Fråga till mediumen här
Ja, eller egentligen vem som helst får svara, men gärna om i alla fall alla diplomatiserade medium vill ge ert svar:
Vilken del av hjärnan eller övriga kroppen, är det som möjliggör för människan kontakter med de andra dimensionerna!?
Alltså JAG kan ju egentligen inte säga att jag vet. Vad vet JAG!? :-) Dock har jag stött på ett mycket intressant rön om detta (som min känsla säger mig inte är så vida känt), och ville därför kolla om detta ens är känt av arbetande medium. Om ni aldrig tycker er haft anledning att fundera på detta, och aldrig heller hört något från den etablerade vetenskapen, så KANSKE detta är nytt för er… Är väldigt nyfiken!
Vilken del i hjärnan eller kroppen är "sändaren"!?
Tror nog det är lättare om du lägger ut ditt rön så kan vi bekräfta eller dementera det! Är lite svårt att förstå vad specefikt du vill komma fram till och i vilket mediumskap?
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

OK då… Om jag säger tallkottskörteln, är ni bekanta med denna!?

Det är väl en körtel i Hjärnan som producerar ett hormon som heter Melatonin. Har med regleringen av dygnsrytmen att göra.
Människan är väl det enda levande som har denna körtel, därför ansågs det av vissa, att det var där själen satt och att det endast var vi människor som hade en själ eftersom vi var de enda som hade körteln.

Jo, det där är väl liksom sägnen om den (som förstås kan vara sann). Frågan är då om denna körtel är något allmänt än idag, och t.o.m. är något halv som halv (eller mer än så) är vedertaget bland er medium och andra "paranornala"… Ja, eller är det endast den där sägnen eller vad man ska säga, som gör att ni i bästa fall hört talas som det!? Ni får gärna också tala om ni har någon annan kroppsdel som s.a.s. utgör er "gateway" till de andra dimensionerna…
tallkottskörteln - ävenkallt det tredje ögat
Ja vist! inget nytt under solen och tror alla medium har den vetskapen:-)
Vänligen Jane

OK! :-) Trodde jag skulle komma med något nytt… :-( :-)
Då har ni förstås även koll på hur förekommande den här "tallkotten" är avbildad i ett antal religioner och kulturer, från olika tider, ja, och att indiernas kastmärke, guden Osiris liksom Illuminatis symbol i form öga (men faktiskt även pyramiden i det sista här fallet) sannolikt kommer härifrån!? Att ni inte sagt någonting!? ;-)
David Wilcock redogör för allt det här, och väldigt mycket mer, i ett mycket intressant föredrag (på 1 tim. och 35 min). Rekommenderar stort:
http://video.google.com/videoplay?docid=-4951448613711060908

Puttar denna… Ni tar väl del av denna dokumentär här nu!? :-) Ja, och kommer med kommentarer…
#7 jodå - nog kan vi detta:-) men tack för att du tar upp det är nog många som inte vet!
Vänligen Jane

Det är ju sånt här som - för alla människor som vare sig själv upplevt något paranormalt eller upplevt detta hos medium - VERKLIGEN ter sig INTRESSANT, och rent av som belägg (eller åtminstone som ett mycket starkt indicium) för att det ni medium håller på med, inte är något kvacksalveri… Ja, att vitt skilda religioner och kulturer från vitt skilda epoker genom historien, visar på ett dyrkande av denna kroppsdel… (Ja, plus allt annat som hör till…)
Hade du även koll på att Illuminatis symbol i form av ett öga på toppen av en pyramiden, är kommet härifrån*!?
Hoppas på fler reflektioner på allt detta… Fast ta del av föredraget först (eller annat av David Wilcock och hans samarbetspartner), gott folk! Det här ÄR verkligen HUR intressant som HELST:
*, ja, förstås om vi nu av Wilcocks & co:s samlade rön kan dra denna slutsats, vilket vi naturligtvis först bör ta fram kritiska luppen för att avgöra…
#10 Javist - det ögat du talar om kallas även för det allseende ögat:-)
Vänligen Jane
Människan är väl det enda levande som har denna körtel, därför ansågs det av vissa, att det var där själen satt och att det endast var vi människor som hade en själ eftersom vi var de enda som hade körteln""
Tallkottskörten! har jag aldrig hört talas om.där i mot så hör man ju att mäniskor tänker ger med hjärtat.
Stycket ovanför här för står jag inte.För djuren känner ju av mer än vad vi gjör.Jordbävning översvämningar, där reagerar djur fortare än vi mäniskor..Jag kände bara att jag ville skriva detta.
Lena.
Lena.P är jag i verkliga livet.

