Ande gillar inte vänner?
Varför tror ni att anden i mitt hus blir upprörd när jag har någon kompis hemma?
När det bara är jag eller familjen hemma så är det ganska "lungt". Händer det något är det mer "småsaker" som man hör fotsteg & känner sig bevakad ibland osv.
Kanske inte kan kalla det småsaker, men ni förstår nog. Detta har ju pågått sen vi flyttade hit så det har blivit en mindre vana ^^
Men så fort någon kompis till mig kommer på besök så går "spökerierna" upp en nivå (om man säger så).
Det är liksom mina kompisar som blir drabbade.
Det brukar ske lite större saker liksom.
Sist var en annan kompis hemma hos mig för första gången och skulle sova över. Precis när vi somnat fick hon det värsta astma anfallet hos någonsin haft.
Gick ut & allt och väntade en stund, men det blev inte bättre. Slutade med att hon fick åka hem mitt i natten och hon berättade att så fort hon lämnat huset och kommit iväg blev hon bra.
Och jag tror inte det är en slump att allt detta händer just när jag har någon vän här.

Astmaanfallet behöver inte bero på andebesök, det kan finnas flera andra förklaringar till det. Om du känner att ni har någon hemma som vill skrämma bort dina vänner rekommenderar jag dig att kolla vem det är och vad denne vill, ta kontakt med ett medium i närheten som kan komma hem och hjälpa dig med det.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Ok