Avläsa - Vad menas?
Hej!
Jag undrar var som egentligen menas med att ni läser av människor med hjälp av en bild?
Om någon skulle avläsa mig, vad är det som kommer fram, vad får man veta/höra?
/Nyfiken tjej 

Jag har tänkt att kanske ställa upp som frivillig när någon efterlyser en som vill bli avläst, men jag tänkte att det kan vara bra o veta vad det innebär innan jag ger mig in på det 
Så, någon vänlig själ som vill förklara/utveckla vad det innebär och vad som kan komma fram?
Att läsa av en bild på någon innebär att man känner in hur den människan är som person och vad han/hon har med sig av livet, intressen, kanske kommer det större händelser eller mer konkreta saker också. Ingenting om framtiden vad jag vet, men det kanske någon annan bör yttra sig om.
Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa,
Det låter intressant. Som att man kan få veta något om sig själv, sin person, som man kanske inte ens vet om själv innan?
Tack för ditt svar!
Jo det är intressant faktiskt. Jag provade att läsa av foton för första gången i mitt liv förra veckan och det gick fantastiskt bra. Ska väl kanske ta ett race nästa vecka igen och läsa av folk så du kan väl hålla ögonen öppna ifall jag lägger upp en tråd och vill läsa av folk. Har redan ett par kandidater sen förra vevan.
kram
Man tonar in sig på personen, ett foto behövs egentligen inte.
Oftast slår man en snabb titt på fotot och sedan tar man kontakt, tonar in.
Man får kontakt med personens energier, auran helt enkelt och man kan egentligen fånnga in allt som inträffat tidigare i livet, man fångar in egenskaper både bra och dåliga, man kan känna sjukdomar, eksem, intressen mm.
En avlsäning gör man intuitivt vilket innebär att man inte öppnar upp och har kommunikation med andra sidan.
Jag själv låter inte vem som helst läsa av mig eftersom det verkligen handlar om att släppa in någon inpå skinnet men vi är ju alla olika och har olika integritetsnivå förstås.
De gånger jag gör det är det inte för min egen skull utan enbart för någon annans träning och utveckling.
Oftast om någon här på ÖN erbjuder sig att läsa av någon så handlar det ju om att den personen vill utveckla sin medialitet och som jag ser det så är det ju viktigt att de som vill ställa upp är villiga att göra det för den personens skull och inte sin egna.
Det är även A och O att man lämnar en bra och ärlig feedback till den som har läst av.
Både det som stämt in och det som inte känns igen.

Tack Hellas, det var en ingående förklaring.
Men OJ.. Vad mycket det går att få in! Jag undrar om alla vet det som ställer upp på att bli avläst..
Jag ska fundera om jag är beredd att göra det, men om jag ställer upp så blir det nog bara för en person. Då får en person träna, vilket också då är den som kommer mig in på skinnet.
Jag vill nog isåfall göra det för bägges skull, för att den personen ska få träna och utveckla sig. Men också för min skull som har blivit så intresserad av allt sådant här så jag vill veta mer o mer och få lite erfarenheter. Vem vet, kanske jag nångång börjar Läsa Av
Tack för ditt svar!
pernillaa.. Det låter spännande, var det nervöst att ta det steget till att börja? Jag menar, det är kanske inte något man börjar med utan att ha tänkt igenom det? Vi får se, jag ska hålla utkik efter om du öppnar en tråd. Och så ska jag fundera lite över detta 
Jag måste bara få säga att pernilaa läste av mig. Och det var otäckt att läsa vad en främande person kunde få fram om en. Jag tro inte ens att mina närmaste skulle kunnat beskriva mig så bra som hon gjorde.
Det var inte otäckt påså sätt att hon fick fram läskiga saker om mig, snarare att jag mera och mera tror på att det fungerar.
Jag brukar gärna ställa upp som "försöks kanin" Dels för att den som vill läsa av ska få någon att träna på och dels för att jag blir mera och mera imponerad av hur duktiga många är som verkligen kan få fram så mycket som ingen egentligen vet om en.
Det bevisar att det inte är gissningar.
Hoppas att ni förstår hur jag menar.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
#7 Ja man får fram otroligt mycket, ibland när jag läser av en person så kan jag sitta och gråta just för att man tar in alla de känslor som finns eller har funnits.
Den här tråden är jättebra och en viktig fråga att ta upp.
Hellas. Du säger att du inte skulle låta vem som helst läsa av dig. Betyder det att en avläsning bara fungerar om personen gett sitt tillstånd?
jag menar det finns ju massor av bilder på folk både här och där och den som ville, skulle ju oombedd kunna prova att läsa av vem som helst som den är nyfiken på… trodde jag. Men det går alltså inte? Eller?

