Andligheten
Den är spännande att utforska för alla. Så mycket nytt o man lär sig något varje dag, det är väldigt givande. Men har någon funderat utanför våra ramar?
Alltså vi är så fast vid våra änglar, gud, jesus att vi missar det stora hela. Jag tror på att gud väldigt liten kanske inte i vårat synsätt är den stor men i det stora hela tror jag inte han utgör mer än en kugge i ett hjul.
Jag tror vi har massa varelser som är långt mycket mer utvecklade än oss som har kanske sina gudar som är där med utvecklade på sitt håll. Så jag försöker tänka utanför ramarna men ändå respektera vår gud om han finns o våra änglar som hjälper massor de vill jag inte byta ut men jag vill veta mer än det vår lilla "stad" har att erbjuda…
Tänkvärt. O vem vill inte veta så mycket det går…Men jag för min del tror att man låser sig i sitt tänkande o får ett tunelseände.
Men det är mina tankar..
Lena.P är jag i verkliga livet.

Ja det är min tanke med. Att man är intalad att såhär är det men jag har fått otal med upplevelser som svarar emot det. Men problemet är att man blir lite yr om man släpper alla ramar. man får ta det lugnt. Men jag tror helt klart det finns så mycket mer än det lilla vi letar efter.
Jag har hittat massor som för mig är fantastiskt. Men jag har bara en vän som tror på detta o hon är skeptiskt fram tills jag lade fram allt jag fått till mig o hon frågade ut mig massor i 2 timmar o jag svarade men jag minns inget tyvärr. men hon skrev upp. Alltså denna som tog kontakt var långt mycket mer utvecklad än oss…
Så jag kan köpa detta med UFON men kanske inte så som vi ser dem. Mig stör det inte så mycket…

Mycket intressant det du skriver låter nästan poetiskt.Ja vem vet.
Sökaren.

Tackar, hoppas det kan ge flera tankar hos folk…
Tror som dig Hassabacka,det är inte bara en "stad" det är så oändligt mycket mer.Ramarna är nog till för att sprängas:)en dag när det är dax för var och en.
Tror att andligheten hämas många gånger för nyandliga människor av vissa etablerade medium, som säger att det bara kan vara på ett visst sätt deras då.Men det är faktiskt bara en illusion.
Oändligheten…inbjuder för var och en
kramiz Maria

Ja det är så synd, jag lär ut massa men jag har aldrig papper eller något klart när jag börjar lära ut. Det finns inte en basolut sanning den får man hitta själv. Det vet jag en vän till mig blev orolig när jag inte gick efter papper o hade 7 timmar att lära ut på. Hur skulle det gå?
Det hela slutade med att vi satt 9 timmar o ingen ville gå. Kostade dem 100 kr som gick till den föreningen. Alla har utvecklas massor men jag har sedan dess också fått mycket nytt så man lär sig hela tiden…
Det är en salig blandning i den andliga världen,dom som måste hävda sig, dom som ser sig som dom riktigt stora.Dom som bara måste trycka till en.
Sen finns det som väl är dom fina,dom som ser andra människor och vill hjälpa och lära nya, dom som har släppt självhävdelse behovet.
Sen tänker jag ibland på penga frågan,att det ska kosta så mycket att gå en helgkurs.Själv har jag inte längre några pengar till det.
Men 100 har jag rå med :)Kanske har du något nytt på gång:)
kramiz Maria

Härligt att pengarna går till behövande.Jag tycker inte att man ska ta betalt för sånt man fått och är meningen att lära ut.Hur skulle det sett ut om Jesus skulle ha tagit pengar för att förmedla sin kunskap.
Sökaren.

Så tillbaka online igen.
Jo det är klart jag håller ofta föredrag o tränar folk i det mediala + healing o grunden är alltid att man kan det innan man träffar mig bara o öppna dörren lite.
Detta med betalning ser jag som ett jordligt fenomen det tillhör inte det andliga. Skulle vi jobba för att hjälpa varann istället för oss själva så skulle vi alla må bättre. Tid o Pengar är bara något vi hittat på för att skaffa makt, en makt jag inte har intresse av.
Däremot kan jag förstå föreningar att de behöver några kronor för att gå runt men jag själv skulle aldrig göra det.
Så självklart ni som vill kan jag köra både online o IRL med.. Skicka bara PM

Måste säga att du låter otroligt sund . Det är för många som bara vill ha även dom som vill hjälpa.Om alla gav lite mer och inte tog så mycket så skulle världen vara bra mycket trevligare.
Sökaren.