Ja, intressant! När jag blev bekant med denna körtel för några dagar sedan, och läste någonstans att djur saknar denna, reagerade jag också. Om även djuren har själar (som det väl sägs i era kretsar), och såväl kan sova som drömma m.m. - stämmer det verkligen då, att de inte har körteln ifråga!? Kan det vara så att de har körteln, men att den inte helt har samma funktioner!?
Jag är inget medium men svarar ändå:).
Jag håller med Chik, Djuren har, enligt min tro, en direktlänk till andra sidan på ett helt annat sätt än vi människor.
Att de har själar…absolut och att de drömmer oja, mina hundar har sprungit i sömnen ibland så jag funderar på om de jagar hare och om jag måste "banna dem" *Ler*!
Skämt åsido……mina tankar går oavkortat åt ett annat håll just nu, kan det vara så att det är Tallkottkörteln som är "hindret" för oss att ha en enkel direktkontakt?
Fast den teorin håller ju enbart om man tror att djuren har en helt annan direktkommunikation med ljuset!
När det gäller utbrändhet så görs det ofta en kontroll av Tallkottkörteln då det ibland visar sig att det i själva verket är den som är grundproblemet (det kollade de på mig iallafall)!
Varför nämner jag då detta, jo, väldigt ofta så kommer människan i kontakt med andra sidan när det förekommer kris tex. utbrändhet.
En fråga från mig är, hur uppför sig Tallkottskörteln rent generellt när vi är i kris, tex. sorg eller när något annat inträffar, kan det vara så att när lilla Kotten är i obalans så får vi även en öppning………
Ja nu har jag filosiferat tillräckligt tror jag och förmodligen är det så underligt resonerat att jag själv, om en timme, inte vet vad jag menar
!
Kram //Hellas

#12 Jag hittade det när jag Googlade, det var ngt man trodde för längre sedan.
Själv tror jag inte att det Mediala har med Tallkottskörteln att göra.
Klart Djuren har en själ 

Det finns fler Däggdjur som har Körteln.
Såg att Tallkottskörteln kallades det första Ögat tidigare, dess funktion "gick tillbaka" när vår syn utvecklades och vi började använda ögonen mer i stället för att känna in.

"Varför nämner jag då detta, jo, väldigt ofta så kommer människan i kontakt med andra sidan när det förekommer kris tex. utbrändhet."
Skulle detta möjligen kunna bero på att "utbrända" i de flesta fall har sovit fruktansvärt dåligt under en lång period!? Enligt Wilcocks rön är det så att stort underskott på sömn, får tallkotsskörteln att producera melatonin även dagligdags. (Det är nog detta då, kan tänkas, som är anledning till att man kan se vandrande kylskåp
och allt möjligt konstigt, när man t.ex. ligger ute på långövning inom det miltära, och ledningen fått för sig att man bör tränas i att arbeta under sådana sömnbristförhållanden…)
Enligt Wilcock är det också utsöndring av melatonin dagligdags som är anledningen till att personer med schizofreni "hallucinerar" på ljusan dag… Om jag förstod- och kommer ihåg rätt, har dessa helt enkelt något knas på tallkottskörteln, som gör att melatonin inte stängs trots att det ljusnat…
Öuhm…..fast inte vill jag i alla fall jämställas med Schizofreni eller Hallucinerande jänta
!
Detta var ett intresant ämne.
Utdrag från Nordiska uppslagsbok 1954.
Tallkotskörten epify´sen,övrehjärnbihaget.
Ett 5-8mm långt,tungformat organ, som tillhör mellanhjärnan.T. ökar i storlek till ung. 7 årsålder och tillbakabildas sedan, varvid kalkinlagringar,"hjärnsand", uppträder i T. Den räknas vanl, till de endokrina körtlarna, men funktionen är okänd.
Så om man läser vad det står, så är den pulvoiserad i vuxen ålder?Men jag kanske tänker fel.

Hellas, hur menar du när du frågar om det kan vara så att Tallkottkörteln är "hindret" för oss att ha en enkel direktkontakt? Om jag gissar rätt, att du menar att det kanske är lite knas på de FLESTAS tallkottskörtel (inte bara de schizofrenas enligt ovanstående redogörelse), så kanske följande kan vara intressant:
Wilcocks rön, gör här gällande att de viktigaste FYSISKA orsakerna till att vi västerlänningar har så svårt att komma i kontakt med de andliga dimensionerna/energierna, har att göra med ÅDERFÖRKALKNING - att körtelns funktion helt enkelt är väldigt känslig här. Han hänvisar när det gäller åderförkalkningen inte bara till den diet vi rekommenderas att hålla oss till, utan även flouret i tandkräm, vårt kommunala drickvatten, m.m., m.m.

