Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettintuitionsövningar
Läst 3966 ggr
TerryGilliam
0

Övning

Jag tyckte att det här förtjänade en helt egen tråd. Glad

Igår var det en användare här som fick kontakt med min döda farfar. Hon kunde till och med vidarebefodra en hel del livsråd från honom.

Men tyvärr ingen information som kunde verifiera att det verkligen var min farfar.

Som om någon annan är sugen (eftersom det verkar vara fullt möjligt att ta kontakt med mina döda släktingar) så är det fritt fram.

Är det någon som kan ta kontakt med mina döda släktingar?

Jag är framför allt sugen på information som inte är hopplöst allmängiltig, utan gärna specifik information. Förnamn och efternamn skulle vara trevligt.

Anna-Helga
0

Fattar inte varför man ska anstränga sig när du ändå förkastar all information? Man ska inte kasta pärlor till svin, finns ett talesätt som lyder och jag tycker det passar rätt bra här! Flört

TerryGilliam
0

# 1

Intressanta tankar. Glad

Men om man verkligen kan prata med mina döda släktingar, vore det då inte lockande att få knäppa mig på näsan genom att plocka fram min farfars namn?

Det är ju information som ni skulle ha väldigt, väldigt svårt att få fram på något annat sätt.

Eller funkar det bara om man redan tror på det?

[Woozy]
0

Grejen är väl det att du skulle aldrig erkänna om någon sa rätta namnet, därav det föga intresset antar jag. Folk läser dina inlägg och inser att du aldrig kommer ge dig. Är det inte det ena, så är de det andra hela tiden. What so ever……

Fortsätt med din Oboy och Skogaholms färdigskivat med ost/prickig korv som du så gärna sitter vid datorn och intar. Flört

MVH

Woozy

Anna-Helga
0

#3 Haha! Skrattande Det äter väl alla vid datorn? FörvånadFlört

TerryGilliam
0

Jag lovar och garanterar att om någon verkligen ger mig den information jag ber om kommer jag att erkänna det.

Glad

Neutralis
0

#1 Vad är det för trams, självklart skulle Terry reagera positivt ifall någon verkligen kunde ge honom någon vettig information. Nu är ju verkligheten en annan än den man kan uppfatta genom att läsa skrivna berättelser eller muntliga återberättelser.

Man kan få uppfattningen att det vimlar av medium som kan ge bra information, men så är absolut inte fallet, tvärtom så smälter de flesta även trevande vag information, och gör om det till klockren bevisföring.

Med den kvaliteten på medium som många här inne har varit i kontakt med och som kanske en del anser om sig själva som medium, så borde följande information från en annan tråd, vara ett utmärkt exempel på vad för sorts information ni borde kunna ge.

Han hette Erik Karlgren och var en av sju syskon. Han var den tredje yngsta bland dem. I slutet av hans fyrtioårsålder bodde han i en lägenhet på andra våningen, som på markplan hade en bilverkstad och även en esso-pump. Han pratar om Landvetter och han säger att det är av två anledningar. Dels att han bodde i närområdet(Göteborg) och dels för att han under sin sjukdom (hjärtproblem, kärlkramp) vid 63 års ålder gjorde sin sista resa. Och den bar av till Tyskland och Munchen på en nöjestripp och besöka vänner. Som var genom hans bortgångna frus släktingar från Tyskland.

Han pratar också om Landvetter eftersom du har funderingar att resa till våren. Inte beställt än men nästan. Han visar mig Turkish Airways, så du funderar på Turkiet.

Hans dödsorsak var vätskefyllda lungor till följd av hjärtproblemen, och han dog i närvaro av sin dotter, Emma. Han blev 73 år gammal.

Det finns en ganska stor pokal efter honom som du alltid har beundrat och som ligger till grund för ditt eget intresse av mångkamp. Militär femkamp är pokalen ifrån och det ska vara distriktsmästare av något slag. Det står också 1948. Ditt intresse är snarare löpning, cykling och skidor, och är mer en långdistansare än kort…..

2471
0

Har du något exempel där Terry eller någon annan skeptiker vägrar att ta till sig fakta?

[GunillaF]
0

Terry. Om du pm:ar ett foto av dig själv, till mig, så ska jag försöka.

Jag kan inte lova att en speciell anhörig/vän till dig kommer. Det är andevärlden som bestämmer.

Men någon du känner kommer, det är jag rätt så säker på. Glad

Jag har lättare att få kontakt om jag har ett foto av sittern att titta på. Hur det är med andra, vet jag inte.

TerryGilliam
0

# 8

Vad kul! Tyvärr har jag inget foto på mig själv. Men om du vill får du jättegärna försöka ändå.

[GunillaF]
0

#9 Jag tycker det är så svårt utan foto - antagligen bara nått jag fått för mig, men så är det. Om/när du skaffat ett foto är du välkommen.

Jane-Lyzell
0

Förstår inte varför du ska få gå den enkla vägen igenom forum skrivare o få bevis - gå till ett medium själv - du har ju inte ens varit på en storseans någon gång!

Så hur ska forumskriivare här inne kunna övertyga dig - såg hur det gick med healingen!

Du vill bara förnedra mediala här inne inget annat - även om de skulle ha rätt information skulle du aldrig erkänna det - så vart vill du komma!?

Du skulle heller inte försvinna här ifrån för just nu är datorn ditt liv och det enda sällskap du har!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

TerryGilliam
0

# 11

Jag som ville ha kontakt med mina döda släktingar, också får jag personpåhopp istället.

Hoppas de inte kom från farfar.

Obestämd

Skillnaden mellan detta och healing är ju att detta skulle gå att bevisa för mig här och nu om det fungerar.

Jane-Lyzell
0

12 skitsnack - du vill inte ha bevis!

TerryGilliam
0

# 13

Jag skulle jättegärna vilja ha bevis för att det går att kommunicera med min farfar (och andra avlidna släktingar.)

Men jag har ännu inte upplevt någonting som får mig att tro att det är möjligt.

Men här har man ju då ett guldläge att bevisa för mig hur fel jag har. Och jag kräver inte mycket. Ett förnamn och ett efternamn bara.

Jane-Lyzell
0

14 Det är inget guldläge- du är skeptiker generald stängd för bevis och försöker få mediala här inne att överbevisa dig - du måste skämta !

I dina inlägg har du iallafall för mig bevisat at du har nada kunskap om andliga ting - så…………

Du får söka själv som alla andra - studera ämnet - gå till medium osv….

TerryGilliam
0

# 15

Nu är det så att jag redan fått erbjudande av andra medlemmar här, så jag är glad. Vi ska se vad de genererar.

Glad

Och oavsett hur skeptisk jag än är, hur skulle jag kunna bortförklara att någon helt plötsligt känner till min farfars namn?

Jane-Lyzell
0

Måste vara egon kärrmanTyst

TerryGilliam
0

Nej, outgrundlig försökte igår, och idag vill GunnillaF göra ett försök, vilket jag tycker är jättekul.

Du är också välkommen att prova, Jane.

Glad

Lole
0

Spännande..!! Ni får berätta hur det går!? :)

Jane-Lyzell
0

18 har inga sådana behov!

TerryGilliam
0

# 20

Även fast jag är så skeptisk? Skulle det inte vara trevligt att bevisa att jag har fel?

Eller att vara vänlig och göra mig en tjänst och låta mig prata med mina bortgångna släktingar?

Glad

(Menar du för övrigt att du skulle kunna kommunicera med mina döda släktingar så här på distans från mig om du nu så skulle önska?)

[GunillaF]
0

#20 Behov? Förvånad

Jaa, det kanske är ett behov jag har. Behov att öva mig innom det mediala - för jag tror inte att jag är så bra att inte det behövs.Skäms

Jane-Lyzell
0

#21 nej, nej , o nej tror faktiskt dina släktingar inte vill tala med dig - med den inställning du har!

"22 inget fel att vilja tränaFlört bara att du väljer fel objekt!

TerryGilliam
0

# 23

Så man måste alltså tro för att det ska fungera? Ungefär som med en låtsaskompis? Eller hur menar du?