Tack, du är första som inte säger jag är galen det glädjer mig…

Jag håller med dig hassabacka även om jag inte tycker att det är fult att tjäna pengar på något man är duktig på. Däremot tycker jag att det är väldigt fel när det är pengarna som styr istället för kunskapen.
Det här med ramar. Det kommer alltid att finnas människor som behöver ramar att gå efter och visst är det då fantastiskt för dem att dessa finns? Jag däremot skulle känna mig väldigt instängd i en tro/livssyn, eller vad man vill kalla det, någon annan har skapat. Självklart finns det vissa grunder att följa men jag anser inte att det är utvecklande att enbart hålla sig inom ramarna, och herregud vad tråkigt livet skulle vara då 

Det är så sant vissa behöver ramar men det är så synd att det måste vara så för ramar gör att många blir en fågel i bur.
Pengafrågan tycker jag är en viktig faktor, leva på något alla kan i grunden tycker jag verkar lite dumt. Om fler visste att de kunde skulle inte de som tar ut 10 tusentals kronor överleva. om de dessutom lärde folk att de kunde så skulle de inte komma tillbaka till så höga priser.

Ja visst är det tråkigt, men, det finns en väldigt stor grupp människor som trivs med att vara en fågel i en bur. Som trivs med att bli matade, klappade och framförallt att de inte behöver tänka själva. Viljan finns att handgripligen kunna öppna ögonen på dessa människor, det är frustrerande. För i slutändan är det ju deras förlust…
Jag tycker att pengafrågan är lite klurig att diskutera, det finns så många fel men samtidigt så många rätt. Var drar du gränsen? En kurs? En behandling? Är det ok att ta ut en liten ersättning men inte en stor? och var går då gränsen?
Kan du inte förklara lite mer vad du menar? Det här är intressant 

Penga frågan ja den är svår o känslig…
Jag gör allt för jag vill ge kärlek inte för att få något tillbaka. Så i mina ögon finns inget försvar att ta betalt för mig personligen men ok till ett ändamål eller förening en slant det stör mig inte…
Men grunden till healing o det mediala är kärlek har jag lärt mig, alltså kärlek går inte mäta i tid eller pengar.

Jo den är ju det…
Men om jag skulle vilja ägna mitt liv åt att hjälpa människor, kärleksfullt, genom healing. Är det då inte ok att få en ersättning för detta? Pengar är verkligen inte allt, och lycka har inget med pengar att göra men tyvärr styrs vår värld mer eller mindre av pengar. Skulle det vara mer ok att jag får bo på gatan än att jag skulle ha råd att betala mina räkningar?
Det jag försöker få fram är att jag tycker att det är galet att ta orealistiska summor för en tjänst (och detta gäller även andra saker) men att det är helt ok om man har detta som ett vanligt jobb att ta ut en ersättning. Inte för att bli rik, men för att överleva i den värld vi faktiskt lever i. Och jag anser inte att det blir en mindre kärleksfull handling pga detta.

Det är just det jag går emot att leva på detta… Jag anser det fel att leva på det. Det är något man kan ge av kärlek till andra men inte leva på det. Vill du leva på att hjälpa folk skaffa utbildning o bli läkare eller psykolog. Men att ge av sig själv skall man inte ta betalt för när du ger får du också.
Med andra ord använda det andliga för att leva på det är så fel det bara kan bli då tar du med det jordliga i en andlig sak då har du förlorat mycket (tycker jag)

NU förstår jag vad du menar. Jag håller även med till viss del, som sagt så tycker jag att det är en väldigt klurig fråga med många rätt och många fel.
Då skulle det vara ok att utbyta tjänster? Som det var förr innan pengarnas tid. Jag menar inte att man kräver något tillbaka, utan om jag får en behandling och vill ge något tillbaka som tack.

