Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettlänkar
Läst 4046 ggr
Jane-Lyzell
0

Tester!

http://www.noetic.org/research/psi.cfm

Lite roliga tester:-)

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[AnnikaOhlsson]
0

Tack, detta ska jag sätta mig med hemma en lugn kväll!!!

LD50
0

TS, Jane skriver:

"Tester!

http://www.noetic.org/research/psi.cfm

Lite roliga tester:-) "

Kul! Nu har jag i och för sig inte tittat på sidan ännu, men jag antar att den är seriös.

Jag rekommenderar den som testar sig att dokumentera ordentligt, och givetvis att låta samtliga tester, även de med dåligt resultat, ingå.

En webbtest är ett utmärkt hjälpmedel för att själv se om man har några paranormala krafter, och kanske gå vidare.

Lycka till alla som testar sig!

Anna-Helga
0

#2 Vad är det för dokumentation du rekommenderar? Hur många vittnen? Hur många gånger ska resultaten visa vad? Skrattande

LD50
0

"Vad är det för dokumentation du rekommenderar? Hur många vittnen? Hur många gånger ska resultaten visa vad?"

Nu har jag inte varit inne o kollat sajten, det är möjligt att den sparar dina resultat, då behöver du inte göra några noteringar.

Annars skriver du upp vad det är för test, hur många alternativ du kan gissa på, vilket resultat du gissar på osv. Du behöver inga vittnen, en webbtest kommer ändå aldrig resultera i något säkert bevis för paranormala förmågar, det är mer för ens egen skull.

Ju fler gånger du testar, desto säkrare resultat. Det fungerar med en tärning eller ett mynt också. Om man sitter ute på landet, är lite uttråkad och inte har vare sig dator eller Internet.

Tänk dock på att en enstaka test kan ge positivt resultat utan att det för den skull visar att du har paranormala förmågor.

Andina
0

(Tog bort ett onödigt inlägg… om statistik… )

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Anna-Helga
0

#4 Jag har lite annat sätt att träna på än dataspel faktiskt, men tack ändå! Flört

LD50
0

"Jag har lite annat sätt att träna på än dataspel faktiskt, men tack ändå!"

Varför frågar du då? Men visst, tack för att du tog några minuter av mitt liv.

[outgrundlig]
0

#7 Varför tar du initiativ i en annans tråd och vill rekommendera andra att göra så som du säger? Du får stå för dina egna handlingar helt enkelt. Du får svar därefter…..

Tråden är bara en kul grej för de som har humor…..Tungan ute

LD50
0

"Varför tar du initiativ i en annans tråd och vill rekommendera andra att göra så som du säger?"

Varför skulle jag inte kunna göra det? Tycker du mitt inlägg #2 på minsta sätt är otrevligt eller elakt eller dumt? Jag kom med ett vänligt förslag på hur man kan göra för att vara mer säker på sitt testresultat.

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för om jag gjorde fel. Förlåt.

"Du får stå för dina egna handlingar helt enkelt. Du får svar därefter….."

Jag svarade på en fråga som #3 ställde. Om frågan hon ställde var ironisk så märkte jag det inte, och jag ber jag ännu en gång om ursäkt. Mitt svar var inte menat annat än att svara vänligt på frågan.

"Tråden är bara en kul grej för de som har humor…"

Precis så har jag också tolkat den.

[outgrundlig]
0

Så bra låt oss skratta dåSkrattande

Skapa gärna egna trådar precis som grinda skall göra om denna goa video som hon lade in i Mastre´s tråd…..du är fri att tala men välj gärna dina egna trådar för ditt ämne.

LD50
0

"Skapa gärna egna trådar precis som grinda skall göra om denna goa video som hon lade in i Mastre´s tråd…..du är fri att tala men välj gärna dina egna trådar för ditt ämne."

Jag anser att mitt inlägg passade utmärkt i tråden. Det var dessutom seriöst och ärligt menat.

Har du en annan uppfattning föreslår jag att du, som regelverket säger,  tar det med någon administratör.

[outgrundlig]
0

Vi vet nu att du är seriös och ärlig! Fint av dig.

Tråden som sådan är en skojig tråd Skrattande om du nu glömt det!

Den är till för humorister.

Anna-Helga
0
[outgrundlig]
0

Tungan uteCool

capodeicapi
0

Jane, vad är ditt highscore?

Jane-Lyzell
0

15 ingen aning!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

capodeicapi
0

Om Jane får 25% bättre resultat än LD50, på 20 försök, så har skeptikerna fått något att bita i. Antar ni utmaningen?

LD50
0

Nu har jag inte kollat sidan, så jag vet inte riktigt. Antagligen är risken för fusk stor. Men en seriös, kontrollerad test skulle jag helt klart ställa upp på.

Edit: Var inne och tittade på sajten, och det var inte som jag tänkt mig. Trodde det skulle vara en seriös test.

Anna-Helga
0

#18 Förstår du nu bättre mitt svar i #6??! Nog trodde jag du läst på innan du började argumentera? Flört

LD50
0

Tror du #6 svarar på din kommentar till henne?

Anna-Helga
0

#20 Eh va? Obestämd

LD50
0

Läste fel, sorry.