Det måste ju påpekas att Wilcocks rön i allra högsta grad är att klassificera som konspirationsteoretiska.
(Nu lägger väl vi inga negativa värderingar i detta!? Vi i detta forum har väl inte på förhand bestämt oss för att verklighetsbilden som bl.a. våra "vetenskaper" förmedlar till oss är sann, bara för att vi t.ex. inte vill tro på att makten är så genomgripande, utstuderande och "ond"!? Nej, det vore väl ett för ovetenskapligt förhållningssätt om skulle ha utgått från detta!?)
Det är här som det här med Illuminati kanske kan bli förståeligt i det hela, och där Wilcocks & Co:s rön blir RIKTIGT intressanta. Dessa förkunnar nämligen att det är genom att förhindra oss människor att komma i kontakt med de andra nivåerna (dels få oss att hänge oss åt TV-tittande och allt annat skit i samhället som tar fokus på det som verkligen är av betydelse här i livet, och dels att genom en förkalkningsskapande diet, vatten, tandkräm m.m. få vår tallkottskörtel att endast fungerar för att sova och drömma lite… Vad världens konspirationsteorier som hänvisar till New World Order nämligen förkunnar, är att mänskligheten aldrig skulle kunna ha manipulerats så mycket som den har under c:a 10 000 år, om det inte vore för att även religionerna förvrängts, och en vida majoritet av folket i västvärlden gjorts oförmögna att komma i kontakt med de andliga dimensionerna/energierna…

#17 Tror inte att det är sömnbristen i sig, som gör oss till Medium, utan i så fall de reflektioner och värderingar man gör i livet, när man "vaknar upp"/tar sig ur en utbrändhet.
Hmm, men då kommer jag ju att tänka på oss som har kunnat förnimma/känna in sedan barnsben, då faller ju den teorin.
Utvecklas då användandet av denna körtel mer hos blinda personer?
Många funderingar….
Nu har jag visserligen inte läst alla inlägg, men jag blev så förvånad när jag fatta som att själen skulle sitta i tallkottkörteln, och att eftersom djuren inte har den så har dom en direktkontakt istället….hmmmmmmmmm….mycket förvånande upplysning måste jag säga.
Det enda jag vet om tallkottkörteln är att den reglerar just humör o så….och att den behöver denna ljusa årstid med sol och så för att vi skall klara av den mörka årstiden…och att det är därför som många får just deprisioner just vid våren eller hösten…att allt har med balansen med ljuset att göra……
Så därför finns det ju nu sådana där solrum som man får sitta i för att det skall komma i balans med tallkottskörteln….
Detta var absolut helt nytt för mig….

"Öuhm…..fast inte vill jag i alla fall jämställas med Schizofreni eller Hallucinerande jänta
!"
Nej, det kan jag väl förstå! :-) Det vill nog ingen, med tanke på de VÄRDERINGAR som finns i detta begrepp, och om de "vetenskapliga" rön som förklarar detta fenomen, är rätt ute… Frågan är ju dock om de ÄR det… Ja, är vi säkra på att den "hallucination" som personer med schizofreni sägs uppleva, inte motsvaras av precis samma verklighet som ni med paranormala förmågor upplever, men av andra än den rent fysiska då förstås!?
Ja, och är vi säkra på att den "hallucination" som personer som intar ayuhasca (ursäkta om jag sätter detta ord på pränt här igen) som innehåller DMT som är det ämne som tallkottskörteln också producerar och som antas vara den direkta orsaken till att man kan komma i kontakt med de andra världarna, inte också är precis lika verklig!?
Ja, är vi säkra på att den "hallucination" som andra "droger" (LSD, marihuana - you name it) som visserligen inte innehåller DMT, men som antas trigga igång tallkottskörtelns produktion av detta ämne, inte också motsvaras av en precis lika verklig verklighet, men av de andra dimensionerna då!?
Jag vill bara tillägga, att jag tror att själen är något som vi inte kan ta på. Utan det är so syre. Vi vet att det finns, men vi kan inte se det..
Lena.

# 22:
Utvecklas då användandet av denna körtel mer hos blinda personer?
Som jag förstår det (kan dock uppfatta fel), så är det inte genom våra ögon på utsidan och vad dessa uppfattar av ljus och mörker, som reglerar tallkottskörtelsns produktin av melatonin, utan det "tredje ögat" alldeles själv, som man i så fall skulle kunna tänka sig har nervtrådar som kan fånga in ljus och mörker på utsidan… Man kan ju också tänka sig att det är huvudets/hjärnan ställning, som reglerar serotonin - när vi lägger oss ner, så utsöndras ämnet…
"Många funderingar…."
Jo, men vi kan väl alla fundera på… :-)
Gissar att det knappast kan vara åderförkalkningen ensamt, som avgör graden av andlig förmåga. Ja, för annars skulle väl medium aldrig kunna ha så bra förmåga "uppe i åren"… Om teorin har fog för sig, kan väl jag tycka att förmågan ändå borde avta lite med åren… (såvida man inte har egen brunn, äter rätt och borstar tänderna med salt…)

Såg en artikel av en Läkare som fördjupat sig lite i detta.
Innan vecka 25 är inte kroppens nervtrådar sammankopplade med hjärnan. Men man kan ju klara foster som har fötts i alla fall i 24:de veckan, är då dessa små foster själlösa.
Den här frågan blev nästan för djup för mig nu när jag började Googla.

