Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: tipsråd
Läst 8420 ggr
MrsBond
0

Medial utbildning

Jag vill slänga ut en förfrågan om det finns någon här som känner till och kan tipsa mig om en bra medial utbildning. Eller någon som vill lära mig att utveckla mina förmågor och bli min mentor. Jag har ont om ekonomiska resurser så jag kan tyvärr inte gå några dyra utbildningar som t.ex. Terry Evans utbildningar som verkar intressanta men alldeles för mycket pengar för mig. Måste ju finnas andra alternativ, det ultimata vore ju någon som arbetar med utbildningar ideellt men det är väl kanske lite för mycket att hoppas på.

Jag vill verkligen utvecklas och lära mig mer om att arbeta medialt för att så småningom kunna hjälpa andra, både på vår sida och den andra sidan.

Några tips?

Anna-Helga
0

Var i landet bor du? Glad

MrsBond
0

Herrljunga

Anna-Helga
0

Hm, det är i fel del av landet för mig, annars hade jag kunnat hjälpa dig om du fanns i Västmanland. Men något ska du nog kunna hitta! Har du varit på seans eller privat sittning? Det gäller att hitta någon som passar och som man har förtroende för också…

himlen
0

Hej!

jag skulle säga så här, egentligen kan man inte utbilda sig till medium för antingen har man det inom sig eller så kommer det att vakna up inom en under livets gång, jag märker ibland att vissa tror att man kna utbilda sig till medium precis som om man utbildar sig till läkare eller tekniker,men har man dom förmågoran så kan man utveckla dom men det handlar inte om utbildning / Himlen

Kristall47
0

http://hem.passagen.se/annicagustavsson.medium/

Annica bor mellan Skara & Lidköping hon lär ut i Iris Hall's regi. Hon är en mycket bra lärare. Du har länken ovan till hennes hemsida, där finner du priser (inte i närheten av Terrys priser iaf), telefonnummer mm. Närmsta dig som jag vet och som jag vet något om.

Hoppas du finner någon som kan passa bra!

MrsBond
0

#3 Tack så mycket… all hjälp är välkommen.

#4 Nu var det ju inte riktigt det jag skrev… du missuppfattade nog vad jag menade. Självklart så kan man inte bara utbilda sig till att bli ett medium om man inte alls har någon förmåga. Jag eftersträvar inte att arbeta som medium men jag vill ha hjälp att lära mig mer om t.ex. hur jag ska hantera mina mediala förmågor och hur man kan hjälpa sig själv så att man kan hjälpa andra.

#5Tack för tipset…

Kristall47
0

#4 är du medial så du har erfarenhet, eller är det något du läst dig till?

Vaknar upp gör man nog, märker av sina förmågor javisst, men man kan behöva hjälp på traven. Där inget fel att utbilda sig om man önskar det, och även gå cirklar för gemenskap och stöd, även för att styra upp och få en struktur (lära sig hantera)på allt. Kanske inte lätt för alla att klara av saker själv.

himlen
0

Hej!

Jag jobbar varje dag andigt även med andlig forskning jag säger det igen det handlar inte om utbildning så som vi är van och se det utan om förmågr som komemr till en under livets gång, när man jobbar andligt är det också ett sätt och utveckla det mediala, vi ska inte poppa upp saker och ting det är inte bra, en ödmjuk och vördnadsfull hållning gentemot det andliga är alltid sunt / Himlen

Anna-Helga
0

Det är bra att gå utbildningar, det stimulerar den mediala förmågan man besitter och man hittar olika övningar som passar en o.s.v. Alla kan lära sig spela fiol, men alla kan inte bli konsertviolinister… Flört Men att utbilda sig och utveckla sin mediala förmåga är bara rakt igenom positivt!

Lycka till!

Kram!

Kristall47
0

Alla är inte lika och vi har olika behov, här i världen- #0 ber om hjälp med sitt behov för att komma vidare i sin utvekling då bidrar jag med det jag vet för det ändamålet.

Anna-Helga
0

#10 Absolut, det är väl jättefint att hjälpas åt! Du är en vänlig själ du Kristallen!

Kristall47
0

http://naturligtovernaturligt.se/

Här har du ytterligare en Annika som du kan kika in hos, hon har utbildats av föregående Annica & Terry Evans och hon bor i Tidaholm Ekedalen närmare bestämt, säkert ännu billigare, du finner alla upplysningar du behöver på hennes hemsida.

Lycka till MrsBondSkrattande

Kristall47
0

#11 TackKyss klart man hjälper till!

himlen
0

Hej!

