Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 1251 ggr
hassabacka
0

Tänk större?

Ja jag skall gå in på lite av mina tankar om oss alla. Detta är det jag fått till mig o jag begär ingen tycka/tro som mig men ni får gärna säga vad ni tänker både bra o dåligt man lär sig alltid något av andra.

Vi är inte skapta på jorden i grunden. Vi kom hit via en metrorit eller liknade. För att överleva måste vi hitta en värd (apan). Då våra själar inte kan tillgodose sig denna miljö då den är byggd på kol som grundämne detta är inte våra själar gjord av så vi behövde som sagt en värd kropp.

Apan passar bra på många sätt, så som den är nu använder den ca 10% av sin hjärna. Detta medför mycket utrymme för den kunskap våra själar har med sig. Apan ( homo sapiens sapiens) som den heter idag har utvecklas så har den utvecklas så fort tack vare den kunskap vi bär med oss som själar. Problemet är bara att vi inte har kunskap om denna planet så vi förstör den.

Vi vill även ut i rymden för att nå vårat hem som vi idag kallar gud eller liknade. Vi längtar dit så starkt att vi kan viga allt vi har för att få komma hem.

Detta medför också att vår själ tar över apan mer och mer. För 8000 år sedan kunde själen lite om denna planet men den lär sig.

Problemet vi har med oss som jag anser att våra själar saknar är egot som vi lite får på köpet av den djuriska delen av apan som vi inte blivit av med. Komemr inte så bli om vi låter egot vara så starkt som idag.

När det sedan gäller gudar o änglar har vi dem självklart men det beror nog mer på att vi skapat dem än att de kommit av sig själva. Allt vi skapar o tror på finns i alla fall i vår värld o den energi du sätter i dessa kommer också bli så.

Jag tror även att vi är inte alls så smarta o framåt som många andra varelser bortom vår "gud" o vår lilla stad, där kan vi få mer kunskap bara svårt att nå dit då vi är så centrerade på en viss tro att vi har svårt att se bortom den o sedan in i oändligheten. Där jag tror vi kan finna mycket mer svar på våra liv o gåtor.

Tror inte vi hittar dem själva, inte med en grund av ego vi har idag. Där många har svårt att ens känna med en person.

Ja det var mycket kort har nästan två böcker om det som jag har skrivit i datorn men detta är en liten grund. Sedan kan man gå in på djupet för de som undrar mer…

chik
0

Apteroien fungerar inte..Fattas en länk……Sen så har vi trampat runt på vår planet ca 15,000 år.Det kan bevisas…

Jag har inte kommit så långt i mitt tänkande som du…

Tror att det blir lite överkurs för mig.Men jag läser o begrundar vad du skriver…

Lena.P är jag i verkliga livet.

hassabacka
0

Japp men den länken som fattas kan bara vara tror jag för att man valde en annan kost så som vid vatten. Då vi är ända Apan som kan äta skaldjur så måste vi någon gång levt vid vatten o där med tror jag att alla bevis från den tiden fusvunit i vattnet… *tror jag*

Om jag kommit långt jag vet inte, tycker mig komma kortare o kortare ju mer jag får information om det. ( min information) skall tilläggas…

Men jag har några år till på mig ;) är ju 26 nu…

chik
0

Intressant tanke så som du skriver nu…Om jag har förståt så har vi varit växt ätare.

Bihanget är något som växtätare har o det har vi ju en liten bit kvar av…

Så du har fastnat i åldenSkrattande

Gammal själ i en ung kropp..Köper du den?????

Lena..

hassabacka
0

Ja det tror jag helt klart. Vi har liksom många ansdra apdjur levt på enbart grönt o kan fortfarande göra det. Även om jag skulle rekommendera kött kanske 1-2 ggr i veckan för att få de proteiner men är ju inte ett måste. Vi är väldigt anpassningsbara. Ser det dock som att vår kropp är en köttbit i sig själv kan inte leva utan vår själ. Så varför skulle inte den kunna formas efter sin omgivning?

Jag varnar ofta för min ålder för många tror jag är 35-40 år o blir ofta missuppfattad på grund av det. Kan vara lite omogen i mitt sätt att lägga fram fakta.

Gammal själ får jag köpa då för jag kan inte bevisa för mig själv varken för eller emot…

hassabacka
0

Tror denna tråd blev svår att få något ut av för tankarna är väldigt mycket utan ramar… Ber om ursäkt för det.. tur ni slapp hela mitt utlägg…

Bybo
0

Pling!

Det är spännande det du skriver :))

Har fått till dig, skrev du…Menar du då att du fått lite info "ovanifrån" eller är det dina tankar helt och hållet?

Även jag trodde att du var lite äldre än 26 :)) Själv så tror folk att jag är yngre än mina siffror…uhuhu….är jag sååå omogen månne ;))

Jisses, två böcker!? Ska du försöka ge ut dem eller så?