Ja det tycker jag. men det ända jag begär är ett leende efter vilket jag alltid lyckats få utan att be om det. Men ok jag köper att folk vill ge något men då kanske något från hjärtat inte från något så dött som pengar. Växla kärlek mot pengar eller tvärt om nja…
Men jag dömer inte folk för jag tror att folk kommer vakna en dag o inse att de är värda mer än alla pengar i världen utan att de är ibland värda villkorlös kärlek utan att behöva ge något tillbaka.
Ger jag till dig kanske du en dag ger till någon annan för du kände att du fick av mig då har jag verkligen lyckats med mitt mål, sprida kärlek utan villkor.

Mer du skriver haabacka så blir jag nästan rörd över din intällning.Vi mäniskor har den fria viljan och vill någon va i sin cell så har dom valt det med den fria viljan.Man ska alldrig övertyga någon om det andliga.Pengar är bara tragiskt,även om man eller ett medium skulle ta pengar för det den gör så nöjer man sig inte bara med det lilla som maten på bordet kostar.Man vill ha mer.Jag är inte kristen men läser man bibeln så är den ganska så sund.Varför ta betalt för att hjälpa en medmäniska,nästa gång kanske han eller hon hjälper dig.
Sökaren.

Jag är helt med på det du säger. Att fler inte har förstått att det inte handlar om att få tillbaka från den man har hjälpt på något sätt, utan att "what goes around comes around".
En liten tanke, alla lever inte efter mycket vill ha mer utan nöjer sig faktiskt med att ha så att man klarar sig 

Säger inte folk inte skall ha pengar de skall inte få det genom att ge kärlek o hjälpa folk i så fall får de kanske findera på att skaffa sig ett yrke o en exaemen ham man gjort det så säger jag inget. Vad man har i fickan struntar jag i…

hmm så alltså är ett yrke som tex läkare eller psykolog helt ok att tjäna pengar genom, även fast det också enligt mig ska ske villkorslöst och genom en kärleksfull handling. Det handlar ju också om att hjälpa människor. Vad är då skillnaden?

Skillnaden är att du har en grund där du studerat fram.
Många människor är nog mycket trygga inom vissa ramar…tex inom religion, andlighet, vetenskapligt osv…Livet är ju så stort och svårgripbart…osv
Nu bara en lustig bild jag får ibland…Ja, angående det som kanske finns bortom bortom….*harkel* Jo, i stället för universum/ kosmos så ser jag oss simma/vaggas som i ett fostervatten i en stor livmoder. Kanske vi kan likna våra celler med planeterna och fostret kanske kan vara vi och våran himel och hinnan finns där som en liten gräns till jaa, typ andevärlden…oav…
Nuuuuu, så skrattar ni väl på er. Jag tror absolut inte att det är så, bara som en härlig fantasibild ( som jag har svårt att beskriva) Iaf, så ser jag många fina bilder/tavlor i mitt huvud
Pling/ Pia Halvknasa
Hej Hassebacka-
Jag tycker det verkar oerhört intressant det du säger. Men jag förstår inte direkt vad det är du lär ut. Vad är det för sanning du kommit fram till inom det andliga? Skulle så hemskt gärna vilja att du förklarade lite kort vad du menar? Låter väldigt intressant!

Gör det något om jag skriver via PM till dig? Finns vissa här inne som komemr reagera hårt o kanske tycka att jag är galen eller går emot deras tro o det blir bara bråk då de sällan läser vad man skriver utan plockar bara ur sitt sammanhang…
Okej, Jovisst det går bra. 
Hej
Vill bara säga att jag tycker du är en fantastisk person som kan vara en förebild för många om inställningen till att hjälpa. Att vara helt oskälvisk hjälpare är det många som strävar efter och att inte döma heller för den delen (och då pratar jag inte om pengar utan om din intension i det du gör). Jag skulle också vara intresserad av vad ditt budskap är. Skriv gärna via PM. Jag tycker inte du är galen!
själavård!!!Borde även en Fatig människa som jag få…
Vist får jag det!!bara betala..
hasse backe du tänker helt rätt…Själavård.Till självkostnad pytte peng eller gratis.Ge vad du vill eller inget..
Då kunde även jag ta del av det…..
Men jag är ju inte som dom andra tanterna o tänker ju ut efter vad människan är…
En udda själ..Som tycker att varje människa har något o ge.kanske bara lite värme eller leende.
Lena som nu är HELT förvirrad…..
Lena.P är jag i verkliga livet.