olika medium
Jag är ny här och har gått lite kurser för olika medium.
Ska man gå hos olika lärare eller hålla sig till en och samma lärare?
Vad tycker ni andra som har lite erfarenhet?
Hej och välkommen hit!
Alla medium har sitt sätt och sina tankar om hur det är. Därför tror jag att det är bra att prova sig fram och ta med sig det man gillar från olika just för att fatta sig en egen mening om det här ämnet.
Lycka till med din fortsatta utveckling
Jag har haft 5 olika som jag gått för, om du är ute efter att certa dej, håll dej till en, är du ute efter att utvecklas, och se det hela med mera objektivitet, och har råd, kan du hoppa som mig. Men det är som att haft många partners, man hittar aldrig den fullkomliga, som passar i allt. Alla har sina för och nack delar.
Tack för era svar. Jag har väl inte tänkt på cert ännu utan försöker lära mer och mer för egen del först.
En del säger ju att man inte ska gå hos flera men håller nog med er två för ingen är väl som du säger sven-g fullkomlig
Största nackdelen med att provat och känt lite olika tekniker, är att man blir mycket kritisk, ifrågasätter och tycker vissa övningar är tidsspillan, dvs ett sätt att fylla ut kurser. Även tänker man vad är detta, är det ren avläsning eller är det ande kontakt. Vad lär den läraren ut, man ställer sig hela tiden den frågan.
#4 Jag är mycket kritiskt lagd av mig och har inte hittat rätt ännu känner jag.
Låter nyttigt det du säger och tror att det är viktigt att ifrågasätta allt.Är inte det jätteviktigt att bli kritisk så man lär sig skillnaden mellan avläsning och andekontakt? Det tycker jag i alla fall
#5 Det märkliga är att vissa säger att dom gör på rätt sätt, men med lite erfarenhet ser man att detta är avläsning, dvs man plockar infot från personen. Om detta är fel eller inte vet jag idag inte, bäst är nog förmågan att växsla mellan avläsning och ande kontakt. Detta är min tro, det är ju mycket underhållande, att kunna tala om vilken färg det är på den andres trosor.
ha ha ja det kan det kanske vara men vem är intresserad av just det och passar det verkligen in på jobbet. Tycker nog man kan hålla sig utanför kläderna
Här kommer en som inte vet o kan men gjärna tycker…
Måste man gå kurs??
Räker det inte med att man får bekräftelse på det man gör stämmer???
O att man umgås o lär av lika sinnade..
Stav fel! Du kan inte läsa.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Finns väl inte något måste i något, vi tar tex om man ska lära sig vad som helst. Man kan lära sig på eget bevåg, om det känns rätt just för den personen. Det är nog som att meka med bilar, det går utan utbildning, även att bli duktig. Men det kan vara en fördel, om man får råd och stöd från erkänt duktig person i just det ämnet. Allt är vårt eget val men cirkel eller att träffas irl, är nog en förutsättning i just detta ämne.
Man måste nog följa sin egen intuition men jag tror det är bra att få tips från andra för att underlätta för sig själv. kan aldrig vara fel i vilket område man än ger sig in i att få tips av de som hållit på ett tag.