Vilket är Ditt mantra?
Jag brukar använda några olika mantran vid tex Meditation..Det känns så enormt mycket kraftfullare för mig! 2 exempel:
"Jag vet att allt är i sin ordning & att allt blir som det är menat att det ska vara"
"Jag ska finna glädje i mitt liv & allt gott ska komma till mig."
Dessa två använder jag mycket..Vad har Ni, något speciellt för olika tillfällen eller som vid tex Meditation?
Intressant att dela med sig & få veta vad ni använder er av (det är ju stor likhet med visualisering & affirmationer…men jag "nöter in" dessa på ett annat sätt..& de känns SÅ viktiga!)
Kram Anna
Jag använder AUM mycket men vill inte dela med mig hela mantrat då jag fått det till mig för mig.
Mantra är ett ord eller flera ord som skapar vibrationer som sen i sin tur påverkar chakran m,m.
Det du säger liknar mera sankalpa, något man säger för att programmera in i sitt undermevetna så att man ska förändra sig
5. Sankalpa
Now that you are comfortably in your steady posture in your Meditation space, you should make a sankalpa, or resolve, commanding the mind to be quiet for a specific length of time - this will give a powerful instruction to the subconscious mind. The resolve could be, ‘I will keep my mind quiet for 20 minutes', or ‘I will meditate 15 minutes'. Whatever you choose for your sankalpa be sure to finish the resolve to give strength to the mind and set up a good pattern for your practice.
Ta det hela inte på fel sätt nu för det är inte min mening med detta inlägg.

#1 Ja, det är sant..Lite "innötning/programmering"..Jag tror att vi alla finner vårt eget mantra, vissa kanske inte vill dela med sig, medan andra vill ..
Intressant hur det påverkar oss & hur mycket det betyder..& förresten..Thanks for your information 
Mantran kan vara farliga om man ej är tillräckligt renad. Det finns tex mantran som folk fått i samadhi djup Meditation, som bara blivit oralt berättade från guru deva till elev. ALLA mantran är ju INTE farligt men det finns dom som är och man ska ej leka med mantran.
jag läste nånstans att tex asuras , motsatts till devor kan störa dig då, och låter du dig bli störd av dom får dom energi av dig och ja illa kan det säkert gå jag har bara läst det så vet ej hur det fungerar exakt men söker man på google kanske man hittar det. . Det är därför då man meditera inte ska låta något störa en utan att sitta kvar vad som än händer. För sitter man kvar kan inte asuras påverka dig. dom kan bara påverka dig genom dina sinnen och när man mediterar kopplar man ju bort sinnena.

Jisses.."Rena" mig brukar jag vara noga med..Men att det skulle vara farligt om man finner sitt eget kraftmantra trodde jag inte..Men ska forska lite mer i det du skriver..Absolut..
Jag har aldrig själv, inte heller någon av mina kursdeltagare varit med om att uppleva något obehag eller fara då vi jobbar med mantra vid tex Meditation!
Men som sagt..det finns säkert dem som upplevt det oxå..
Dröm goa drömmar!
Kram Anna
Men då har du ju inte gjort mantran som börjar med AUM väl.
och som jag sa är inte alla farliga dom mantran som är farliga hålls hemliga och ges endast från gruru- elev eftersom dom är så farliga är dom inte almänna men det finns dom som säljer manrtan i indien kan ju hända att dom fått tag på något som ej är bra pga av nån konstig anledning. Men jag tror inte såna mantran säljs men som sagt vet man aldrig världen är bra konstig ibland.
om det är tex svenska meningar som du beskrev ovan är det mera programmering av det undermedvetna än vad just vad mantra betyder.
renad menar jag inte att man ska skicka ljus. utan rena sina charkran ego beteende m.m.
Så du behöver nog ej oroa dig på kursen. Fortsätt du som du gör för jag tror inte ni gör farliga mantran.
Anna..Jag har inget mantra…
Mer än att var glad o gör ingen ledsen….fast i bland blir det så..
Lena.P är jag i verkliga livet.

#6 Men det var väl ett fint "mantra"..Godmorgon energi kram/Anna

Morning Anna!
Intressant tråd och tänkvärda svar från er alla!
Själv håller jag mycket på med Moola Mantra. Har dock inte hittat någon "lätt" översättning till detta utan bara vad orden betyder. Men det är ett mäktigt mantra, det märker jag.
Jag shantar det varje dag, både ljudligt och i mig själv, ibland även visualiserar mantrat som jag gör på mitt sätt: Ett gyllene ägg, som innehåller allt i Universum, dimslöjor som dansar runt det av vishet, kärlek, ljus, sen träder Kvinnan fram (får henne alltid dock på högersidan) och sen träder Mannen fram. Ser dessa som mitt kvinnliga och mannliga jag. Sen sugs dem in i ägget igen och det hela börjar om.
Har också blivit som en vaggvisa till mitt ofödda barn, så han kommer känna igen den sen när han kommer ut!
Detta gäller även Anusara Mantrat, också så väldigt fint mantra, men här har jag ingen visualisering.
Mitt Sankalpa som jag börjar min dag med är:
Jag Är i Samklang med mig Själv
Jag Är i Samklang med mitt Innersta
Jag Är i Samklang med mitt Ändamål
Jag Är i Samklang med Universum
Namaste

