Insektsgift misstänkt för ADHD
http://www.expressen.se/halsa/1.2001038/insektsgift-misstankt-for-adhd
ruggigt! är ju inte förvånad!
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Jane.Vist är värden ruggi.Har ofta lurat på varför det är så många sjuka o udda barn i dag..Om man tänker bara på för ca 20årsedan då var det inte så många…
Om man kollar sin mat så är det mycket saker i som barn under 1 år inte skall äta..Ruggit…
Samma som vårt vatten, skall kokas innan barn dricker det.O hur många gör det.
i Gbg så har dom problem med P Piller i dricksvatnet.-Kan göra män sterila…Sen så är det lite narkotika.sådant som har blivit nerspolat.
För vattnet i våra kranar går ju runt..Toalett rening dricksvatten..Gott.
Bara ringa vatten verkena o fråga.
Här i Älvsered var det Kolera i dricksvattnet för några årsedan så det fick dom inte dricka..
Huva mig detta bidde en roman.
Värden är tokig!!!
"Stav fel! Du kan inte läsa.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Fyy va hemskt
Jag har trott länge att det är något med naturen och alla gifter vi andas in som gör folk galna..nu menar jag inte bara adhd..har ju d själv..kanske dags för en koll ..tror inte det är någon fara för mig iofs som haft diagnosen sedan barn..och det var ju ett tag sedan !
Detta är fruktansvärt skrämmande
kram på er alla och hopp för bättre miljö innan moder natur säger i från ennu mer än hon redan gör
och så har vi alla dessa vacciner också…..allt mer onaturligt allt oftare som sprutas in i människor, ända från de föds…..när man lägger ihop allt, var för sig kanske inte så farligt, men tillsammans kan det bli förödande…..
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#0 Har du blivit särskilt exponerad för insektsgifter den senaste tiden?
Ja!!I dag får man tänka på vad man gör..
""Det är inte bara o leva"""
Vaccine.NEJ…Inte bra….
Vad är det som blir "förödande" med vacciner?
#6 läs gärna på www.vaccinationsfaran.nu
Vaccin innehåller en del oacceptabla främmande ämnen, bl.a. kvicksilver. Detta sprutas rakt in i blodet på nyfödda barn, så känsliga som bara någon kan vara. Enbart detta med kvicksilvret borde för alla tänkande omsorgsfulla människor räcka för att man ska förstå att detta inte kan vara bra. Plus de effekter som man inte kan kontrollera, t.ex. på immunförsvaret.
och kom inte dragandes med argumentet om insjöfisken, för man sprutar inte extrakt från insjöfisk rakt in i blodet på nyfödda heller….
Jag hade inte en aning om att det var kvicksilver i, och jag är en "tänkande omsorgsfull människa". Jag försvarade inte vacciner utan var nyfiken bara!

