Drömtydning
Jag vaknade med ett ryck i morse och tittade intensivt på mitt pekfinger. Det såg ut som vanligt tack och lov. I drömmen växte det ut något som såg ut som en grodd med ett litet blad på. Bladet var pil- eller hjärtformat. Jag försökte dra ur växten ur pekfingret men den gick av och var svår att få grepp om. Jag gröpte lite runt växten och försökte få tag i den med tänderna men det gick inte. Sen tittar jag på min arm och ser att det är som en vårtliknande utväxt på armen och röda strimmor mellan utväxten och min hand, nästan spiralformade. Det är som att roten till trädet i armen är i utväxten och växer mot handen inne i armen. Jag försöker få bort utväxten och hoppas att växten ska följa med ut om jag drar ut rötterna men det är då jag vaknar.
Är det cancer som växer i mig och kroppen/andevärlden som talar om att det finns något som ska bort? Har drömmen någon innebörd?
Du är helt klart på väg in i ett andligt skede av ditt liv. Du kommer f.o.m nu att se tomtar, troll, älvor som polka på ditt vardagsrumsgolv samt anta en något grumlig blick emedan du rabblar den ständigt återkommande frasen: "I see dead people, walking around like regular people…" Grattis och en stor tårta till dig!
(Obs! Detta var bara ett skämt. Sorry!)
Uäh, såna drömmar är äckliga. Jag drömde att det slog ut blåsor på min kropp, och i dessa växte det svampar (såg ut som champinjoner). När jag försökte riva bort dem blev blåsorna fler och större. Vaknade och kände mig äcklig, vägrade umgås med någon resten av dagen.
För mig tror jag drömmen kom av en blandning av att jag upptäckt ett par finnar på axel/bröstet och att en vän berättade att hon fått nagelsvamp *brr*.
Har du upptäckt några…öh…grenliknande kroppsdeformationer på dig själv eller någon i din närhet det senaste?
_No way! Yes way!

Nej, det närmaste i trädväg jag haft i kroppen är lite flisor. Förutom stocken jag går och bär på…
Du kanske lider av träskalle???
Woozy

#5 Om jag hade det skulle jag inte lida av det såklart. Det borde ju du veta.
Träflisor
Det kan göra ont…
Vulka.Hej.
Lena.P är jag i verkliga livet.

#7 Kanske är olika om de kommer inifrån eller utifrån :)
Jag är övertygad om att drömmen inte handlar om sjukdom eller elände av annat slag!
Tvärtom.
Det ser ut som att det handlar mer om din väg som du, i ditt inre, vill gå. Pekfinger - pekar… i riktning… pil(formigt blad) pekar på en riktning
Det ser ut som att du har en väl "rotad" känsla i åt vilket håll du vill gå i livet - och det är den du ska följa. Ditt hjärtas väg (hjärtformiga bladet).
Kanske befinner du dig i en förändringsfas i livet, eller önskar att något skulle förändras? Tvekar du om du är på rätt väg?
Jag uppfattar det som att nya saker är på väg in i ditt liv, om det inte redan har fått fart, något som finns "rotat" i dig och som slår skott just nu.
Men - nå'n träskalle tror jag inte att du är! :)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Pekfinger = att rikta in sig på en viss punkt, att peka finger, "du där" kolla på det" att sätta fokus på något som väcker ens uppseende
växt, planta = något växer och utvecklas
Genom att du nu har koncentrerat dig på något som du inte är riktigt beredd på, så är resultatet för dig överraskande.
Du vill inte, processen går för fort framåt känns det som (?) för dig?
Formen på bladet visar vad som du har riktat in dig på, nämnligen kärlekens fantastiska och underbara kraft.
Pilen är riktningen du ska ta..dit den pekar går din färd….
tänder = här i din dröm tror jag att tänderna blir till ett verktyg, att knipsa av det du har påbörjat, men kärlekens kraft är stor 
du kämpar på och vill inte
(Vilken arm var det som vårtan fanns på?
Här vänder det hela, från positivt till negativt..en vårta är ett virus, som man kan ta bort, men det brukar komma tillbaka. Däremot så kan man vänta och ha tålamod, och då försvinner den till slut.
Men i ditt fall så har den sänt ut starka band, stor styrka går från armen till ditt pekfinger. Vad är det du har påbörjat då, förutom kärlek?
Om det är höger arm, så handlar det om att du ger ut mycket energi/och eller känslor
Om det är vänster arm, så handlar det om att du tar emot energi eller känslor
Spiralliknade= kan det vara dna? något som har med din grund att göra, och rötter står ju för att du är grundad, en styrka som kommer från roten till det som du har påbörjat.
Kortfattat så tror jag att du ångrar något som du har påbörjat, men att detta växer med stor kraft, och att du inte kan hantera det så bra?
U R us

