Paranormal Activity
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Såg filmen "paranormal activity" i natt och jag som tror väldigt mycket på sånt där tyckte att det var både spännande och väldigt läskigt! medan min kille som är extremt skeptisk trodde filmen skulle vara skit.
Men t.o.m han sa att han vart lite skrämd han med!
Jag kunde inte somna förrän tidigt på morgonen och så fort jag blundade såg jag bilderna från filmen framför mig!
Den är ju tydligen baserad på en verklig händelse!
Är det någon som har sett den?
Hu då! Nej, jag försöker att inte se såna här filmer, jag blir så jäkla rädd :P Det är skillnad när jag själv är mitt uppe i något, för då har jag ju mina egna känslor för platsen med mig, men att bara titta och inte kunna känna, det är skitläskigt ju.
Denna måste jag se även om den är läskig. Man förstår ju varför många är rädd för andar mm. med sånna här filmer.
Får se om jag vågar se den själv 
Har inte sätt filmen men den verkar vara väldigt skrämande. Så om jag vågar se den vet i katten. Blir i så fall i dagsljus jag ser filmen
Detta är inget att tro på, bara film.
#3 Ja det är nog bäst! haha! jag kunde inte somna efter att vi sett den!
#4 Visserligen, men den är ju baserad på en sann historia!
#4 Nej det är klart men folk blir ju ändå rädda hehe 
Filmen verkar välgjord i alla fall 
#6 ja det är ju det att man inte vet vad det är som gör det så läskigt! Inte som vanliga skräckisar där man får se monstret eller vad det nu är tillsalut!
Har du sett den? Vart finns den? Har väl inte haft premiär än?
Ska absolut se den så fort jag får tag på den!
#8 jag *harkel* laddade ner den…. 
Det är du inte ensam om!! Finns den med svesk text?
#10 vi hade spensk text! haha! men är man bra på engelska så behöver man ju ingen text! Annars finns det nog med engelsk text…

Jag såg den filmen igår och tyckte den var helt okej som "skräckis". 
Lite av "Blair witch project" stilen. Helt klart sevärd.. 3½. nästan en 4:a får den av mig.. om man skall betygsätta den från 1-5 *s*
Jag såg filmen för någon vecka sen
Jag satt i sängen och VÄNTADE på att den skulle ta slut. Jag tyckte den var väldigt förutsägbar och tråkig. Precis som alla andra skrävkfilmer :) - Ush va tråkig jag känner mig nu 
#12 ungefär samma "betyg" som jag gav den! ;)
#13 alla har ju olika smaker! Men jag tyckte den var bra för att den inte var som alla andra skräckfilmer! Där de förstör allt genom att man får se monstret eller vad det nu är efter halva filmen…..

#14.. Precis som du tycker.. tyckte jag med om filmen.. att den stack ut lite och att den inte var som alla andra "spökfilmer" ![]()
Kan till en viss del hålla med #13 att den blev lite förutsägbar mellan varven.
men tråkig… njäää… *s* där går våra åsikter isär. Å tycker inte heller du är tråkig som tycker som du gör, för alla har ju olika smak.
Tur är väl det.. jesses.. DÅ kan vi snacka om att det skulle bli tråkigt. ![]()
![]()
#15 ja därav inte den fulla 5.an! ;)
Vill man bli rädd för andevärlden och skapa rädslor så titta på sådant här - för det är vad sådana filmer skapar - RÄDSLOR!
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

#17 Men snälla…
det är ju film/fiction… Själv kan jag bli räddare av att läsa på internet hur lite förståelse det finns för varandra. Då kan vi prata om rädslor.
#18 Film skapar undermedvetna rädslor - inget att underskatta !- det du matar ditt medvetande med kommer ut i det undermedvetna! Rädslor skapar mera rädslor - Våld skapar mera våld …….. därför bör du undvika dessa!
Det du matar in i ditt sinne kommer också ut!
Vänligen Jane

#19.Menar du allvar???
Kanske skall tas upp i en egen tråd
för mig låter det som b-s**t och rena rama svammlet. "Du skall icke!!! *hötter med hela fingret*….men en egen tråd till detta kanske får mig se annorlunda. *ler*
Haha, jag såg den här filmen i helgen och visst var den läskig :) Men inte sann någonstanns. Själva storyn om filmen är att man ska tro att den är baserad på en sann berättelse för att konkurera med Blairwitch projekt
.

