Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 7311 ggr
Quennie
0

Ande + dröm.

Jag har en liten fråga. Det är så här att min mamma har tagit över mitt gamla sovrum pga att jag har flyttat hemifrån men varje gång hon sover där så drömmer hon samma dröm hela tiden förutom förra gången hon försökte sova där inne men det var samma handling men en annan verison och hon vaknar för att hon är  livrädd och nu kan hon inte sova där inne.

Såhär är drömmen:

Att det är en elak ande (min mamma säger demon hela tiden) som är i köket och härjar runt  och den gör även det i hela lägenheten och försöker ta mig och min syster.

Det är svårt att förklara men detta är det bästa tror jag. Det konstiga är att jag har haft rummet över 10 år och jag har inte haft såna drömmar. Det ända är att jag har vaknat av att någon har ropat mitt namn och ibland känns det som att det är någon där inne.

Men vad kan drömmen betyda?

Tacksam för svar. :)

"You only live once so just go fucking nuts." -  Mitch Lucker

Instragram : Quennielee sägs det. ^^

hassabacka
0

tror din mamma kan ha lite ångest… Separera är inte lätt… Det går över

Quennie
0

Ångest har hon alltid haft.  Det kan vara det som spelar.

Hellas
0

Jag tror också att det har med oro för er som flyttat hemifrån, det är inte helt lätt att vara förälder och helt plötsligt en dag se sina barn vuxna och flyttfärdiga.
Separationsångest är en ganska jobbig sak att hantera.

Drömmar handlar ofta om bearbetning av vardagliga händelser, stora som små.
Speciellt de drömmar som upprepas, ofta upphör det när man kommer till insikt om varför man har dem och kan göra någonting åt problemet.
Det handlar om att tolka sina drömmar och det ska man gärna försöka göra själv eftersom om någon annan gör en tolkning så blir det utifrån dennes erfarenheter.

Det finns dock generella tolkningar som ofta kan peka åt rätt riktning och en av dem är Döden eller som din mamma drömmer….om Demoner och bortförande av Er.

Det handlar ju om förändring, ett nytt kapitel i hennes liv är på gång och där finns ni barn inte med så påtagligt som ni tidigare varit då ni bodde hemma.
Döden är ju egentligen ett Tecken på att det är någonting nytt på gång, det gamla "dör" och in kommer nya influenser.

I din mammas fall handlar det ju verkligen om att gå mot någonting nytt, utan er barn, vilket kan vara väldigt skrämmande för många.

Försök peppa din mor att kanske träffa andra människor på kvällarna, kanske gå kurser, det finns massor att välja på.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Denna kommentar har tagits bort.
JustMe08
0

Håller med Helena-K. Jag tror också att det här handlar om din mammas egna rädslor.

MVH  Mia

Medarbetare på Medialt I Fokus

"We are what we repeatedly do." /Aristoteles

OlgaMaria
0

Tror din mamma på något särskilt? Är hon kristen?

Jag skulle i alla fall inte bortförklara det med ångest osv. Din mamma kanske är känslig och det kan givetvis vara plågande för henne, men jag tror att hon upplever något verkligt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

hassabacka
0

Nu skall ni inte skrämmas här demoner är inte farliga. Det är ofta man bygger upp dem själva med sina tankar. Tankarna kan också föda negativ energi. om hon skulle se på saken ur ett annat ljus får inte den så kallade demonen energi o dör ut. Behöver ingen präst för det…

Quennie
0

Helena - K. : Jag tycker att det skulle vara bra för henne också att komma ut och träffa människor dock så jobbar hon med olika människor varje dag och sen har hon ingen ork när hon kommer hem pga sin sjukdom. >.<

TheresiaW: Hon är inom duddhismen.

Hasse: Jag blir inte skrämd av en sån sak.

Dock jag har en sak som jag blir rädd av. det är ett kort som jag tog i min mammas vardagsrum och i hörnet av kortet så finns det ett ansikte.  Jag vet att vi har en en gumma som går runt i lägenheten ibland i alla fall det sa mitt ex. Han och hans syskon kan känna av såna saker.

JustMe08
0

Har du någon möjlighet att lägga ut bilden här?

MVH  Mia

Medarbetare på Medialt I Fokus

"We are what we repeatedly do." /Aristoteles

Quennie
0

Kan kolla om jag hittar den.. Har i alla fall lagt ut den på en annan sida.

Quennie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hittade bilden dock så var den inte så bra som jag trodde men här är den och jag hoppas att ni ser det jag ser och denna kommentar hade jag lämnat under den:

"Detta är saken. Det var lite läskigt för jag drog till denna punkt på bilden. Och vi vet att det bankar inne i mitt rum på nätterna och det bankar i köket också. T.ex. igår kväll (17/11) när Jensen och jag låg och pratade så bankade det till i mitt rum. Det är lite läskigt för ibland kan jag vakna av att någon ropar mitt namn och det kan hända när jag sitter i hörlurar och lyssnar på musik så kan jag höra att någon ropar på mig. Så ibland avskyr jag att vara ensam i våran lägenhet."

hassabacka
0

Ta aldrig bild på glas då blir det så mycket "orber" vad synd annars fint skåp. Finns dock inget på bilden kan jag säga med all säkerhet…

Quennie
0

har dock  zomat  (stavning?) in på ett kort.. tror att kortet igentligen är på mig eller på mitt ex. Kommer inte ihåg, är så länge sen det hände så.   Jag tror inte att det finns något ont här för om det skulle vara det så skulle det säkert ha hänt något tidigare.. tror bara att mamma har sin gumma och sen resten är ångest.

så jag drar slutsatsen att det är nog ångest. men det är bara vänta och se.

men tack för alla svar. :)