Det angår oss alla!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
http://user.tninet.se/csz433c/homepages/evah/html/smutskampanjen.htm
Vad tycker ni ? Menar länken inte videon!
//Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

Hej!
Vad handlar det om egentligen Jane? / Himlen
Läs i länken!
jag har haft med psykopater att göra några gånger och jag vet av egen bitter erfarenhet att denna beskrivning är mitt i prick. Det bästa man kan göra om man får en psykopat i sin närhet är att lägga benen på ryggen och springa - en psykopat kan förstöra ditt liv och den är omöjlig att vinna över.
länkningen fungerar ej,kanske kan du som är så lugn och fin hjälpa,,
sen är ju videon inte så dum den heller
vems video då+
Uh…vet inte om jag vågar kolla/läsa…öhhh, jorå, ska det….snart….://

TS: Om du råkat ut för någon psykopat så lider jag verkligen med dig.
Jag har fått lära mig att man ska göra som #3 skriver, "…att lägga benen på ryggen och springa - en psykopat kan förstöra ditt liv och den är omöjlig att vinna över."
Kul med lite proletärmusik från "Eld i berget"!
Urk fy…MEN, jag trodde/tror att "dem" är lömskare ändå *S'
#8 Måste ha missat…Vad för musik?

Videon i TS. Om du inte kan se den beror det troligen på att du inte har Flash installerat i din webbläsare. Här en länk till låten med "Eld i berget".
Aha….Juste…ska lyssna…gillar mycket olika musik. bla Pink Floyd du la till….om jag inte tar fel…*S
#10 Tack. Va "kul" Fortfarande aktuellt !!!!!
Smutskampanjen
Med sina insinuationer och lögner kan den här våldsverkaren lura en hel del människor i början. När "dammet" väl har lagt sig finns endast de mest lättlurade och de som med egen illvilja stött våldsverkaren (d.v.s. andra psykopater) kvar vid hans/hennes sida.
*Termen "offer" skall inte tydas som nedlåtande utan används endast för att beskriva personen som fått agera måltalva för våldsverkarens vrede.
Den här våldsverkaren är inte psykiskt sjuk eftersom han/hon inte har några vanföreställningar. Det handlar i stället om, otroligt nog,
ett utstuderat våld….
Tog mig friheten o lägga in pytte lite om vad det handlar om….O elaka människor fins det så mycket av.O vad jag skall tycka om det.Maggan skrev vad vi nog tycker alla…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Hmmm ja vad säger man… Det är så himla synd att vissa människor förtrycker och är förmer än andra (tror dom).
Jag tror på den positiva kraften, är vi tillräckligt många som samlas om den kraften kan vi förändra världen det är jag övertygad om!!
Många Goa Kramar
Annisangel
Ruggigt! Man vill ej ha med dem att göra. Lönar sig inte att snacka med dem..

Konstigt(?), men psykopati finns inte med i DSM-IV. Hepp.
#16 - Nu har jag inte DSM-IV (har bara en tidigare utgåva) - men om jag har förstått det rätt så går psykopati i IV:an under rubriken "Antisocial personlighetsstörning", i princip…
(En artikel ur Läkartidningen.se: Psykopati)
Hepp…!
* * *
Här ett par läsvärda länkar till om ämnet - jag rekommenderar dem ofta till dem som lever eller har levt med denna slags människotyper
Vardagspsykopater.blogsome.com
och
Psykiskmisshandel.se
En till: Psykopati.se
Här finns också en C-uppsats av Emil Nordvall och Andreas Oscarsson (Luleå Tekn Univ) om Psykopati (pdf : Psykopater i Samhället
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
PCL-R, tror jag du kan kolla. Om jag inte minns fel…
Det benämns Antisocial Personality Disorder även om flertalet forskare hävdar att det inte är riktigt samma sak så delar det och psykopati en stor mängd kriterier. ICD-10 har det beskrivet som sociopathy tror jag.
Rekommenderad läsning är allt av Robert D. Hare som också utarbetat Psychopathy Checklist som nu benämns PCL-R (revised). Without Conscience av samma författare är en bra startpunkt.