Många olika åsikter här. Ska försöka få tag på den (helt nollad på att få hem filmer, tyvärr…) så jag kan bilda mig en egen uppfattning. Tyckte ju att t ex Ghost, Sjätte Sinnet, Femte Elementet och många andra hade härligt insatta budskap om andevärlden och hur det funkar. Sen att dom lägger till lite emellanåt för att det inte ska bli en dokumentär av det hela, tja det får man väl ta.
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus
#17 jag är inte rädd för Zombier bara för att jag kollar på en zombie film! Eller rädd för sjömonster för att jag kollar på en film om sjömonster!
Meningen med skräckfilm är ju att man just SKA BLI RÄDD! och vet man med sig att man blir väldigt skrämd av sånna filmer så ska man ju inte kolla på dom! Som några av mina vänner…. De kollar inte!
Anledningen till att jag gillade filmen var inte själva "spöket/demonen" i sig eller vad den just handlade om! utan att man inte visste vad "det" var.. Som i alla andra filmer… och det var inte fruktansvärt överdrivet som det brukar vara i skräckfilmer! Inte så avslöjande!
Visst hade den sina stunder då man tänkte: DET var ju lite för mkt…. Men annars var den spännande hela tiden!
och det tycker jag gör en bra film!
När en film sätter sig i en även efteråt, då vet man att de har lyckats med filmen!!
Annars är det väl ingen idé att kolla på film tycker jag.. Då kan man lika gärna sätta sig på torget och glo i ett par timmar…
Där sker ju i och för sig rån, mord och våldtäckter m.m…. Så man kanske ska hålla sig inne i ett mörkt rum, för annars kanske man blir rädd för att bli mördad och våldtagen!!
Jädrar, jag blev också skrämd av den här, men inte så jätteskrämd för jag e van vid skräckfilmer. Sa du (#0) att detta var baserad på en verklig händelse?! Och när har den här biopremiär?
20-23 tror ni skulle bli förvånade hur mycket filmer skapar hos oss - se bara på reklamen som undermedvetet får oss att köpa vissa märken! Upp till var och en att se vad de vill - men ska man hålla på med andevärlden så rekomenderar jag inte skräckfilmer:-)
Vänligen Jane
Åh, den ser jätte kuslig ut! Vill se!

Jane!!!.. starta en egen tråd om vad du vill säga.. Tycker det är ett jätte intressant ämne för en trådstart om hur vi ser på och tar till oss av filmer respektive annan media! Jag har då inte samma syn som du men ser gärna dina synpunkter i en diskution i en egen tråd!
(av respekt från TS)
#27 jag tycker detta har i allra högsta grad med tråden att göra TS skriver:
Men t.o.m han sa att han vart lite skrämd han med!
Jag kunde inte somna förrän tidigt på morgonen och så fort jag blundade såg jag bilderna från filmen framför mig! Den är ju tydligen baserad på en verklig händelse!
Vänligen Jane

#28… Jajaa.. jag blir så trött på hur saker "är" att jag ger upp.. du skapar ju mer rädsla med dina påstående än hur saker är "Försvinner från ön"
*pooof borta*
#29 Det är inte jag som skapar rädslorna utan dessa filmer!
Man måste ju få upplysa hur våra hjärnor tar in:-) Vill inte tänka på våra virutuella barn(som suttit framför tv sen de föddes) hur deras framtida psykiska problem bottnar i - film eller verklighet!, Hua!
Vänligen Jane
#30 jag tror att man är väl medveten om vad ens hjärna tar in och hur media m.m. påverkar oss….
Jag TYCKER OM att bli påverkad av filmer sådär! annars hade jag väl inte kollat på dom! jag tycker att det är nyttigt att bli lite rädd ibland! Så att man inte går och tror att världen är rosor och fluffiga moln!
Jag älskar skräckfilmer! ju läskigare desto bättre!
och jag "håller inte på" med andevärlden så, utan är mest intresserad av det!
men jag tycker ändå inte att det borde spela någon roll om man gör det eller inte. Eftersom film är film och inte verklighet!
Jag kan lätt bli rädd för såna här filmer men då filmen hade en budget på $15000 så är den väl hyffsad gjord men också totalt fejk. finns tre olika slut på den och ja, ledsen och låta tråkig men nej, den va då inte alls bra. Många saker va fel alltså missar dom gjort. Nej tacka vet jag andra skräckisar. :P Bara min åsikt. FAST tanken om att det kanske kan ske på riktigt är väl lite obehaglig..
^_^ / Martiina
#32 Ja det är ju det som skrämmer en! Inte själv filmen!
Eller jo…
Men 3 olika slut säger du? jag såg på en trailer att en sak var med där som inte var med i filmen vi såg!
Då måste man ju se alla 3 sluten!
För det här slutet vi såg var rätt så tråkigt…..

#30… Jag ber om ursäkt Jane för till en viss del har du jädrans så rätt!
Man tänker ju där man är nu..och skräckisar biter inte på mig men däremot katastrofilmen som kommer nu.. den tror jag kommer skapa rädslor om 2012.
Sorry än en gång *kramiz*

Jag bara lääängtar tills jag får möjlighet att se denna..Älskar bra skräckisar..Får sitta under filten som på nålar i soffan!
Där slår jag helt bort det mediala & annat tänkande i andlighet! Då e det filmen som gäller 
Kollade på en helt ok film här om kvällen.."Hounting in connicticut" Ha ha…stavas det så?? Spela roll men..Se var det en till, helt sevärd.."Drag me to hell"..Både nervpirrande & komisk!
Jag vet att mannen bakaom The ring filmerna alltid renade sig efter arbetet med dessa..Hm.Ja, det beror på hur "vidskeplig" man är oxå 
#34 Såg 2012 på bio igår och den var väl mest bra för de coola efekterna annars så var den rätt så långtråkig tycker jag…
#35 Låter som två filmer för mig! ^^

Hej!
Paranormal activity bygger EJ på någon sann historia, utan är ren fiction. Däremot är den upplagd så att man ska tro det, precis som blairwitch etc.
Det speciella med denna filmen är att den spelades in för 15000 dollar, och tog endags 7 dagar att spela in!
Jag tycker dock det är en av dom få "skräck" filmer där jag verkligen blir rädd, så den får faktiskt 5 av 5 (inom skräck genre)
Där finns flera slut att se online då Spielberg gick in och gjorde sina egna slut innan den släpptes på bio.
Den är från 2006 och har visats runt om i världen på filmfestivaler sedan 2007, då med det slutet versionen har som man tankar…
Tror tom ni kan se dom olika sluten på Youtube….
Har sett den. Tyckte den byggde upp en rejäl spänningsfaktor som sedan ebbade ut till ett skitkasst slut :S Tyckte den kunde gjorts lite bättre faktiskt..blev ganska besviken.
#37 finns det någon sida där man kan gå in och kolla fölrutom Youtube?
#38 ja slutet var lite trist faktiskt….

Alla slut finnes på dom flesta Torrent sidor som TPB etc.
Hahaha! Hittade en lite rolig parodi på filmen! 

Jag ger rullen 3 spåkulor av 5. Ganska underhållande och ett oväntat slut