Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettermytologinaturväsenskrock
Läst 7600 ggr
Jinaum
5

Trä vättar

Detta är något jag hållit inne med länge och känner nu att jag vill få reda på efter inspiration i en tråd.

Jag vill inte diskutera detta med skeptiker men ni får gärna för er del diskutera det i er fina nya hörna. Men jag svarar inte på skeptiker frågor i detta för det är inte det jag vill veta. Det jag vill veta är om fler sett detta eller känt.

Jag har sedan jag varit liten sett vad jag kallar trä vättar. En slags trä ande som bor i större träd oc syns sällan i städer då de inte riktigt gillar avgaserna som jag fattat det.

Så som jag ser dem är de ofta små, lite lätt knubbiga och har inga tår, underliga ögon men ändå inte och varierade näsor. Ett typiskt fantasi foster låter det som. Men de har inte heller någon fast form. Som jag ser dem är i olika klara färger och ibland lyser beroende på träd eller humör och ibland ser ut att ha tribal märken eller tatueringar. För mig känns de mycket nyckfulla men ändå snälla. Jag har en sådan vätte som ibland springer med mig, när den känner för det. Man kan säga att jag som liten såg den som min guide eller liknande.

Jag vill veta om fler har sett dem. För jag har aldrig läst något om detta och hållt det för mig själv. Men jag vill prova och se om det finns någon som kan ge mig källor eller liknande att läsa mer om dem eller som sett dem själva!

[mia-38]
1

Hej.

Jag har tyvärr inte sett sånna. Men en gammal pojkvän jag hade såg trävättar ofta.
Hoppas nån annan här inne har sett de.

KramSkrattande

[outgrundlig]
2

Jag kan ana dem, känna deras närvaro, samt ibland ser jag liksom som att något i trät tittar på mig. Men deras form etc. ser jag inte så som du gör.

Det låter häftigt att du kan se dem så, tack för du berättade.Glad

Jinaum
1

jo. Har en ritad bild ungefär hur en vätte kan se ut för mig. Dock gör den inte rättvisa då ag ritade den så för en tatuerings skull. Vilket jag fortfarande funderar på att tatuera in.

himlen
1

Hej!

Då rekommenderar jag dig och gå in på Rebecka Viks hemsida hon har studerat dessa elementarväsen i många år och skrivit bla boken " Mäster Grå" där hon beskriver exakt det du nu berättar om, det du upplevt är helt realt och jag har full förståelse för att du inte vill berätta för skeptiker om detta, jag skulle inte ens lagt ut det här då det är mycket personliga saker men gå in på www.trevarldar.se där kan du se Rebeckas hemsida jag har själv varit på ett av hennes föredrag hon har ett utvecklat klarseende som gör att hon lever och har kontakt med dessa väsen, hon släpper snart boken " Pans Rike" där hon redogör för hur dom lever och hur vi kan ha en sund kontakt med dom, till dig säger jag igen var rädd om denna upplevelse och vet att du inte är ensam om den Mvh Himlen

Jinaum
2

De där böckerna skulle jag gärna vilja läsa! Finns de ute i bokaffärer eller få?

Får ta å kolla nästa gång jag är i göteborg om Regnbågen kan ha den. Om annat fyller man ju år i oktober :P

himlen
1

Hej!

Ja jag rekommenderar idg verligen och läsa Rebeckas böcker jag känner henne personligen hon är mycket duktig och hennes arbete består i och kartlägga dessa väsens verksamhet gå du in och titta på hennes hemsida du nu fått du kommer den och få massor av inspiration,sen en sak i bästa välmening tala inte högt om detta med vem som helst då många inte förstår detta / Himlen

himlen
1

Hej!

Jo jag glömde och berätta om boken " Mäster Grå" slå in solrosförlaget på google sökmotor så kommer du till Solrosförlaget ägaren heter Gunilla hon säljer "Mäster Grå" Mvh Himlen PS Du kan beställa den där

LD50
1

"De där böckerna skulle jag gärna vilja läsa! Finns de ute i bokaffärer eller få?"

Mäster Grå, Möte med naturens väsen av Rebecka Vik, på Adlibris.

himlen
1

Hej!

Som jag sa gå in på Solrosförlaget och beställ dom Hälsa Gunilla från mig / Himlen

Jinaum
1

#6 gör jag inte heller. Men jag ville veta om det var fler, om det är ovanligt, om jag kan läsa mer och förstå mer.

[grinda]
2

Jag har sett vättar en gång men jag visste inte att jag såg dem. Jag kände en kille i Värmland som hade vättar i sitt hus där han bodde som en kuf långt ute i skogen. En  kväll i skymningen såg jag något märkligt som rörde sig blixtsnabbt förbi byggnaden nära marken. Jag blev helt perplex, då tittade killen på mig -NU såg du. Han SÅG men jag såg något oxå Jag vet inte vad jag såg men det var något märkligt. Och han sa att det var vättarna så jag utgår från att det var det.Flört

[grinda]
1

Fast jag vet ju inte om det var trävättar förstås

himlen
1

Hej!

Jinaum gå in och läs på Rebeckas hemsida det är det råd jag kan ge dig nu / Himlen

capodeicapi
0

Trä vättar? Det tog ett tag innan jag kopplade.Flört

chik
2

Läste som föregående lite galaet.

Läste det som 3 vättar.

Nej jag har aldrig varit med om detta..

Lena.P är jag i verkliga livet.

chik
1

Jinaum. Du!! Har du känt att pulsen går upp när man står vid vissa träd.

Har ett träd, när jag står med ryggen mot det så får jag en sådan puls…Tycker jag är intressant..Men det är jag det.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Jinaum
1

#16 kanske… brukar det när jag åker förbi en vis skog jag alltid tycker jag ser troll i som tittar ut på den lilla väggen. Men vet faktiskt inte. Aldrig tänk på det ärligen.

LD50
0

"…tycker jag ser troll i som tittar ut…"

Det finns ett pykologiskt fenomen som heter pareidolia, kanske det som gör att du ser dessa troll?

Jinaum
1

#18 jag vet mycket väl vad pareidolia är. Och du har tagit meningen ur kontext. Jag tycker jag ser men säger inte att jag ser. Det är mer i ögonvråns grejen för det står stora stenar och sådant där med mossa som man kopplar till troll eller hur?

Men det är mest att det känns så än att jag ser. Inte sett ett troll fysiskt. Det känns mest som en skog där man tycker sig se dem i ögonvrån eller att de kan finnas där å tittar på en när man åker förbi.

Men det finns inget där som faktiskt ger paredoila feneomenet för ingen sten ser ut som ett ansikte eller något i skogen. Det ser bara ut som en skog med stora upplutade stenar med mossa på. Vilket får mig att tänka på troll för stenarna står upprättade.

Skogselva
1

#19 Troll förvandlas ju till sten om de kommer i kontakt med solljus. Som sagt så har jag fått ett kort på en filur som liknar det du beskriver, annars har jag nog aldrig träffat någon.

Jag känner närvaro av något när jag är nära träd, så kanske är det dem jag känner av. De eller något annat slags trädväsen. (Jag tror på en oändlig variation av skogsväsen.)

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Denna kommentar har tagits bort.
capodeicapi
0

lägg gärna upp den bilden på spökbilder.

Capo

Skogselva
0

#25 Gjort Glad

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad