Virus???!
Hej!
Detta är kanske fel sajt att skriva detta på men det är viktigt och oroväckande.
I morse fungerade det att både gå in på Facebook och min Hotmail men nu helt plötsligt så gör det inte det längre. Det kommer upp ett meddelande att säkerhetscerfikatet inte gäller längre eller har upphört och att det kan tyda på att någon försöker lura mig eller snappa upp data som jag sänder till servern. Problemet är att jag är jätteorolig för att det är ett virus (för det var det förra gången när detta kom upp och jag klickade "fortsätt till denna sida, rekommenderas ej") som försöker radera ut mina berättelser. Jag har ingen skrivare så jag kan skriva ut mina berättelser och ha dem i säkert förvar.
Har någon varit med om ett liknande och kan hjälpa mig iså fall? Eller har någon bara höga tekniska kunskaper som kan förklara för mig vad som kanske händer i min dator?
Tack i förväg!
Hur är dina berättelser sparade? Det enklaste är inte att skriva ut dem utan att helt enkelt kopiera dem till ett annat lagringsmedium, exempelvis ett USB-minne eller en extern hårddisk. En USB-sticka går att få för runt 100 kr och uppåt och även de minsta sparar mycket stora mängder ren text, de går att använda utan några som helst förkunskaper.
Ett annat, sämre alternativ, är att bränna ut filerna på en dvd-skiva men det är sämre på alla sätt och vis (krångligare, svårare).
Här är ett exempel på en USB-sticka som bör räcka till att spara det du behöver. Det finns i massor av olika utformningar och prisklasser så det är bara att välja ett som passar, det enda du behöver ha är en USB-port och det ska finnas om datorn du använder är någorlunda modern.
Hej!
Tack för att ni försökte hjälpa mig men problemet är löst. Det var inget virus. Men tack ändå! :D
//Alexworld
Vad bra att du fick ordning på det. 
Tack!