sååå många medium
Jag bara undrar. Är det inte otroligt vad folk är mediala nu för tiden. Jag tycker att "alla" människor ser och hör och har kontakt med andar. De kan spå i kort och det ena med det andra. Vad tror ni hur många % är det egentligen som kan nåt av det här? Det känns som att det är inne med att vara medial precis som det är att vara bög. Inget ont om bögar för det men…Elisabeth här säger ju att alla är mediala på något sätt och att det går att träna upp. Ja det är ju bra men JAG tror att 99% borde träna mer i sådana fall och inte utnyttja situationen och ta betalt för rena bluffgrejer. Tänker på både spökutdrivare och spådamer. Förstå mig rätt jag tror att man kan få kontakt och att man kan se men inta alla överallt som det verkar vara nu.
Bra susanne du får 10 poäng o en papegojmärke för det utrycket.
Det är sant det vimlar av alla det slags medier, fenomenet finns över hela världen. Sverige är litet i jämförelse.I Polen finns det ex mer. För att inte tala om det stora landet. Där är det en miljonindustri.
Om man tittar på annonsering bara på internet så ser man hur saken är.
Medialitet är ju samma som känslighet. När en person utan ödmjukhet o empati säger sig vara medium, det har jag svårt fatta.
att träna upp känslighet (öka mottaglighet)mäste således vara en omöjlighet utan grunläggande kriterium.
Visst kan man lära sig spela ex piano eller måla en tavla , men det betyder inte att det blir till mästerverk för det. Skillnaden är att där måste man kunna bevisa det. då säger man kanske, att ju, men det gör ju medier oxå. Om man då påstår saker som är abstarkta , svåra bevisa , ska man då köpa det som sanning. jaha ..a. man kan säga ;du har levt här o där tidigare liv, är inte det som en ren påhitt. åtminstånde i 99% av allt. eller att man ser änglar hit o dit. Enligt min tycke är detta bluff.
Att det sedan finns spontaga enstaka händelser som många har skrivit här , som är sanna. Det bevitnar andens existens osv.
Mvh Janne

Jag håller med om att det finns många som utnyttjar den här branchen nu när det är så stort och öppet. Tyvärr är det många som så gärna vill hålla på med det innan de kan allt ordentligt och det blir fel, men som jag brukar säga… de faller till slut och får börja träna upp sig igen. Men det är tråkigt att det finns de som vill utnyttja, det får man bara inte göra och de gör så mycket skada. Imorgon tas det upp på Insider på TV3 kl. 22.00.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Det skulle vara roligt att få se ett svenskt Psychic Challenge eller hur?
# 4 Det vore riktigt intressant och kul!
Sara
Tyvärr så finns det oseriösa inom denna bransch. Många är bara ute efter pengar och dom tänker nte på dom stakars människorna som kommer till dom. Efter deras möte så mår dom ännu dåligare.
Det är så synd att dom seriösa, som vill hjälpa andra människor och som har hjärtat på rätt plats också blir lidande för dessa oseriösa människorna.
Men som tur är så är det många där ute som tror och vet hur seriösa människorna arbetar så att dom kan finnas till för dom människor som behöver riktig hjälp.
Susanne håller med dig att en svensk version vore bra.
H/Janne