Obestämd

2471
0

#23,

Beter sig andat olika bertoende på vilken inställning man har? Hur gör anden från en skeptiker, vägrar den visa sig eller försöker den tvärtom övertyga levande skeptiker?

[GunillaF]
0

#23 Jag får tacka för omtanken men vad är det  för skillnad på människa och människa?

Vem är jag att kunna neka den ene men inte den andre?

Får jag fram det Terry känner igen, så får jag. Får jag det inte så är det en av mina sämre dagar.

Även om jag skulle beskriva en ande som Terry känner igen och han skulle neka till det så vet Terry att/om det är rätt. Jag behöver inte ha applåder från en publik. Huvudsaken att sittern vet om det är rätt eller inte.Glad

2471
0

Hur vet sittern om det är rätt? Kan du tänka dig att vetenskapligt studera vad som är rätt?

Lole
0

#23 varför skulle "andarna" inte vilja övertyga Terry om att dem finns? Förstår inte riktigt hur du tänker när du säger så.. Eller dom finns bara om man tror att dem finns? Som JanBlund, som bara finns om man tror på honom. Är det så "andarna" fungerar? ;O

Jane-Lyzell
0

26 upp till dig gunillaf men han kommer använda det emot dig - han skulle aldrig erkänna här på forumet att du har rätt, ledsen!

Han har provoserat fram er som gör ett försök och lägger era som han ser det misslyckade försök till sin redan skeptiksa inställning - vilket då förstärker hans tro och gör att han inte söker aktivt själv  med at t ex gå till ett medium för en sittning! vilket han skulle behöva!

Att neka en kan vara lika kärleksfult som att säga Ja!

Jane-Lyzell
0

28 de ödslar inte sin energi på någon som inte tar emot dem! finns ingen mening!

TerryGilliam
0

Provocerat fram? Jag har frågat om någon var intresserad och folk har svarat.

Glad

Så enligt dig så måste man alltså tro på andeprat för att de ska kunna fungera? Annars är det kört alltså?

Lole
0

#30 Måste bara fråga! Kan en ande verkligen tänka?

I så fall vad har vi vår hjärna till, om vi redan har en själ som kan tänka till oss? :)

2471
0

"29

Har du något som stöder ditt påstående att Terry inte skulle erkänna något om det bevisades, eller hittar du bara på?

Har du märkt att vi skeptiker hela tiden backar upp våra påståenden, något ni troende inte gör. Har du någon gång funderat på varför det är så?

[Woozy]
0

Du svarade nyss på din egen fråga. Flört

MVH

Woozy

Jane-Lyzell
0

31 Nej , det sa jag inte, Jag sa att de lägger inte ned energi på någon som inte tar emot dem!

32 självklart kan dom tänka - du är ju ande och du tänker ingen skillnad vara på den andra sidan.

Hjärnan är vår behållare för det fysisk livet!

Lole
0

#34 Gjorde jag? :O Jag undrar bara varför hjärnan finns när själen tänker? :)

TerryGilliam
0

# 35

Men jag välkommnar ju meddelanden från dem nu?

Och sen är det ju inte mig de ska prata med. Det är ju er som är mediala de ska prata med. Och ni är ju öppna.

Ni pratar väl med andarna och vidarebefodrar informationen? Är det inte så det fungerar?

[Woozy]
0

Tungan ute

MVH

Woozy

[GunillaF]
0

#27 Sittern vet väl att det är rätt om han känner igen anden genom det som påstås?! Ingen annan än sittern vet egentligen om det är rätt!

Det kan även vara så att det sägs saker i en sittning som inte genast känns igen av sittern men som efter att ha frågat andra levande släktingar/vänner får reda på saker om anden så att den känns igen.

#29 Om Terry "erkänner" eller inte, bryr jag mig inte särskilt mycket om. Huvudsaken han vet i sitt hjärta om det är rätt det jag påstår.

Att du skulle använda det här emot mig Terry, det tror jag knappast. Det här är inte en rättegång av något slag. Jag gör det här för att öva bara och det här var ett lämpligt tillfälle.

Skeptiker må få ha sin tro - jag och några till, har våran.