Usch ja, det är skrämmande att man inte ens reflekterar över hur alla dessa olika kemiska giftiga ämnen som vi utsätts för självklart påverkar våra kroppar.
Bara för att man inte kan mäta hur det påverkar idag betyder ju inte att man inte kommer att hitta en mängd olika problem orsakade av detta längre fram.
Naturligt är bra tycker jag!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Ja det är sjukt när man litar på vetenskapen många gånger se bara på amalganet i våra tänder och nu detta
Man vet inte hur annat skit påverkar heller, sötningsmedel, strålning från mobiltelefoner osv. Svårt att leva "naturligt" i dagens samhälle tyvärr.
11 så sant!
men ute i skogen där vi har vår stuga går det nästan, nästan.., bara att stänga av elen och elda i spisen istället. samt lyssna till stegen på vinden….
13 vad härligt, fast oftast nu så gömmer de mobilmaster ute i vår natursköna miljö så långt ifrån beboelse som möjligt - man kan ju undra varför?
#8, #11 Förstår det, det var absolut inget "angrepp" personligt riktat mot dig,
hoppas du inte tar det så, blev lite engagerad bara och uttalade mig lite allmänt…
Ha det gott i stugan i skogen! En sådan är en guldgruva att ha!
Och sedan gör läkemedelsindustrin ännu mer pengar på folks olycka
"ADHD-INDUSTRIN
Juli 2005
Läkemedelsbolag, köpta forskare och marktrupper
”En gång i tiden gjorde läkemedelsbolag reklam för mediciner för att behandla sjukdomar. Nu är det ofta tvärtom. De gör reklam för sjukdomar som ska passa deras läkemedel.”
”Sättet att sälja läkemedel är att sälja psykisk sjukdom.”
”En epidemi av missbruk av receptbelagda mediciner; Mer än 15 miljoner amerikaner missbrukar opiater, lugnande medel, centralstimulantia; missbruket bland tonåringar har tredubblats de sista 10 åren.”
Läkemedelsbolag som Eli Lilly, Shire, Janssen-Cilag och Novartis, alla med gigantiska
kapitalintressen på ADHD-marknaden är perfekta exempel på hur man kan köpa ”forskning”
och använda patientföreningar som marktrupper i sin marknadsföring .
De arbetar hårt på att medikalisera personliga och sociala problem, och att skapa en missbrukskatastrof också i Sverige.
Hur får bolagen svenska politiker så villiga att satsa alltmer av de begränsade
sjukvårdsresurserna på bolagens ”mediciner”? Svaren på den frågan ser vi i den kampanj för
neuropsykiatriska störningar som just nu pågår över landet. "
ska vi demonstrera?
Jag vet inte hur d skulle kunna gå till..men jag ställer mig gärna med ett stort plakat mitt på plattan *S*
vi lever lite i ett nazisverige…förinta dom svaga typ.
uch blir bara sur..å nu börjar valsnusket med sina falska fejkade fasader
Nazisverige?!! Du bor i ett av världens friaste och mest demokratiska länder, ett land som tillåter dig att göra i stort sett vad som helst så länge det inte inkräktar på andras rättigheter och fritheter. Du får stå på torget i vilken stad som helst och säga att regeringen är lakejer åt läkemedelsindustrin, du får säga i stort sett vad som helst om vem som helst (vissa gränser finns men de är väldigt förlåtande) och du får tro och tycka vad du vill.
Hade Sverige varit ett naziland så hade du aldrig hörts av efter att du skrev det där meddelandet, eller jag du hade aldrig ens haft möjligheten till ett relativt fritt internet som du nu har.
Däremot kan du inte förvänta dig att alla ska hålla med dig och vissa kommer att säga emot dig och det måste de ha all rätt att göra.
Jag blir fysiskt illamående när jag hör folk prata om Sverige som en diktatur, jag har med egna ögon sett vad diktaturer gör med människor och att jämföra det med att man blir emotsagd eller att man inte gillar det "staten" sysslar med är både okunnigt och avskyvärt, det är inte heller en åsikt som är värd att respekteras (däremot ska den få finnas, givetvis).
Fy fan säger jag!
Hoppsan d var känsligt..men jag mår illa av att se på att moder jord sakta men säkert förintas..det var därför jag tog i med just dom orden..
sverige förgiftas ju.
Ber om ursäkt till dig då om du tog så illa vid dig..detta var verkligen inget personangrepp..bara så du vet..

#7, Magi-cat
"…och kom inte dragandes med argumentet om insjöfisken, för man sprutar inte extrakt från insjöfisk rakt in i blodet på nyfödda heller…."
Vilka vaccin som man ger nyfödda innehåller kvicksilver?
Sedan när har man börjat att spruta in vaccinet i blodet?
triobios.Hej!!
Viskar till dig..Vissa saker får vi inte säga.Du!! Då kommer polisen o så får vi prik i boken o så kostar det stjortan..Så du har lite fel där du..Nu springer jag ut fort…..
Du triobios!!Inte svära…
Vet inte om jag ska skratta eller gråta till artikeln. Visst, insektsgift kanske påverkar men det är knappast upphovet till att adhd finns idag. Adhd fanns långt innan insektsgift fanns. Adhd är också liksom andra neuropsykologiska funktionshinder ärftligt.
så miljön skulle inte spela någon roll då????????

#23, Magi-cat
Såg du min fråga till dig ovan? (#20)
#23 Jag vill inte påstå att adhd skapas pga miljön. Adhd är en mental avvikelse dvs ett neuropsykologiskt handikapp som gör att en person fungerar annorlunda. Just ordet miljö är ett omfattande ord och säger man att adhd skapas pga miljön så kan ju boven lika gärna vara hur man uppfostras och så är det ju inte.
Alla så kallade gödnings medel och växst gifter och konserverings medel, livsmedels färger. Dessa är ju till för att vi ska få billigare mat. Men slut notan till dessa förhindrande av naturliga processer, får vår jord och allt levande betala till sist. Man kan ju fundera vad grönsaker, på vintern skulle kosta, om det en var naturlig hållbarhet på dessa produkter.