Intressanta tolkningar. Hittar inget i livet som passar in tyvärr bara. En reflektion jag gjorde var att spetsen på pilen eller hjärtat pekade upp mot armen, inte i pekriktningen. Utväxten satt på vänster arm men det gröna växte ur höger pekfinger.
Vet inte riktig vad jag påbörjat men det kan ju passa in på många saker egentligen. Varje dag är ju en påbörjan av något.
Sällan jag minns en dröm men denna var väldigt tydlig och detaljrik. En detalj som jag förmodligen mindes lite fel var spiralformen. Det var mer som att de röda strimmorna följde blodkärlen i armen och var koncentrerade till ett område på underarmens baksida där också utväxten satt, min första tanke var blodförgiftning.
Jag är också inne på detta med höger och vänster..
Kanske är det så att du har en massa gamla känslor i ditt system som du ännu inte jobbat ut? De visar sig i så fall i form av vårtan (viruset - "känslovirus") och som har "rotat sig" fast i dig ordentligt. Då kan det handla om gamla känslomönster ända från barndomen, som fortfarande hindrar dig. Gamla mönster som du kanske håller på eller bör "jobba bort" och befria dig från.
Det kan också handla om känslor som du tagit in eller påverkats av från andra människor i din omgivning. I nuet och tidigare i ditt liv. Deras känslor som påverkat dig och "rotat sig" i dig.
Dessa känslor/känslomönster/känslominnen som finns i dig "förgiftar" och hindrar dig från att vara den du är helt och fullt, att känna dig "fri".
Vad använder man armar och händer till? Bära - Bära/"släpa" med sig gammalt "skräp"? Kramas/Omfamna - Saknad av att känna sig omfamnad?
Som jag ser det är det en utvecklingsprocess som pågår i dig och du visar dig själv på något som inte känns bra och som du ska 'rena' dig själv ifrån.
Även om drömmen kändes otäck, så ser jag den som en positiv dröm som pekar (…) på utveckling - nya skott som gror! (Det är inte alls sällan som det är just så…)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Ingenting i livet nu är särskilt mycket annorlunda mot för några år sedan så jag förstår inte varför gamla känslor ska göra sig påminda nu? Jag tycker inte jag hindras från att vara den jag är, tycker jag gör ungefär precis allt som jag vill göra och jag bestämmer själv när och hur. Jag kan ändå inte släppa tanken om att någonting slagit rot i mig som inte ska vara där. Träd ska inte vara i kroppen. Jag får nog göra en liten hälsokontroll trots allt, om inte annat så för att kunna släppa det.
Gamla mönster har man väl lite till mans, det är ju sånt som gör en till den man är. Att vara den man inte är verkar knöligt.
Man kan ju hoppas att det handlar om en utveckling i arbetslivet, jag har nyss vunnit en upphandling till en statlig myndighet och nyss ringde en potentiell kund från ett av Sveriges största företag och det kommer sannolikt att resultera i en spännande beställning. Med dessa två affärer i ryggen så har vi ett bra avstamp inför nästa stora upphandling efter semestern. Framgång föder framgång så just nu är det rejäl medvind.
Aha..du har börjat en ny bana som kommer att växa sig stark, och sprida sig och gå runt dig och i dig, detta handlar nog om styrka och grundning, att så ett frö som växer i styrka och det får dig att komma i balans..du oroar dig för mycket, tror jag…men allting behöver inte alltid vara negativt, du är stark det visar det röda på , och du har god grogrund…du får en ide` som gror och växer ut med kraft..för det vänstra tar emot och det högra ger ut…balans…
U R us
Woozy #5 - hahahahaha
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"