Varför ska vi inte kunna ha det och vara nöjda. Ingen av oss kommer med säkerhet ändå att ha ett 100%:igt svar förrän den dag vi går över.Flört

TerryGilliam
0

# 39

Jag skulle aldrig använda någonting emot dig på något sätt. Antingen känner jag igen vad du förmedlar, eller så gör jag det inte. Precis som du säger själv.

Och om du inte vill så behöver jag inte ens skriva om det i forumet.

Glad

[GunillaF]
0

#40 Jag har Pm:at dig nu och du gör som du vill om du lägger ut det eller inte.

Jag övar som sagt och jag är inte rädd för att ha fel.

Jag lär lika mycket när jag har fel som när det är rätt, det som kommer till mig.Glad

2471
0

Anser du att din spådom på något sätt skulle bevisa att spådomar fungerar, eller hur tänker du att ditt inlägg kan tillföra någort till debatten?

[GunillaF]
0

#42 Jag har aldrig påstått att jag kan spå. Jag siar alltså inte om framtiden.Glad

Någon debatt deltar jag inte i.

TerryGilliam
0

Nu har GunillaF tagit kontakt med en ande som förhoppningsvis är en släkting till mig, en kvinna som visar en bild på sig själv som ung kvinna i 25-års åldern.

Glad

Jag får en rad olika påståenden om kvinnan. Om klädsel och så, vilket jag tyvärr inte kan avgöra hurdvida det är sant eller inte, då jag inte vet hur denna kvinna klädde sig när hon var i 25-års åldern. (Eftersom jag inte är säker på vem hon är.)

Sedan påståenden om att hon tycker om att åka bil. Älskar att dansa. Information om mannen hon gifte sig med. Inget av det är tyvärr någonting jag känner igen.

Men sedan skriver Gunilla att hon dog i lugncancer, vilket stämmer in på min mormor. (Men hon dog hon 20 år senare än vad Gunilla skrev.)

Sedan en gissning på bokstaven A, vilket också stämde in på min moror. Hennes namn började på A. Men gissningarna på namn som Alma och Aina var tyvärr fel.

Sedan följde några uppmaningar från denna kvinna som jag naturligtvis inte har möjligthet att kontrollera sanningshalten i.

Glad

Jag räknar till 14 rena påstående varav ett är helt och fullt korekt.

Det var jättespännande att någon ville prova att ta kontakt med mina släktingar, och jag tackar Gunilla så jättemycket! Det kanske är dags för mig att träffa ett medium "live" snart.

2471
0

Du tror på att man kan spå, och du deltager här.

[Woozy]
0

Snart?

Det skulle du ha gjort för länge sedan..

MVH

Woozy

[GunillaF]
0

#44 Tack för din feedback Terry!!

Jag förstår att du inte känner igen klädseln men det kanske finns en bild på henne någonstans som du kan titta på.

Uppmaningarna du fick förstår jag att du inte vill delge i tråden men du vet i ditt hjärta om det kan stämma.

Träffa ett medium du, det kan bli spännande!Flört

[Jeremina]
0

Jag har haft en hel del sittningar där jag faktiskt fått fram namn på både människor och djur som gått bort.

Vid ett tillfälle har jag till och med fått fram en adress där vi trodde en försvunnen hund fanns men det visade sig att hunden brukade vara där när husse och matte for bort.

Jag fick ett namn, både för och efternamn och ett gatunamn och du ska veta att jag bor över 100 mil från den platsen.

Alltså har jag ingen lokalkännedom om den staden alls. Det här var faktiskt här på ÖN och hunden hette Rocky.

Jag fick också fram om en annan hund som hette Emmy och bodde i Dalarna och beskrev ett hus bla som Emmys matte hittade men tyvärr hittade hon inte sin älskade hund!

Så med facit i hand så kan vi som är mediala inte hitta allt eller veta allt för det är en omöjlighet!

2471
0

Kan det, då det bara händer ibland, varit slump eller ren tur? Har du något vetenskaplig som säger att du ger bättre träff än slumpen? Kan du tänka dig att du bara haft tur?