Jag menar inte och kritisera men jag säger att han man en medial gåva under livets gång kan man utveckla den men och tala om utbildning då tycker jag man förytligar det hela,det andliga är oerhört djupt och det ska behandlas med vördnad och ödmjukhet etc, är det så svårt och förstå? / Himlen PS Jag lyckönskar dig i din andliga strävan

Kristall47
0

Jag kan inte se några som helst anledningar till att vandra ensam på vägen när det finns medvandrare här på vår jord. Vad är det som säger att man inte är ödmjuk och har vördnad för det andliga, om man försöker få rätsida på saker som man inte riktigt förstår genom att gå en kurs eller fler? Det tycker jag är ödmjukt att göra!Förvånad

MrsBond
0

#14 Jag förstår lite vad du menar…

Men när jag säger utbildning så är jag inte ute efter att "poppa upp" det hela och göra det till nån "grej" Det handlar om att jag vill på ett ansvarsfullt sätt kunna använda min förmåga. Man kan ju vara hur medial som helst men om man inte vet hur man ska hantera det hela på ett konstruktivt sätt eller inte har något bra stöd från någon med mer erfarenhet än en själv då kan det ju in i det närmaste bli en belastning istället. Jag har stor vördnad, respekt och ödmjukhet när det handlar om det andliga, det är därför jag vill få någon slags "utbildning" så att man på ett riktigt och ansvarsfullt sätt kan bemöta andevärlden. Jag har haft många andar som försökt få kontakt med mig under åren och jag har haft det jättejobbigt i dessa kontakter då jag inte har vetat om hur jag ska hantera det då jag blivit vettskrämd och känt mig hjälplös. Det är ju uppenbart att "de" söker sig till mig och jag har haft så dåligt samvete då jag inte har kunnat hjälpa dom eller kunnat förstå vad de vill… just p.g.a. mina rädslor. Jag har nu börjat släppa mina rädslor mer och mer och känner nu att jag börjar bli redo för att stå till andevärldens förfogande… men som sagt, inte utan rätt "verktyg" och mer kunskap… och kunskap får man ju genom att lära, med andra ord därav ordvalet "utbildning"

himlen
0

Hej!

Jag förstår vad du menar jag har själv haft kontakt i helgen uppe i Borgvattnet vi var där och åkte hem igår, / Himlen

Bunn
0

#0 Jag är i samma situation som du!
Jag vill gärna utveckla mina mediala förmågor då jag vet att de finns, men tyvärr så tillåter min ekonomi mig inte att göra det.

Har kollat in både Terry Evans utblidningar samt Englagårds Livszentrum, men de är alldeles för dyra för mig och de ligger alla så långt borta.
Bor i Västerbotten, så om någon vet/känner till någon på närmare håll som håller kurser eller kan tänka sig bli "mentor" så hojta gärna!

Mvh/Bunn

MrsBond
0

Jag har nu skrivit ett mail till Annika Larsson med en intresseanmälan till hennes mediala utbildning från sidan http://naturligtovernaturligt.se/

Hon verkar seriös och har bra priser och inte allt för långt från mig.

Ska bli intressant att få svar från henne.

Tack för tipset! Skrattande

himlen
0

Hej!

Läste Annikas hemsida tom jag blev intresserad av att utveckla mina mediala sidor / Himlen

Kristall47
0

#20Förvånad

MrsBond
0

Hahaha.. funny shit! Cool

himlen
0

Hej!

Är du förvånad kristall47 det ska du inte vara jag är redan under utveckling och vill sträva vidare, när min bok släpps i sommar hoppas jag för en del av pengarna gå hos Terry Evans / Himlen

MrsBond
0

#23 Du menar… gå en medial utbildning Flört

Anna-Helga
0

#23 ja kan man bli annat än förvånad?

Inlägg 14:

Jag menar inte och kritisera men jag säger att han man en medial gåva under livets gång kan man utveckla den men och tala om utbildning då tycker jag man förytligar det hela,det andliga är oerhört djupt och det ska behandlas med vördnad och ödmjukhet etc, är det så svårt och förstå? / Himlen PS Jag lyckönskar dig i din andliga strävan

Men men, det är himlen det… FlörtTungan ute

himlen
0

Hej!

Men vad ni verkar förvånade????????? Ja något i den stilen en utbildning / Himlen PS Anna-Helga du är dig lik ha haFlört

Bunn
0

Någon som känner till någon kurshållare eller dyl. inom västerbotten alt. norrboten??

sven-g
0

Att välja lärare är svårt själv haft flera stycken, men jag är inte ute efter att bli medium utan bara en sökare.

Har lite tänk i detta, på medial utvecklings cirkel är det både avläsning av person samt ande kontakter, man lär ut.