# 23:
Jag är själv osäker om man kan säga att dessa rön säger att själen "sitter" i talgkottskörteln. Kan det inte bara vara att det är körteln som medger KONTAKT med själen!? Ja, tänker att när man dör, så kan väl inte körteln fungera så bra, men likväl "flyger själen iväg" (uppenbarligen UTAN fysiskt "rekvisita")…
Mer funderingar runt DET! :-)
När det gäller depression och så, så är det nog den mycket stora produktionen av D-VITAMIN som sker i kroppen, när man har tillgång till mycket sol, som får oss nordbor glada på somrarna, och faller in i depression på vintern - såvida vi inte gör som inuiterna (som möjliggör att dessa kan leva ännu mycket längre ifrån solen), och äter mycket fisk och annat med rikligt med D-vitamin…
#20 Det var inte riktigt det jag menar och teorin gällande åderförkalkning faller direkt då i de flesta fall en medialitet upptäcks i väldigt tidig ålder då vi är ganska oförstörda, tallkotten är ju dessutom inte fullt utvecklad före 7 års ålder om man läser inlägg #19.
Det jag menade var mer den jämförelse som gjodes tidigare i tråden med djur.
Jag själv anser att Djur har en högre och mer utvecklad direktkommunikation med andra dimensioner.
Om teorin att de saknar Tallkottkörtel stämmer så torde det ju hos människan vara Tallkotten som möjligen hindrar istället för möjligör kontakt med andra sidan.
Barn har lättare att ha kontakt med andra Dimensioner = Ej fullt utvecklad Tallkottkörtel
Ofta, men inte alltid, stängs medialiteten ner när man blir äldre = Fullt utvecklad Tallkottkörtel
Det jag sedan funderade lite över var att väldigt ofta får människor i kris insikter på nytt i sin medialitet, någonting händer som gör att de får en aha upplevelse, vi har tidigare haft diskussioner om detta vad vill minnas.
Om man då ponerar att Tallkottkörteln har inverkan på medialitet, vilket jag själv inte är så säker på, men om vi antar att det är så och att körteln försvagas vid kris såsom sorg, utbrändhet, skillsmässa eller vad det nu kan vara, så torde det just i den situationen vara mer öppet mot andra dimensioner.
Urklipp från http://se.clearharmony.net/articles/200206/1863.html
"Vid dissekeringen av människokroppen har den moderna medicinska vetenskapen redan upptäckt att tallkottkörtelns främre halva är utrustad med hela den vävnadsstruktur som finns hos ett mänskligt öga. Eftersom det befinner sig inuti skallen säger man att det är ett rudimentärt öga. Är det ett rudimentärt öga eller ej, vi inom kultiveringskretsen förbehåller oss vår egen uppfattning. I vilket fall som helst har den moderna medicinen upptäckt att det finns ett öga i den mänskliga hjärnans mitt. Den passagen som vi ämnar öppna leder direkt till det läget. Det överensstämmer bra med förståelsen inom den moderna medicinen". - Zhuan Falun (Svensk version)
Urklipp från Wikipedia
Omkring 40 procent av befolkningen utvecklar under sin livstid en cysta i anslutning till körteln, en så kallad pinealecysta. Denna är benign, det vill säga är inte relaterad till cancer, och ger sällan upphov till några symtom. De upptäcks ofta av en slump i samband med olika röntgenundersökningar och är att betrakta som bifynd och som en normal utvecklingsprocess hos människan. Orsaken till cystan är inte klarlagd.
Kanske är det så att medialitet/öppenhet har med denna cysta att göra? Annars har jag även hört att en blödning elller liknande i tinningen oxå kan ge upplevelser av andevärlden, men det kanske inte är själva skadan som gör det utan själva händelsen som skapar ett kaos i hjärnan som gör att något händer som öppnar upp tredje ögat.
Hittade även om försök med blinda fiskar. Där står att dom har tallkottkörtel.
Hur kan den blinda grottetran "se" saker? Trots att ynglen är utrustade med en struktur till ögon så har de degenererat med tiden. Dessa strukturer har inget pigment för att uppfatta ljus. Också efter att forskarna hade tagit bort båda de ursprungliga ögonen reagerade de blinda grottetrorna fortfarande på skuggorna.
Forskarna upptäckte att responsen på skuggor reducerades avsevärt hos grottetrorna när deras tallkottkörtel hade tagits bort, vilket tyder på att det är tallkottkörteln som är orsaken till responsen.