#26, sven-g
"Alla så kallade gödnings medel och växst gifter och konserverings medel, livsmedels färger. Dessa är ju till för att vi ska få billigare mat. Men slut notan till dessa förhindrande av naturliga processer, får vår jord och allt levande betala till sist. Man kan ju fundera vad grönsaker, på vintern skulle kosta, om det en var naturlig hållbarhet på dessa produkter."
Det kanske inte är så fiffigt att dra alla färgämnen och konserveringsämnen över samma kam.
Naimag. Hej o välkommen.
Du denna mening ""Adhd är också liksom andra neuropsykologiska funktionshinder ärftligt""".Vad kan jag finna den informationen??
Lena.
#28 Psykologi böcker eller nätet samt psykiatriska kliniken.
Som start har du denna länk.
#27 Det som är sant idag kan vara en lögn i morgon, vad som är ofarligt eller farligt är frågan. Jobbade med tex asbets på 70 talet, det var helt ofarligt då !. Man brukar säga det man inte vet det lider man inte av, men i denna fråga är jag av en annan åsikt.
31 Håller helt klar med dig Sven-g
förjäkligt med allt gift! som baseras på ekonomiska vinster!

Jag tänkte på exempelvis E162=rödbetssaft, E330=citronsyra, E200=sorbinsyra (finns i rönnbär), E150=sockerkulör, E300=C-vitamin, salt (om man vill räkna salt som ett konserveringsmedel) osv.
Vissa saker är farligare att förtära utan konserveringsmedel, då dödligt botulinumtoxin kan utvecklas. Extremt LD50-värde, det giftigaste toxin vi känner till.
Förstår hur du tänker, och jag tycker man ska försöka välja livsmedel med så lite tillsatser som möjligt, men man ska nog inte få "panik" bara för att det finns ett E-nummer i innehållsförteckningen.
Adhd KAN vara ärftligt
Men behöver inte vara det..
Vill åxå påpeka att har man adhd el asperger så kan man även vara smartare än andra..Och då menar jag inte här i detta forum och i ord.
utan i tester som vi med detta neurologiska funktionshinder har.
Jag har gjort åtskilliga tester i 8 månaders tid.
Jag hasplar ofta ur mig innan jag tänker..och folk missförstår mig ofta..
men likaså som folk missförstår mig..så missförstår jag dom
Det finns ingen förutom den enskilde individen som kan säga hur den ene eller den andre känner.
Men över till dessa miljögifter..
Alla ser ju hur människor påverkas av både d ena eller d andra.
Se bara på dom som blivit utsatta för strålning pga kärnkraftsutsläpp..
Jag har 3 barn ingen har adhd..men jag misstänker att min ena dotter som fyller 17 i år har det..hon e ju så jäkla lik mig *S*
Nu tappade jag tråden totalt sorry borde inte skriva här alls.
NaimaG be inte om ursäkt för dig och ditt sätt att vara..D har jag gjort i hela mitt liv..
Du är lika unik som alla oss andra..
varma kramar från adhdtanten
#34 Jo alla som har asperger är unika på sitt sätt och smarta i just favoritintresset ;). Jag har dock lärt mig att när det kommer till iFokus så måste man vara tydlig med att man är funktionshindrad, gudarna ska vet hur mycket påhopp jag fått ta för att jag är som jag är.
(Sorry nu blir det ot igen, inge bra att en aspergare blandar sig i då drar tråden iväg till annan innebörd =D hehe)
Hihi jo tänk att det tycker jag
Har åxå fått påhopp pga av en katt tråd..men jag e djurvän..och menade för övrigt inget illa..
Men som sagt..d är lätt att sitta bakom en skärm och spela ball..å nu menar jag ingen personligen utan jag bara skriver det *S*
Man ser inte folks ansikten..och i ditt fall med asperger..svårt med *mimik*
Vanliga människor *fniss* vad det nu är?
Missupfattar för d mesta sms och typ msn..så vad är skillnaden ig!
Alla får ha sin åsikt..och det har vi..ride on kram