"#16 - Nu har jag inte DSM-IV (har bara en tidigare utgåva)…"
Jag tror till och med att femman kommit ut nu.
Nog om detta. Letade lite i bokhyllan, och hittade en typisk Richtersbok som jag nog läser i kväll: "Konsten att samarbeta med besvärliga människor" av en Ursula Markham(?). Den ligger på min nivå och ger säkert vettig kunskap inför kommande forumdiskussioner - Haha.
Ett bra tips kan vara att när man läser texter (som de som nämns här, böcker eller webbsidor), att man också försöker se hur mycket av egenskaperna, som omnämns, som man kan känna igen i sig själv…
* Det är modigt att våga se sina skuggsidor *
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

* Det är modigt att våga se sina skuggsidor *
Absolut, men jag tror man är fel ute om man försöker diagnostisera sig själv, eller om man som lekman och utan manual försöker sätta diagnos på någon annan, speciellt att göra det via ett forum. Att kalla någon för psykopat blir bara dumt.
Däremot är det mer än bra att kunna se sina egna brister och kanske framförallt, att göra något åt dem.
ja ock känner vi igen något så bevisar det att vi inte är psykopater. En äkta psykopat förmår inte att se några fel på sig själv 
;) - indeed, Maggan! :)
Usch…läste artiklen. Och jag hade en sån efter mej på mitt förra jobb. Kan bara säga att det var läskigt.
Man visste aldrig vart man hade han.

"En äkta psykopat förmår inte att se några fel på sig själv"
Är du säker på det? Jag hittade bara det nedan nu när jag letade lite snabbt. Har inte ens kollat upp trovärdigheten i påståendet.
Min erfarenhet av människor med psykopatiska drag är att de definitivt vet vad som är rätt och fel, de "är" inte vad de är omedvetet. Däremot så ser/vill de inte se?/att de gör något fel…
jag talar utifrån erfarenhet av tre psykopater jag haft närkontakt med.
ja de vet skillnad på rätt och fel när det gäller andra människor. Själva är de ofelbara - även när de gör fel - de lyder nämligen inte under samma lagar och regler som alla andra.
Det är därför de är så svåra att bota - hur bota någon som inte anser sig behöva det?

Kanske av intresse för någon?
Fånge hos psykopaten
"Brittisk dokumentär från 2007. Den 19 maj 1977 förändrades Colleen Stans liv för alltid när hon bestämde sig för att lifta. Hon blev upplockad av Cameron och hans fru Janice och deras baby och Colleen trodde hon var trygg. Men vid ett stopp vid några grottor blev Colleen knivhotad av Cameron, han satte på henne handbojor, ögonbindel och band fast henne. Han höll Colleen fånge i sin källare, och i tre och ett halvt års tid var hon hans slav."
Jag har inte hunnit se den själv ännu.
Fånge hos psykopaten
Jag såg den igår. Riktigt otäck och manipulativ man.
Hua
Detta tror jag är mer utstuderat på arbetsplatser som domineras av kvinnor. Nu generaliserar jag men män enligt min erfarenhet, är mer rakt på sak.
32 njae - vet inte om jag håller med där! tror just denna typ är lika på bägge!

Ingen som vet hur det ligger till?
Psykopati eller antisocial personlighetsstörning är just en personlighetsstörning och inget annat.
hur personlighetsstörningar fördelas över kön vet jag inte, men det är vanligt med psykopater i våra fängelser. Eftersom män är överepresentade i fängelserna så ligger det nära till hands att tro att psykopaten oftast är en man.
jag vill förtydliga att alla psykopater inte är kriminella - men många kriminella är psykopater.

"Eftersom män är överepresentade i fängelserna så ligger det nära till hands att tro att psykopaten oftast är en man."
Kvinnliga psykopater kanske fungerar annorlunda än manliga? Därför vore det vettigt om någon verkligen visste.
Det är bara att du googlar på psykopater om du vill veta mer. Här är det sommar och sol och annat att göra 
Väldigt svårt att veta, anser jag, hur fördelningen ser ut mellan män och kvinnor. Manliga psykopater verkar vara mer benägna till våld än kvinnor som, generellt sett, agerar/reagerar annorlunda. Sen finns det nog ett stort mörkertal, de flesta med psykopatiska drag är ju trots allt fungerande människor som det aldrig ställs någon diagnos på.

Jag har läst någonstans att antalet kvinliga psykopater är bra mycket större än vad som kommer fram. Bland kriminella så bedöms både män och kvinnor utifrån männens sätt att agera och man missar då den kvinliga psykopaten. Männen är alltså mer våldsamma än kvinnorna, men kvinnorna är mer manipulerande. Dessutom är den kvinliga psykopaten farligare för sina närmaste än den manliga. Det blir alltså ett rätt stort mörkertal vad gäller kvinliga psykopater eftersom familj och andra anhöriga är de som mest drabbas.
Tyvärr kan jag inte belägga det här, för jag kommer inte ihåg exakt var jag läste om detta.
#39, 40
Instämmer
jag har bara erfarenheter av kvinnliga psykopater och att de är "livsfarliga" på att skövla andras liv, goda namn och rykte kan jag ge fler exempel på än jag orkar skriva ner. Jag orkar inte ens tänka på det