Kan du tänka dig att låta dig testas?

[Jeremina]
0

#49 Nej, inte med alla dessa gånger det har stämt och ni ska veta att jag gör och har gjort mycket hemma och med dem närmaste, även de som är skeptiker i min närhet.

Jag har alltså inte kontakt bara ibland utan varje dag mer eller mindre och för mig är det inget konstigt med det.

2471
0

Kan du tänka dig att bevisa att du har paranormala förmågor?

[Jeremina]
0

#51 Det var inte därför jag skrev det här i tråden för jag behöver inte för min egen skull eller andras heller bevisa det. Jag ville bara berätta och jag vet att det finns de som kommer ihåg här hur det var med det jag berättade om ovan.

2471
0

Det är självklart helt okej, vill du inte hjälpa vetenskapen till helt ny insikt och förklara ett kommande Nobelpris så ska du givetvis hålla dina syner hemliga.

En kompis har byggt en evighetsmaskin.

[Jeremina]
0

#53 Vi får hoppas att den fungerar då så kanske han får nobelpris!

2471
0

Förstår du verkligen inte att även du kan få ett Nobelpris?

[Jeremina]
0

#55 Du det kanske är det som min döda mammasfarmor Sara menar när hon förmedlat till min mentor inom det mediala att jag ska göra något riktigt stort Skrattandenågon gång som alla kommer att häpna över *hihi*

2471
0

Men varför inte låta någon häpna under kontrollerade former? Har du något motstånd mot det?

[Jeremina]
0

#57 Vem skulle utföra det och sammanställa frågorna då? Eller hur skulle en sådan sak gå till menar du?

2471
0

Du kan vara med att sammanställa frågorna. Känns det okej?

probiotica
0

Men vilken tråkig stämning de var här=( Varför tjafsas de så mkt? Kan inte alla få tro de man vill utan att vi måste hoppa på varandra=(

Är man skeptisk så va de då, och vi som tror får tro på de vi vill. Varför skall vi kasta skit på varandra?

Tycker vi ska vara snälla på varandra.

[Jeremina]
0

#59 Jag ska fundera på saken men eftersom du är anonym ända in på din sajt som inte är aktiverad så hur ska jag kunna lita på dig då?

2471
0

Det är inte tjafs, inte heller ryggdunk. Jag vill veta mer och ifrågasätter en del påståenden, att du tycker det är fel kan jag bara beklaga.

chik
0

Jeremina..Du!!!tackar för dina fina o bra svar till vår vän -2471….

2471. Hej!!Går så bra o presentera sig lit.Så jag vet vem du är.

Lena.P är jag i verkliga livet.

2471
0

Att behöva veta vem man argumenterar emot tyder på auktoritetstro.

Agera på mina argument, inte på vem jag är.

chik
0

Ja så är det.NR 2471….Och det stör dig??

Så som det stör mig med ljusskygga individer..Som jag inte tror är sanna….

2471
0

Ingen fara för mig, jag har mycket bra koll ;-) Försökte bara förklarade begreppet aukoritetstro, att man hellre bryr sig om vem man talar med än vad personen säger.

chik
0

Auktoritetstro!!!Om jag förstår det rätt så är väl det det som du utövar. Dina hänvisningar till Vetenskap!!!

Anna-Helga
0

#67# Applåder! Tror du fick ini en fem-etta där! Snyggt! CoolTungan ute

probiotica
0

2471, fel och fel klart alla har rätt och tycka som man vill, samma som jag har rätt att tycka att de är tjafs=)

Har du gått till ett medium IRL?

Vad är det egentligen du vill ha fram?

2471
0

Jag förstår inte riktigt vad du menar, vet du verkligen vad auktoritetstro är? Det jag syftar på är ditt behov att veta vem jag är istället för att bemöta mina påståenden.

Bemöt vad jag säger, inte vad du tror.

[Jeremina]
0

#63 Chik Flört

#70 Jag menade att ska jag genomgå ett test så vill jag veta vem som ska göra testet. Inte köper jag grisen i säcken!

Jag kan väl kräva att både få veta vem du är då och kan samtidigt lyssna på vad du säger? eller hur?

