av energier. Och många många gånger kan det inte förklaras med ord… Men måste uppleva det själv…

Men det jag definitivt vet är att det inte är farligt, utan underbart och det har gett mig ett större lugn i livet. Och balans. Och jag vet definitivt att det finns männsikor som är betydligt öppnare än jag, och trots att det kanske finns vissa som luras och är bedragare så finns det också de som är seriösa och väldigt duktiga på det de gör. Och det är fruktansvärt hur lite respekt de många gånger får av skeptiker. Men så är det väl, det man skräms av vill man inte tro på, eller?

Velocity, du borde verkligen skämmas för det du skriver. Du verkar vara otroligt fördomsfull och okunnig. Du behöver inte vara respektlös också.

/Ina

Jane-Lyzell
0

28 Tack för trevligt inlägg och jag håller med digSkrattande

Vänligen Jane