# 29:
Frågan var ju - har DJUR verkligen INTE denna körtel… Vad producerar de i så fall sitt melatonin med!?
Uppgiften att barns tallkottsskörtel inte är fullt utvecklad förrän i 7-årsåldern, skulle man ju också kunna förhålla sig lite avvaktande till. Om "vetenskapen" knappt säger sig veta vad den har för funktion, kanske man inte ska dra för stora slutsatser av en ev. fysiskt "ofullständigt utväxt kotte"… Uppenbarligen fungerar i alla fall dess produktion av melatonin väldligt väl, och detta suveränt bra, redan på en gång när de kommer ut, och de är väldigt, väldigt små… :-)
Om uppgiften om att barns tallkottskörtel är ofulltständigt utvecklad fysiskt sett inte det minsta förtäljer något om dess funktion, skulle ju det här med att barn de facto förefaller att ha LÄTTARE att komma i kontakt med andra dimensioner än vuxna, kunna ha att göra med just det här med ÅDERFÖRKALKNINGEN… Fast återigen, jag medger verkligen att detta rimligen i så fall borde innebära att den mediala förmågan i de flesta fall fortsätter att bli sämre även i vuxen ålder… Ja, eller vad var det du sa sa du - ÄR det så att denna förmåga för flertalet av "er" försämras med åren!?
Vet inte riktigt hur jag ska tolka dig i sista stycken där, Hellas… Menar du att du finner det ologiskt att mediala impulser ter sig som störst vid sorg, om "medialiteten" skulle gå igenom den där körteln, för att körteln då borde vara "försvagad"!?
Om jag fattade rätt denna gång: Vad säger att körteln blir "försvagad" vid sorg!? Är det inte de händelser som i slutändan s.a.s. de facto ger största sinnesintrycken på oss, som den kan antas reagera som störst.
Tänker också på det här med D-vitamin igen, och det Eija sa. Jag kanske inte skulle ha "slagit ner" på hennes inlägg # 23 som jag gjorde (där jag ju tog till ett "vetenskapligt" slagträ
):
Funderar nu; Vad säger egentligen att det inte är GENOM tallkottskörteln, som D-vitaminbristens symtom i form av försämrad sinnesstämning YTTRAR SIG!? Eh, det var väl ungefär så du t.o.m. sa!?
Ja, för inte kan man få låg sinnesstämningar så plötsligt som man kan få när någon närstående dör, chefen säger något dumt m.m., m.m, genom att D-vitaminnivån i kroppen faller till skosulorna!?
Måste det inte förhålla sig så att vi kan få låg sinnesstämning på TVÅ sätt: Dels genom det här med D-vitamin då, om det är så att denna körtel är ytterst D-vitaminberoende, och dels olika D-vitaminOberoende händelser…
Ja, d.v.s. att båda kategorierna av orsaker påverkar "själen": Den ena indirekt genom tallkottskörtelns nedsatthet fysiskt sett (genom D-vitaminbrist), och den andra genom en mer direkt påverkan på "själen"!?
Nu blev det MYCKE' funderingar här. :-) Ta det för vad det är värt…
Tror vi måste se det här med alla och öppna ögon, i alla bemärkelser. Naturligtvis ska vi (eh, jag) inte dra för stora växlar av rönen. Dock känns det rätt för mig att ta på mig rollen att försöka hitta förklaringar till saker som till synes talar emot den… (Kommer att ta fram stora kritiska luppen jag också sen - var så säker. Om jag inte gör det, måste ni lova att påminna mig…) :-)

Vad säger du då, Jane, som även var medveten om det här med att Illuminati har ögat och pyramiden som uppenbarligen hör till, som symbol!? Har du hunnit ta del av föredraget!?
#33 oj vilka stora proportioner detta tagit - är tyvärr inte någon vetenskapsman inom medecin
Men att sägnen talar om det allseende ögat och eller tredje ögat har i allra högsta grad med medialiteten att göra och klärvoyance - klarseende eller om du vill synskhet- som förkommit i alla tider!
Det mediala budskapen har många gånger kommit i drömmar eller förändrande medvetande tillstånd ofta då den som fått synner blundat och sett för sin inre syn- och vad är mest logist att tro att vi har ett inre öga i pannloben då det är där synerna ses- det faller sig naturligt att sätta det tredje ögat där- emellan våra vanliga seende ögon- tror inte det är svårare en så faktiskt!
Om tallkottskötteln har någon koppling till detta är mera en gissning än forskning - för att det passar bra! och att männskan vill finna en männsklig förklaring och koppling till medialitet! Tror faktiskt inte den fysiska kroppen har något med det att göra alls - det är i vår ande som medialiteten finns - kroppen är bara en boning:-)
är det någon stans andevärlden kan tala med oss är det i vårt undermedvetna sinne - där det lånar en liten mickro del!
Allt levande har en själ vill jag också tillägga!
Vänligen Jane

Jag tror att detta med RÄTTA har tagit stora proportioner… Ja, i varje fall om det ligger någonting i de rön som Willcock för fram… Har du tagit del av föredraget Jane, eller anser du dig fullärd!?
Vänligen Bengt-Olov :-)

