Varför var den här just då?
Förra året fick jag veta att jag var gravid, samtidigt kring då började en skata komma och besöka mig på min balkong, den kraxade alltid och kom ungefär vid samma klockslag.Ibland följde den mig en bit när jag var ute med hunden. Efter mycket diskussion och såvidare kom vi fram till att göra abort, jag mådde dåligt av beslutet, fågeln fanns kvar ett tag men kort därefter försvann den. Varken innan eller efter har skatan varit här. Känns som den var här av nån mening, men varför? Och varför stannade den inte?
Hej Sandraaa. Jag vill inte göra dig besviken, men jag vet inte. Ville mest svara för att ingen gett dig någon response.
Är ledsen för din förlust. Jag har också gjort abort, som är en livserfarenhet som kallas duga.
Men, kan det ev vara så att du kanske har en kråka som skyddsdjur ( eller vad det heter) eller om det var nån som visade sig som en skata, och försökte visa tröst….
Nå väl, bara mina funderingar,,,du kanske själv kan få nån infallsvinkel av detta …..
Jag har alltid trott på återfödsel och på att djur har ett sjätte sinne. Vad jag tror är att fågeln väntade på att dö, så ditt barnet kunde få det livet. Ja, det är en konstig teori men det var det första som for genom huvudet.
När du gjorde abort var den tvungen att leta upp någon ny. Hoppas jag inte låter för naiv nu men..
Nu har skatan kommit tillbaka! Vi får se vad den vill :)
sandraaa..Livet är hårt…Men vist är skator fina..O dom är inteligenta..
Har inget svar. fast skator betyder lycka…Så var glad åt din lille fågel…
Lena
Lena.P är jag i verkliga livet.
Chik. Jag har också hört att dom ska betyda lycka! Den får gärna komma på besök på balkongen fler gånger!