Plong/ Pia

hassabacka
0

Vad trevligt att du tog dig tid att läsa det glädjer mig. Ja min ålder är ett gissel. Men men det är som det är kan inte göra mycket åt det. Menar 26 är ju en bra ålder.

Jag har fått det från alla håll käns det som, Jag gör ofta resor. Så då får jag till mig mycket. Men om jag kan tillgodose allt är en annan fråga får ta det i lugn takt.

Nja bra att ha barnasinnet menar tänk om alla vore allvarliga i allt. Livet är inte så allvarligt.

Vet inte om någon skulle orka läsa dem.. Har ett bokförlag som vill ge ut dem.. Men jag tror många i den mediala världen skulle reta sig på mig.

Bybo
0

Klart att jag läser :)) Det är ju intressant dessutom.

Ja, jag bryr mig inte  särskilt om åldrar, och har aldrig gjort det. Det var skönt att fylla 30 och sen blir det bara bättre typ…ja, än så länge ;))

När du reser, menar du då på jorden…eller allt möjligt?  *nyfiken i en strut*

Är dem tunglästa dina böcker, så du inte tror att nån orkar läsa?   Va häftigt att dem vill ge ut böckerna dina! Tvekar du at ge ut dem pga av att en del kanske skulle retas sig på dem?

hassabacka
0

Jag är inte åldersfixerad heller men många är det o om jag verkar omogen har jag något att skylla på ;)

Jag reser mycket på jorden o medialt. Medialt på jorden med. Har hjälpt polisen för ca 2 år sedan att hitta ett 50 årigt lik. Då satt ja i Norrköping o det låg i skogarna i malmö.. Så det går att flytta på alla sätt. Bara man ger sig tusan på att lyssna.

Tycker det är roligt att du e nyfiken menar då får man svara för sig.

Ja de kan vara svårlästa, det kräver att man ser allt i 3D i huvudet då jag själv är väldigt beskrivande o bygger det på både fakta vi har o det mediala jag fått till mig. Alltså jag kombinerar lite för att få fram en röd tråd. Vetenskap o det mediala kan gå ihop.

Jag måste bekräfta mina källor jag får till mig. Går inte alltid men jag får ändå en röd tråd…

Bybo
0

:))

Måste kännas bra, att kunnat hjälpa polisen, och inte bara för likhittandets skull, ja att ge dem lite känning av det mediala arbetet eller hur man ska säga. Hur fick dem dig att hjälpa till då? Öööh…känn inget tvång att svara på allt som ramlar ur mig…

Låter svårt att få ihop till en röd tråd, jag får hjärnstopp av bara tanken :)) Du verkar duktig och amitiös.  Och jag tycker att det känns självklart att vetenskap och medialitet kan kompa.

Varför skulle just dem (en del) mediala bli uppretade, tror du?

hassabacka
0

Hur det blev så med Malmö, jo det var en kvinna som frågade mig på ett möte om jag kunde hjälpa henne o i samma stund så kom denna kvinna som var död brevid mig så det var bara att rita en karta. Beskrev henne o hennes jobb i detalj… Så de trodde på mig. Grävde där jag visade o fick upp ett lik, sände det till Linköping 2 månader efter så visade det sig att det var hon.

Ja det är lite klurigt men jag får mycket jobb med min röda tråd. Sedan är jag inte så mycket för att tjäna på det jag ser då jag anser alla kan det så käns det fel att göra det. Där av backar jag lite med.

De skulle störa sig för idag har vi 2 läger där vetenskapen o mediala skall bara hållas isär. Blandar du dem blir folk sura. Sedan när jag lägger på att alla kan o behöver inte kosta något o lära sig så blir man rent av illa omtyckt då man går emot allt vad de mediala står för.

De vill ju vara utvalda och kunna ta ut massa på det. gärna lära ut så du måste gå fler kurser. Jag gör tvärt om tar 100 kr för att hyra lokalen inte ens resekostnader tar jag för då jag anser det självvalt. Sedan har jag 7 timmar kan det lika gärna bli 9 timmar o inte ett papper delar jag ut under kurserna då jag vill köra efter varje persons förmåga…

Detta är inte omtyckt…

Bybo
0

Otroligt , vilken grej. Vad skönt att du kunde hjälpa till. Fick du höra nåt från Polisen sen…ja, vad dem tyckte och trodde?

Hm…jag tror nog att många mediala inte ratar vetenskapen…fast, jag vet inte..bara tror då :))

Ja, det där med penningafrågan är svår…Vet inte riktigt själv vad jag anser i den frågan. Men jag är ju inte medial och jobbar med det så….

chik
0

Hassabacka..Intressant…….Det du skrivet.O det hoppas jag att jag har framfört…..