Efter svaren här så avvaktar jag ett tag. Kanske senare när jag varit medlem längre och kanske känner mig mer eller mindre trygga med en del medlemmar!
Men visst är det så att ni inte ska läsa av någon utan tillstånd från den personen?
Fast det finns såklart också oärliga människor, synd.
Jag skulle självklart aldrig läsa av någon utan den personens tillåtelse. Har ingen aning faktiskt hur det fungerar om man kan läsa av någon som inte tillåter det, men jag skulle ändå aldrig göra det. För det är ingenting jag har att göra med.
Jag hoppas att det inte är folk, på den här sidan åtminstone som läser av folk utan deras tillåtelse. Det vore ju förskräckligt.
Observera att jag inte har sagt att någon gör det!
Jag undrade bara om det var möjligt? En kanske inte helt omotiverad fråga.
# 12
Nej jag vet att du inte sa det. Jag ville bara fylla i lite extra på det du och # 10 sa för andra som läser det att även jag tycker att det vore fel att göra så och att jag hoppas att folk inte gör det.
Hur bra man kan läsa av en person även om den bet om det eller inte beror på hur öppen den är, att dela med sig av sig själv till andra. Endel går med alla nerver och kännslor på utsidan andra stänger inne dom. det är min erfarenhet iaf.
Jag brukar inte läsa av personer av ren nyfikenhet men det kan vara svårt att stänga av
//En främling är en vän du inte lärt känna än;) kicka in på My place on WW
Det kan jag förstå att det kanske inte alltid är så lätt att stänga av.
Huvudsaken man inte gör det med flit.

Så det går kanske att RÅKA få in något av en person om ni inte stängt av ordentligt?
Det kan jag förstå isåfall att det kan vara svårt att styra över. Huvudsaken då är kanske att det är någon sorts "tystnadsplikt"? fast det är väl samma där, alla är inte ärliga människor.
Men ska man gå o tänka på om någon läser av en hela tiden så blir man ju tokig 
Det sista du skrev är väldigt sant, man ska nog inte fundera så mycket över det.

Att läsa av personer eller föremål är nyttigt och en fantastiskt bra, medial träning, så man ska ju absolut inte avhålla sig från det så jag ville ju inte skrämma någon men man kan ju tex. på ett forum be om att ta avläsningarna via PM istället för öppet så att alla kan läsa + att man ju ska veta om att man ju kan läsa av så mycket om man är duktig.
Hoppas det kommer in fler meningar kring detta än vad jag skrivit, detta är ju bara mina tankar kring det hela *Ler*.
Förhoppningsvis finns det flera så att man kan få lite bredare tankegångar om detta.
Som ni tidigare skrivit så är det direkt oetiskt att ens prova att läsa av någon utan dennes medgivande.
Jag vill tror att så länge en persons själsliga del inte tillåter att andra kan göra detta så är det inte heller möjligt.
Vi har vår integritet och bestämmer själva över vad vi vill och inte vill.
Frågan är även, vad skulle vara vitsen?
Ja, fast ibland är det inte det att de är svårt att stänga av. Det är inte att jag råkar läsa utan mer att personens undermedvetna skickar medelande. om det är något som kan vara till nytta för personen medelar jag oftast är det också då en person som är öppen till att ta imot det.
Händer ofta på telefon av någon anledning. Någon som varit med om det?
Jag har en vän som är massörr, eftersom det är en del av hennes arbete stänger hon inte av mer en när hon sover ungefär. Hon har Tysnadsplikt om både det dom säjer och inte säjer, men det är svårt och ibland plågsamt att bära på alla intryck så hon berätta för en som hon litar på men nämner inga namn.
#18 Nej precis! Det skulle ta mer skada en nytta för en själv om man skulle läsa av alla man möter och bär runt på deras.
Så länge en persons själsliga del inte tillåter att andra kan göra detta så är det inte heller möjligt. Håller helt med.
//En främling är en vän du inte lärt känna än;) kicka in på My place on WW
Jag tycker det är jättespännande att bli avläst! Och när det stämmer, så ja, då blir man lite fundersam 
Jag har faktiskt aldrig tänkt tanken att nån skulle läsa av mig utan mitt tillstånd. 
Häller med!
själv skulle jag nog mest känna mig hedrad om någon, mot förmodan, skulle vara nyfiken på lilla mig 
Jag har blivit avläst en gång, skulle gärna vilja bli avläst flera gånger. Tycker det är så kusligt spännande, speciellt när man får höra sådant man inte trodde någon visste om en.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

Såklart jag skulle tycka att det var spännande, och så skulle jag känna mig hedrad. Och glad att få hjälpa någon som vill öva.
Jag är inte skrämd av svaren, men mer försiktig kan man säga. Jag kommer nog inte lämna ut mig till Alla som vill öva, men till en eller två..tids nog.. Jag är glad att jag frågade vad det innebär innan jag gjorde slag i saken så att säga.
#24 Jo, det kan vara bra att ta reda på mer innan man testa.
Men jag är så impulsiv, så jag kastar mig bara in i saker och ting!
Sen är jag ganska godtrogen, tror nog gott om dom flesta…
Tycker också det är bra att man här får en chans att öva sig på frivilliga och vi frivilliga får en gratis avläsning 
*allt som är gratis är bra* (mamma är äkta smålänning, det kanske ligger i blodet) hahaha
*Knuff* för en bra tråd!
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Det här var intresant skulle gärna vilja bli avläst och se vad som ligger i ens undermedvetna, kanske något som kommer fram om får en att ta tag i saker eller gör en till en bättre mäniska.
Så är det någon som vill ha någon att tränna på så hojta till.