#32 Funderar på det här med d-vitaminet som du tar upp.
Jag började äta extra d-vitamin i februari då jag fått nys om att brist kan ge depression och annat dåligt psykiskt mående. Efter att ha varit sjukskriven för utbrändhet i 1.5 år så kände jag det var värt att prova.
Vad hände? Jo, depressionsproblematiken försvann!Jag blev i stort sett frisk efter att ha börja äta tillskottet och kommer heller inte sluta äta då jag absolut inte få tillräckligt med sol på mig nånsin (tål inte värme eller sol i för stor mängd).
Men. Nu till det du kopplade d-vitaminet till, och tallkottkörteln. Så som du säger så skulle jag kunna koppla min återställda d-vitaminnivå till att jag det sista halvåret kommit bra mycket längre i min andliga utveckling och att det är det som gör att jag nu när jag ökat mitt intag av vitaminet dessutom fått ännu större fart på det som händer mig. För det händer saker i mitt andliga liv just nu 
Ja, det är bara spekulationer, men just dessa spekulationer stämmer faktiskt in på mig 
#35 Man blir aldrig fullärd
Ja jag har tagit del av föredraget- och vad ska man säga en i raden av mångas teorier om 2012. Varken bättre eller sämre ne någon annan teori - den som lever får se - detta är New age för mig och detta med hans likheter med Edgar Cayce är Patetisk i mina ögon, tyvärr!
Har länkat här ovan till hans sida - där ni alla kan ta ställning själva!
Vänligen Jane

# 36: Verkligen intressant och roligt att höra!
D-vitaminet förefaller ha väldigt stor betydelse för såväl många sjukdomar som allmänbefinnandet för de flesta. I "stenålderskostkretsar" (där f.ö. folk kan rada upp hälsovinst, på hälsovinst på hälsovinst) talas det om att det rekommenderade dagliga (RDI) intaget av D-vitamin borde höjas många, många ggr om… Det är inte utan att man undrar om RDI:n, liksom den teori som länge varit dominerande att det är FARLIGT att inta för mycket D-vitamin, även detta är en del av "planen"…
Ta föresten del av föredraget jag hänvisar till blodtopp, och ha en skön avslutning på kvällen! :-)

#38 Ja, jag äter enligt lchf sen i januari, och det har hjälpt mig till viss del. Men det som verkligen hjälpte mig var d-vitaminet (som jag inte är ett dugg rädd att överdosera efter allt jag nu har läst om det =).
Jag ska kika på föredraget imorrn, det var lite för långt för mig just nu… Nu hägrar sängen istället ;o)

Ursäkta sista frågan Jane - kunde inte låta bli! ;-)
Du, vad menar du med "patetisk"? Detta ord kan man tolka som såväl gripande, som beklagansvärd och överdriven. Kan du utveckla hur du menar!? Du tror inte på reinkarnation helt enkelt bara, eller!?
Bra länk föresten! :-)

# 39: Sov gott istället då! :-) Har ett par whiskypinnar till att suga på jag, först… :-)
#40 Om man kan något om Edgar Cayce - så förstår man att han inte skulle komma igenom en som David- finns inga kontaktpunkter dem emellan!
Edgar var en tystlåten man som inte gjorde mycket väsen av sig - raka motsattsen emot denna mannen! Någon som går ut på det sättet att framföra att han varit edgar Cayce eller att han skulle vara hans guide har ett stort ego i mina ögon- han kunde lika gärna sagt han varit Jesus - lika förmätet det med!
Bilderna var heller inte särskilt lika - vet inte ens om Edgars bild var hans - kan lägga in en bild här! Ögat formar det den vill se - de andra bilderna var inte speciellt lika heller så…….
Nej jag tor inte på männskor som säger sig varit berömda personer - ligger i dens ego att gå ut med sådant offentligt!, tyvärr!
Vänligen Jane

Vad är brukligt när det gäller reinkarnation:
När en själ återföds, brukar detta då vara i en kropp och psyke som ser ut- och fungerar EXAKT på samma sätt som den kropp och psyke som själen senast föddes in i!?
Om du med "kontaktpunkter" som du säger, menar just det här som du tagit upp (att du inte ser någon fysisk likhet mellan dem, och att du anser att deras grad av "utåtriktadhet" bara avviker för mycket), vilka andra områden har du undersökt när du kom fram till ditt ställningstagande!? Om du inte undersökt några fler, menar du då kanske att dessa två är de allra mest avgörande, och så till den grad att inga flera undersökningar behövs, för att kunna avfärda detta som "patetiskt"!?
Anser du att detta med hans påstående om att han är en reinkarnation av Edgar Casey, och den slutsats du hunnit dra av detta är så övertygande, att han helt enkelt är för opålitlig i dina ögon, och att hans forskningsresultat tillsammans med astronauten Dan Bursch, astronomforskaren Richard C. Hoagland m.fl., därför då också inte är intressant (trots att det i allra högsta grad berör ditt arbetsområde och kommer med en hel del nya och revolutionerande uppslag)!?
#43 först skulle jag vilja säga att det han kommit fram till - vill jag inte kommentera då jag inte har dessa rent medicinska kunskaperna själv och kan därför inte säga om det stämmer eller inte!
för att man är austonaut betyder inte att man automatiskt har rätt.
Vilka uppslag tycker du är reveloutionerande? förklara gärna!
När vi talar om Reinkarnation som är en hypotes eller teori också skapat av männskan - finns inga bevis för att så är - när jag talar om kontaktpunkter är det mer i Guide hänseende - vilket skulle vara det troligaste senariet istället för en inkarnation av Edgar Cayce.Och i guide möjligheten där finns inga kontaktpunkter mellan dessa själar.
Säger det igen En person som spelar på en annans identitet för att nå ut med sitt budskap är en att inte lita på!
Även i det avseendet som om Edgar skulle mot all förmodan vara han guide - så går inte guider ut med detta - det är männskors eget ego som gör det, inget annat!
Vänligen Jane

Nu har jag sett hela David Wilcock filmen och jag säger bara, gosch, wow. Mycket har man ju hört tidigare i småbitar här o där men det var intressant att få dem satta i sammanhang. Allt hör i hop.
Och nu förstår jag bättre varför jag är så barnsligt förtjust i SG1. 