Morrn Shanti..
Det var verkligen vackert..Tack!
Jag brukar ofta se en kvinna(gudinnelik) som håller en glob i sina händer där flera personer kan synas..Det är flera olika energier jag känner i dem..manliga, kvinnliga, barn & även ljusväsen..Starkt är det!
Kram Anna
Godmorgon!
Varje morgon innan jag gått ur sängen brukar jag tänka, undermedvetna tankar låt mitt högre jag och endast mitt högre jag leda mig i dag.
Kram Indiania
" Var nära naturen - var när dig själv "

Tror jag också är ett bra sätt..att ta hjälp just av tilliten till sitt högre jag, universum osv..Fint..
Ps..Tänker på dig..
#11 Tänker ofta på dig du goa Anna! Kram 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Om shanti ..
Antar att du lärt dig mantrat oralt från en lärare?
. för engelsk översättning blir så skev tycker jag. svensk stavning är bättre tycker jag om man ska förstå. Engelska har tex inte ä.
ett exempel om saha är egnetligen om sahä vilket då kan vara svårt om man tex läst det på nätet.
eller Parabrahma som blir parabrähma
Allt som mitt sinne
kan tänka ut och tro på
kan det åstadkomma
känns viktigt för mej…
Sisa
ja det stämmer väl nästan , för vi kan ju inte flyga fast vi skulle tro på det.
Jag kan….
Är ett kort men viktigt mantra!

Kom in eller stå kvar - mig kvittar det.
Pippi Långstrump
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus
Jag har ingen mantra vad jag vet. Men Brukar säga en sak innan jag ska gå iväg hemifrån till mina guider och släktingar på andra sidan
Skydda min lägenhet och min stuga Skydda mina pågar( kattorna Hugo Och Anton) så inget farligt händer dom.
Jag har spontant börjat använda "Jag är" som mantra. Det känns rätt för mig och det känns också som om de innefattar allt jag vill ha sagt.
#18 Allt du säger ofta är ett mantra, antingen det är positiva ord eller negativa. Du ber ju om beskydd i ditt mantra.

#22 "Jag är" är mäktigt!! Har det själv i min morgonmeditation. Rekommenderas.
Jag har också fått ett mantra tilldelat mig, och det får jag inte under några omständigheter berätta för någon.. sa man till mig när jag lärde mig TM. Mantrat är utformat efter min personlighet och skall inte delas med någon annan. Fast jag mediterar "på egen hand" också, och då är det bara fina bilder jag ser framför mig. Inget speciellt mantra alltså. Huvudsaken när man mediterar, är att man "lämnar sig själv" utanför - det brukar fungera för mig. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Jag har inte direkt något mantra. Men brukar tacka för att jag får ännu en dag när jag vaknar på morgonen och tackar för dagen när jag lägger mig på kvällen.
"Jag Är" var ett fint mantra.
Lite OT men tänkte berätta om mig och mina meditationer.
Jag har gått en kurs för många år sedan och vi satte oss i en ring, vi var nog 8 st tror jag + ledaren. När vi började med avslappningen så säger han "tänk er en lotusblomma"!!!! då låste det sig för mig
hur ser en lotusblomma ut tro? Så jag satt tyst resten av tiden och funderade på detta
Nästa tillfälla var den en ny deltagare med och han gav mig ett råd angående att öppna sig, tänk dig en dragkedja som du öppnar och sen stänger när du har mediterat klart. Då blev det enklare för hur en dragkedja ser ut det visste jag ju.
Nu vet jag hur en lotusblomma ser ut men har även lärt mig att detta kan göras på många olika sätt, öppna och stänga grindar tex.
Jag har testat bergsmeditation några gånger och det var en häftig upplevelse. Men jag har så svårt att få rutin på meditationen. Bör nog delta i en grupp framöver tror jag för att komma igång.
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo

#26 Ja, det finns en hel del visualiseringar man kan använda sig av..Gäller att hitta vad som passar bäst!
Att meditera i grupp för att komma igång eller hålla "ångan uppe" är nog en ypperligt bra ide 
Kram Anna

# 27 jag får hålla ögonen öppna och se om jag hittar någon grupp i Karlstad framöver
Kram Kerstin
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo

Fick fram goa ord idag på Facebooks spåkula kom att tänka på att detta är viktigt…