Funderar
Jag har funderat ett tag nu. Som alltid men kommit fram till att all information jag har inte skall ut. Det är så trist men set jag ser på nätet o i verkligheten är detta.
1. Folk har inget eget tänkande, kan låta hårt men ytterst få har det. Det går bara ut på vad de hört, läst eller sett på tv.
2. Folk ser upp till de på tv,tidning och ser inte vad de själva kan. Hur ofta hör man inte att mediumet misslyckades men det hade inte hänt om Terry Evens hade gjort det. Detta gör mig lite rädd är vi verkligen så lätta att påverka?
3. Sympati för människovärdet vinns inte idag hos varken mediala, troende eller vetenskapen. Jag är nog född vid fel tid för jag kan inte förstå hur instängda alla är.
4. Man drömmer idag om att vinna mark på så jordliga saker så som störst hus OSV istället för att känna vad behöver jag?
5. Viktigaste, alla dessa mediala som är sådanna ÄNGLAR som jobbar för ER ALLA. Ja visst är de fina de har sina kursgårdar å går knapt runt på dem även om de tar varje öre du har i LÄNGDEN inte på kort sikt. Får ofta läsa/höra när jag ifrågasätter om hur snälla de är som hjälper folk o överlever nästan inte själva. Frågan kommer då, om ni gör det för att ni är snälla varför då ens försöka hävda sig genom att man skall se er som så fina. Menar jag som medial skiter i om ni klarar er om ni gör det av rätt anledning o inte uppmärksamhet så kommer ni inte behöva klaga.
Nu låter jag hård men fatta så blinda många är. Varför hjälpa folk som redan vet allt? O de som söker blir lurade av folk som suger ut dem på pengar. Förstör en fin utveckling för att tillfreställa sina jordliga behov.
Besviken på denna värld. Inte på alla i den dock.
Hassebacke.. Du har skrivit lite av hur jag tycker o tänker.. Det tackar jag för…
Människan är bara så ego, o vill bli upplyft till skyarna o går över lik för att få så mycket pengar det bara går…
Sen så måste man passa in o tycka för att få vara med i gänget. så även här o det märks så tydligt…
En tycker o sen så kommer ryggdunkarna….
rätta mig nu!!!!! Säg att jag har fel.. För jag känner som Hasse att mäniskan är ett blodtörstigt djur..Som borde sitta i Bur…
Lena..
"stav fel!!! Du kan inte läsa.
Lena.P är jag i verkliga livet.

Skönt att fler tycker det.. Nu skall vi kanske inte sätta alla i bur men försöka ge dem förståelse vilka de än är men jag aktar mig lite för folk som inte har egen åsikt. Sedan får man gärna dela min om man har grund för det som du har här…
Jag måste säga att jag tycker som du…..många har inget eget tänkande…utan följer bara med "strömmen" för att passa in.Som du säger så ser folk upp till "kändisar" istället för att se alla underbara människor runt omkring sig.
Jag anser att de som kan hjälpa andra har fått en gåva och den skall användas till något fint. Det klart att de behöver lite pengar för sitt "arbete", men ibland undrar man om det är pengarna som är drivkraften? När det har blivit det så är det helt fel enligt mig.
Ingen människa är "finare" än någon annan…alla behövs!
Kram från mig.

Det är just det, många har tappat allt vad vi i grunden är för att bara ha ett ego kvar… Så trist…
Oj så mycket dömmande i en och samma tråd - tror ni får utveckla er personligen mer - så kanske ni får in en mer ödmjuk sida av ickedömmanden!
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

min önskan är att kunna hjälpa människor ,men jag vet inte riktigt hur än,,,för man vill ju inte lura människor…allt man säger som medial stämmer inte jämt ..ibland kan vi ochså ha fel

Det är dömande men allt för ofta sant…
Bra tänkt,
Det Viktigaste är att vara en bra medmänniska
I det dagliga Livet
Det slår det mesta
Tror att sympatin för människovärdet finns
faktiskt är jag absolut säker på att det finns

kanske synd man inte visar det på ett bra sätt… Det finns för de som passar den mall som man själv tycker är bra dock inte för alla…
#10 Är inte säker på hur du menar,är du snäll och skriver om så jag förstår

Ta hur folk skriver till de som inte tycker som en själva. Har läst allt från dum i huvudet till sjuk OSV.
Detta tycker jag är beklagligt o jag säger mer än gärna vilka namn som gör det men grunden är ändå att förstå. Jag anser att förståendet för oliktänkande är litet mycket litet..
Det lustiga är att de som talar vitt och brett om icke-dömande om hur andra har feta egon etc, jada, jada är oftast själva de största egotripparna och dömarna. Skenhelighet är inte samma sak som ödmjukhet.
Det kallas projektion
Så är det nog för vissa andliga och mediala
hela livet står närmare på spel att övertyga
att just dom är mer än vi andra människor

12. det är synd att du tror att vi vill vara mer än andra…vi är så många som bara villhjälpa ochså blir vi så missförstådda

Jag vet jag vill inte heller ses så där av gör det ont att se folk som är mediala göra så mot andra för det får även mig att se dum ut..
"Ta hur folk skriver till de som inte tycker som en själva…"
Men, nu kan jag inte låta bli att fråga: Inser du inte att du talat mot dig själv? Din nyligen slaskade tråd innehöll väl uteslutande kritik om personer som inte tycker som du?! Ett, för övrigt, mycket osmakligt sätt att ge kritik på, inte ett dugg bättre än att kalla folk "dum i huvet" eller "sjuk".
"… Jag anser att förståendet för oliktänkande är litet mycket litet.."
Vem riktar du din kritik mot? Medan du riktar den åt alla möjliga håll här på forumet, så passa på att rikta den inåt också.

Du vet du inte riktigt vad jag är arg på. Jag är arg på att andliga går runt i trådar o säger dumhuvud, idiot o du är störd som inte fattar. Det är ingen kretik det är rena påhopp, om folk inte tycker som mig det är OK.
Säger som Wilde en gång sade: Om många håller med mig har jag känslan av att jag någonstans har fel.

Svarar i denna tråd i 1 timme till sedan går jag vidare i mitt liv.. ;) ni andra som vill stanna kvar i den får göra det med…
Jodå, det har jag nog förstått. Men att sen starta upp en tråd för att kasta sk*t på vederbörande, tycker du inte att det är fel?
Dessutom riktar du din kritik mot andliga men verkar glömma alla andra som skriver på detta forum, människor som gång efter annan dömer ut alla som tror på det övernaturliga, som indirekt kallar folk för dumma i huvet, mindre vetande, förvillade…
Om ingen håller med dig innebär det inte per automatik att du har rätt…som jag sa…

hassabacka:
Trist. Det var ett par bra inlägg du försökte med i alla fall. Verkar som om den bara ska vara medhållare och ja-sägare här. Och skeptiker som jag går ju bort direkt.

det är verkligen inte schyst att kalla folk för dumma i huvvet.idiot och störd ,jag tror inte riktiga mediala gör det….vi vill bara sprida värme