Har inte hunnit se filmen ännu, ska göra det snart, men jag vill påpeka att även om tallkottkörteln produserar melantonin så påverkas serotoninerna av det vi äter. Likaså endorfinerna. Dessutom påverkas de av fysisk aktivitet. Just dom två, serotoninerna och endorfinerna, har vi som är socker/glukos känsliga koll på för vår balansering av humöret och allmänna välmående.

# 44:
Naturligtvis har du rätt i att titlar och annat kan vara helt betydelselöst! (Ofta tenderar nog dessa att vara rent vilseledande…) På sätt och vis var det dumt att jag gjorde denna hänvisning. Brukar själv normalt sett anse sådant som helt ovidkommande. Nu gjorde jag det bara för att visa på att han - sin påstådda bakgrund till trots - inte är helt obetrodd hos personer med yrken som är förknippade med ett mycket högt anseende (och som rimligen själva inte utan vidare skulle vilja bli förknippade med en knäppgök), och att Wilcock åtminstone måste kunna antas veta vad han talar om. Mycket av det han för fram, är också saker och ting som är kommet från forskning och erfarenheter från just hans partners, ska sägas…
Mycket av de mest REVOLUTIONERANDE rönen, kommer föresten från dessa andra… Det är så mycket allt detta, och jag jobbar själv som ivrigast just nu på att försöka få en bättre bild och förståelse av dem. Lovar att återkomma med en sammanfattning av detta så småningom…
"När vi talar om Reinkarnation som är en hypotes eller teori också skapat av männskan"
Nä, det är väl inte mycket av det ni medium, healare, reinkarnationsterapeuter m.m. hänvisar till, som är vetenskapligt bevisat, om det var det du menade…
Tror du ändå inte själv på reinkarnation!?
"Säger det igen En person som spelar på en annans identitet för att nå ut med sitt budskap är en att inte lita på!"
Är det din intution eller så som du grundar denna uppfattning på, eller något annat!?
Om budskapet är av största betydelse för att mänskligheten ska förstå att- och hur den är lurad, skulle en person inte försöka nå ut med ett sådant budskap!?
Tror du att Wilcock haft- och har större trovärdighet för sina rön, genom att han även tagit upp det här med vilken person som hans själ tidigare var reinkarnerad i!? Det tror inte jag, och uppenbarligen inte du heller… Likväl har han valt att göra det… Varför då!?
JAG tror att du kanske inte ska stirra för mycket på det här med hans härkomst, utan hellre se till de UPPGIFTER och det MATERIAL som han visar på, och försöka utvärdera detta. Tror inte att man behöver särskilt mycket medicinsk kunskap för detta…
# 45: Jo Kurina, visst känns det som att Wilcock - förutom att han verkligen kommer med några revolutionerande rön - redogör för mycket av vad andra "pseudo"-vetenskapliga visar på, och som man känner TILLSAMMANS utgör ett "sammanhängande sammanhang"!? Ja, och att detta gör att man i varje fall inte lättvindigt kan avfärda det hela, utan ta det på riktigt stort allvar, TROTS att vissa delar ter sig som RIKTIGT "fantasifulla" (och som i "normalfallet" även skulle ha fått en själv att tvivla - minst sagt)"!?
#47 tyvärr faller hans trovärdighet i mina ögon på detta med reinkarnationen med Cayce
För din egen forskning i detta ta reda på alla inblandades bakrunder - vilka dom är och vad deras titlar bottnar i
Är det vetenskaplig forskning eller……..
Nu var ju denna tråden inte om reinkarnation - tror det finns en sådan här förut och jag har skrivit min åsikt om det där - Nej jag tror inte på reinkarnation som de flesta tror -Det är en möjlighet som är få som åtar sig det som en mission. antar att du menar reinkarnera på jorden?
sen citerar du mig;
"Säger det igen En person som spelar på en annans identitet för att nå ut med sitt budskap är en att inte lita på!"
Du frågar;
Är det din intution eller så som du grundar denna uppfattning på, eller något annat!?
Jag svarar;
Erfarenhet och kunskap!
Vänligen Jane