Vissa lärare lär ut avläsning av föremål samt personer och lite fler grejer. Meditation brukar ingå i dom kurserna.

Tycker själv att första tanke och färgtolkning samt symboltolkning inte ska vara det dominerande i dessa dyra kurser. Den typen av övningar kan man hålla på med i cirkel form.

Men glöm inte färg och symbol tolkning är det grundläggande i att kunna tolka det man får till sig, bäst att gå cirkel före och under tiden man utbildar sig. Även Meditation är viktigt

När ni väljer lärare känn efter, vad känns för just dej, det rätta, det är det som är det viktiga

Cornish-rex
0

Kristall47 eller någon annan…

Vet ni någon sån här kurs i Gävleborg, Gävle eller i närheten?

Anna-Helga
0

#28 Kloka ord Sven, man kan få leta och byta innan man hittar rätt också är min erfarenhet…

Bunn
0

Tacksam för svar! =)
Mvh/Bunn

Thistel
0

Hej på er :)

jag blev så fantastiskt lycklig när jag såg tråden här att jag bara va tvungen att gå med i saiten och skriva!!!

jo jag sitter i precis samma sits som MrsBond även jag har haft min ena fot i den andliga världen sen jag mer eller mindre föddes , jag har alltd sett och känt energier mm, och det utvecklades till att se andar och känna deras känslor, till att jag inte längre kunde hantera min vardag pga att jag aldrig fick vara ensam, speciellt när jag träffade folk i behov av hjälp och inte visste hur jag skulle kontrollera det……så till slut vart det förmycke för mig och det ledde till att jag lyckades "stänga av" helt.

Jag lyckades hålla mig borta från allt som hade med andlighet att göra i flertalet år, och vart tillockmed tvungen att säga till min närhet att inte nämna andar eller energier för att så fort det hände "satte det igång" igen.

nu har jag kommit till en vändpugnt i mitt liv då jag förstår att jag inte längre kan ljuga för mig själv om vem jag är och vad jag är till för..och jag har börjat söka efter någon, just som MrsBond säger som kan hjälpa och guida och utbilda;)…för även om detta är gåvor som kan ge otrologt mycket gott och kan hjälpa fantastiskt mycke människor, vilket jag oxå har upplevt:) så kan det vara fruktansvärt skrämmande och svårhanterat utan hjälp.

så jag önskar MrsBond mycke lycka till, och passar även på att skicka ut en liten önskan om tips på samma slags hjälp fast runt stockholmstrakten där jag finns..

tråkigt att inte jag oxå bor i herrljunga, för då hade vi ju haft varandra .

/Thistel

himlen
0

Hej!

Jag har idag haft kontakt med ett känt medium, jag berättade om mig själv och min andliga strävan hon sa då till mig att hon inte kunde ge mig det jag behöver för vidare utveckling pga att jag redan kommit en bit, hon tycker jag ska gå hos Terry Evans / Himlen

Anna-Helga
0

#33 Ja lycka till du…

hassabacka
0

Japp himlen, lycka till… Skönt du har en fin självrespekt som alla andliga har ;) Dessutom är din självdistans stor.

Anna-Helga
0
sven-g
0

En lärdom som jag fått genom att prova lite olika lärare är att det är mycket bra att prova olika skolor. Dom flesta kör Iris Hall koncept, tänk pröva även andra än dessa lärare. Detta är lätt för mig att säga vissa har inte de ekonomiska möjligheterna till detta. Jag kan tala om att ju längre man håller på med detta ju mer kritisk blir man. Även blir man kritisk på sig själv, och det tycker jag är bra.  Själv har jag inte varit hos Terry, lite synd tycker jag, skulle vara av intresse för att se om det är på det viset, som jag förmodar det är. Lycka till Himlen hoppas du får ett minne av positivt slag för livet.

himlen
0

Hej!

Jag har redan kontaktat Terry jag väntar svar imorgon / Himlen

hassabacka
0

Ja vad bra skall skicka lite trådar från forumet till honom med tycker jag visa vad du står för. Så slipper han fråga så mycket ;)

sven-g
0

#39 Inte beväver han fråga han är ju en mästare i avläsning

hassabacka
0

Han är inte bättre än många andra jag vet.. *ler*

sven-g
0

Ja ibland blir man fundersam i mycket, som borde varaFlört

himlen
0

Hej!

Det är ju bra att ni skeptiker inte hittar oss / Himlen

himlen
0

Hej!

Från och med nu slutar jag skriva här jag går över till dom andra / tack för mig / Himlen

Svaret
0

har ja missat nått? tråden började me fråga om medial utbildning och sluta i nått annat? hmm Rynkar på näsan

Anna-Helga
0

Har Terry svarat? Tungan ute