Det handlar väl inte om auktoritet? Obestämd

TerryGilliam
0

Tänkte bara ge denna tråd en liten knuff. Det är fortfarande fritt fram för alla som vill försöka.

Glad

Tre olika användare här har vid olika tidpunkter känt att de fått kontakt med mina släktingar, så det vore spännande om någon annan också kunde.

siberlina
0

hej treey ,jag fick en känsla av att  din  farfar hette  något   med  august    eller    gustav   ……

siberlina
0

förlåt  jag  menar terry,,heter   du,du  verkar va en skön  kille  ,..

TerryGilliam
0

# 73

Tack, jag gillar dig också. Glad

Tyvärr hette farfar inte august eller gustav…

[Jeremina]
0

Han hette Nisse!

siberlina
0

jag   tycker  folk  här  är  lite dumma   mot  terry  han  vill ju bara   få lite kontakt  med sin farfar,,han  måste  ju ha ett  vist  intresse  för det  mediala  eftersom han är  här..men terry har du  någon i din närhet  som  heter august   eller  gustav…eller  ev anders

[Jeremina]
0

Jag säger som du siberlina och vi ska lyssna!

TerryGilliam
0

# 77 & 78

Ni är härliga. Glad

Tyvärr ingen august eller gustav. Men jag känner en anders. Men han är i livet fortfarande, så honom hoppas jag du inte fått kontakt med.

Flört

siberlina
0

men den här  anders   ,står  du honom nära  på något  sätt…

TerryGilliam
0

# 80

Nej, inte jättenära. En flyktig bekant bara. Vi har inte talats vid på länge.

Anna-Helga
0

#80 Passa dig för ledande frågor! Cool Annars kapar han dig vid fotknölarna… Flört

siberlina
0

men jag tycker  du ska   ta kontakt med  honom snart  ,,,,jag fick bara en känsla av det ,

TerryGilliam
0

# 83

Ja, jag kanske får göra det. Det var ett tag sen senast. :)

[stblues35]
0

Terry..han hette Petronella!:)

LailaBaba
0

Jag vill gärna prova Terry.

TerryGilliam
0

# 86

Du är mer än välkommen att prova. Glad

MrsBond
0

Han hette Sigvard men brukade kallas för Sigge Flört

MrsBond
0

Så vad hette han nu då….?

PackadochKlar
0

Tyvärr..men Snyggingen har inte tid just nu..men Ernst kan det vara

Annisangel
0

Blir så himla fascinerad av den här tråden, helt ärligt! Här har vi en kille som är fruktansvärt nyfiken på om det verkligen går att kommunicera med avlidna, frågar och frågar, men är det inte det man gör när man söker?

Jag kom ihåg när jag själv började intressera mig för det andliga. Jag frågade och frågade tills en dag ett medium sa till mig: stilla dig och svaren kan komma direkt till dig också, det är inte så svårt.

Visst var det tufft att stilla mig själv, visst ville jag fråga andra fast jag egentligen visste allt själv. Det blev så komplicerat i mitt huvud och jag tänkte men det där kan väl inte jag, etc, etc…

En skeptiker ut i fingerspetsarna var jag, en "som drar ur sanningen ur andra", bara för att se om dom kunde… Nu säger jag inte att du är sådan Terry, men den här tråden satt jag och småskrattade lite åt för att jag kände igen mig själv så himla välKyss

Man vill ha bevis helt enkelt, men det kan du bara få om du stillar dig och inte blåser på genom livet i 110 knop…

Ljus och kärlek till dig trådskaparen!!!

Många Goa Kramar

Annisangel

eggebanroth
0

Det skapar intresse när man inte avslöjar sig själv, psykologiskt effekt hos kvinnor. Troligtvis är strådskaparen medveten om fenomenet.

Den som har varit på topp i sverige som sk medium Jörgen, hade skrivit precis så antar jag. Till 100% skeptiker men när man plötsligt får namn o lyckas psestera ngt , i tv, rusar allar dit.

Samma typ av fenomen.

trådskaparen har mycket gemensamt med..

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.