Är det i så fall möjligen "erfarenhet" och "kunskap" som du OCKSÅ grundar din uppfattning på, att reinkarnation på jorden inte existerar!?
HUR övertygad är du om detta!?
Får jag också fråga om du anser att det reinkarnationsterapeuter arbetar med, troligast är kvacksalveri!?
Om du nu INTE TROR på reinkarnation på jorden alls, hur kan du då ha någon UPPFATTNING om att en själ aldrig skulle återfödas i en personlighet som du tillskriver David Wilcock, efter att tidigare återfötts i just en som du anser att Edgar Casey hade!?
Jag menar: Om du nu INTE TROR på reinkarnation, vad är då din uppfattning om att en själ aldrig skulle kunna reinkarnera i en kropp och i ett psyke som är lite olika jämfört med den föregående, i så fall VÄRD!? (Ja, om vi nu skulle anta att du har rätt vad gäller denna olikhet…)
(Har tyvärr inte hittat någon annan tråd om reinkarnation där du redogör din syn på detta…)
"För din egen forskning i detta ta reda på alla inblandades bakrunder - vilka dom är och vad deras titlar bottnar i
Är det vetenskaplig forskning eller…"
Tack för tipset :-) Som sagt, det där med titlar är ju inget jag i normalfallet fäster så stort avseende vid… (Att jag ändå tog upp det där, har jag förklarat… Att Dan Bursch är en som gjort rymdfärder, kan vi väl nog hur som helst utgå ifrån!?)
Får jag fråga vilket dera av "vetenskaplig" ("mainstream") forskning och forskning som inte är mainstream (och som av vissa klassificeras som "pseudo"vetenskaplig forskning), som du tycker att jag ska anse som mest trovärdig!? Måste tillägga att jag i vilket fall som helst nog hade tänkt lägga MER vikt vid att försöka värdera RÖNEN i sig - vad dessa säger och de ev. belägg som finns för dessa…
Får jag också fråga dig Jane - tycker du inte att jag är lite jobbig!?
(Om jag t.o.m. är respektlös, så hojtar du till va!?) DU får väl ta på dig den kritiska rocken och gå på med blåslampan på MIG, sen när jag väl sammanställt Wilcocks rön…
Oj oj oj- here we go aghen:-) Jag har inte sagt att det inte existerar - jag har sagt att det förekommer som en mission:-) typ Jesus, moder teresa , Buddha osv.
Ingen av de andar jag talat med säger att man reinkarnerar! inkarnerar ja! Ingen av dem som vill tillbaka till vår fysiska värld:-) där man har en kropp som värker och blir sjuk mm.
Reggretioner hör inte till mina favoriter mitt måtto är gå framåt lev inte i dåtiden, den kan du inte få ogjord- det är i nuet du skapar din framtid! Naturligt vis lär man ifrån sin dåtid men man ska inte leva där!
Reggretionsteraputer får säkerligen fram tidigare liv - våra historieböcker är fulla av dem - men till att det skulle vara just ditt tidigare liv finns inga bevis för!
Då vi alla är ett( delar av en stor ande) så får vi hjälpas åt med allas liv på denna sidan - så vi i nutid får ibland hjälpa en ande ifrån dåtiden att ställa något tillrätta eller återberätta något(karmalagen)Och om vi då är medila kan vi få upp dessa liv - De kan också vara våra guiders liv som vi får se - finns andra senarier med:-)Så jag tror inte det är så enkelt som du tror med en enda förklaring som reinkarnation - det är mera komplext en så!
Om du är jobbig - närå det är i ifrågasättandet vi lär oss
Och det är väll bra att vi alla inte tycker lika!
Vänligen Jane

OK, så du trodde alltså inte på reinkarnation, men däremot inkarnation…
Så det är varje andes egna enskilda vilja, som styr inkarnation!? Ja, och OM en ande MOT din förmodan skulle REinkarnera på jorden - om så kanske trots allt skulle ske i något enskilt fall - så skulle det i så fall vara i en kropp med ett tillhörande psyke, som väldigt väl motsvarar den kropp och det psyke som anden tidigare inkarnerade i!? Är det alltså så jag ska tolka dig!? Ja, och är det sista, också något som någon eller flera andar helt enkelt berättat för dig!?
Det vore intressant att höra om det finns medium eller andra som har andra erfarenheter än Jane här… Ja, om det nu är någon annan som orkat följa med ända hit… :-) Vill väl inte skapa någon medial konflikt här, fast om någon har en tydlig källa som kanske talar rakt emot uppgifterna från Janes andekällor, så får ni gärna komma med dessa…
"Om du är jobbig - närå det är i ifrågasättandet vi lär oss
"
Jamen eller hur då!? :-)
Tror jag kommer att starta upp en eller fler andra trådar om David Wilcocks & co:s rön så småningom. Nu har rönen blivit introducerade i alla fall. Hoppas att ändå fler vill ge sina reflektioner om allt detta, redan här.
Å dokumentären, för er som ännu inte tagit del av den:
Kan ju länka till en radiointervju med Wilcock gjord av Red Ice Creations också, som bara är hälften så lång:
http://www.redicecreations.com/radio/2008/06jun/RICR-080601-dwilcock.mp3
Intressanta tankar i den här tråden. Har inte koncentrationen att skriva något nu (ljudstimmande barn bakom ryggen), men puttar upp så länge.