Lena….

hassabacka
0

Ja alltid roligt att hjälpa till, vad trodde de.. *ler* Bad kvinnan som jag hjälpte att inte säga vart faktan kom ifrån. Som du märker gillar inte o få för mycket ljus på mig. Då tenderar jag att bli allt från en gud till ängel. Vilket jag får panik av då många sett mig så o jag lovar att jag sviker alla då jag är människa så då håller jag mig undan mer…

Det med böckerna är ganska lätt, så länge folk inte kan släppa sitt ego o vara öppna för att tänka utanför ramarna då man kommer in i en ganska djup tanke så tror jag inte så många har något utav det…

Som här uppe beskrev jag lite o jag tror 90% av alla har svårt att få grepp om det, vilket inte är så lustigt. visst jag har gjort detta i 3 år nu men det har varit massa tänkande…

Ja pengafrågan är svår o känslig. För mig är den lätt dock… *ler*

hassabacka
0

chik *ler' Missade dig där… Ja det vet jag o är glad att ni båda tog er tid att läsa bara det betyder mycket även om ni kanske inte köper allt o ifrågasätta är bra tycker jag….

Hallifax
0

"Apan passar bra på många sätt, så som den är nu använder den ca 10% av sin hjärna."

Det stämmer inte.

hassabacka
0

Hallifax Fortsätt gärna vännen hur mycket? Jag lär mig alltid något nytt

EeWeeM
0

Dina tankar i det du berättar påminner om olika berättelser man kan hitta i olika urkunder tex Den om Annukai från Sumernas kilskrifter och från Ubaidperioden.

Annukai "de som från himlen till jorden kommen".

Enligt vissa tolkningar kom denna utomstående art (från en yttre verklighet) till vår planet från yttre rymden på order från Anu(den himelske) under ledning av Ea(Hans vars hus är vatten) senare kallad Enki(Jordens Herre).

De utomjordiska besökarnas mål var att få tag i guld men koloniseringen gick inte så bra pga de inte kunde anpassa sig med sina kroppar efter jordens fysiska materia så därför fortsatte hälften av antalet (som kallades igigi) att vara luftburna medan den ledande annukaien bestämde att man skulle sätta fart på uppdraget genom att "skapa människan":

"Låt oss skapa den första inteligenta arbetaren från en hominid"(ngn form ur forntida ap-människosläktet) som de fann i sydöstra Afrika.

Enligt legenden blandades blod från en ung Annukai med ett ägg från en apmänniska/kvinnlig hominidart och ägget blev fört in i livmodern hos en kvinnlig annukai och sedan föddes Adamu.

Man skapade även en sk kunklig ras-Nefilim i den hebreiska bibeln-i syfte att hålla de uppgraderade apmänniskorna i slaveri och för att försäkra sig om att de skulle fortsätta vara "civiliserade" och göra det som de blev tillsagda att göra.

Likande typ av berättelser finns att läsa i de flesta urkunder ex i Vedaskrifterna och då speciellt i Mahabharata.

En mer mordern författare som skriver på likande sätt som du tänker och beskriver ditt tänk är:

Gary Renard i böckerna: " The disappearance of the universe" och boken "Your immortal Reality" och i den sistnämnda boken redogör han för sin teori med hjälp av forntida urkunder och berättelser "att människan inte utvecklades på jorden utan istället utvandrade från en avlägsen planet i ett annat solsystem-först till Mars och sedan till jorden"…

Så…vad jag vill säja med allt detta är att du är inte ensam om ditt tänk…Flört

chik
0

EeweeM…Men för min del så glir jag glad när jag finne andra som också har tänkt som jag. Det blir en bekräftelse..

Vet inte hur du tänker om det????

Fralim
0

#0 Jag kanske inte är så andligt aktiv som en del här inne, men en sak vet jag, och det är att allt liv har medvetande - Själ!

Det känns extremt kränkande när människor säger att djur inte har själar. Vi har våra olikheter med många djur, men det har djuren emellan också. En fisk och en fiskmås är ju inte lika för fem öre, de tänker inte lika och de lever inte lika, men det är ingen som upphöjer måsen till skyarna bara för att han råkar kunna flyga, eller säger att fisken är den perfekta varelsen som står över allt annat liv.

Människan överskattar sig själv! Vi är inte frånskilda det andra livet här på jorden! Djuren är i många fall bättre än oss människor. Tänk bara vilken fantastisk plats jorden vore om människan inte fanns här! Jorden skulle må så bra.

Människan i sig är också en fantastisk varelse, precis som alla andra, men vi har hamnat snett, vi har fel, vi tänker på fel saker, vi handlar efter rädsla. Rädslan är grunden till allt negativt på jorden.
Det är där egoism föds, det är där förtryck av andra, maktbehov och svartsjuka föds. Ilska och hat är inte ens en hundradel så farligt som rädsla. Människan är långt ifrån bättre än andra djur!

hassabacka
0

oj detta var spännade o ja den röda tråden finns där ju.. men inte alls på det sättet jag tänker…

chik
0

Fralim. Hej du!!!""Det känns extremt kränkande när människor säger att djur inte har själar""  Dina ord..Men hur läser du för att få fram att djur-Apa inte har någon själ…

Var tvungen o läsa några gånger till.Men vi jämställs med människan o Apan…

Har du möjlighett o skriva hur du menar.Lena

hassabacka
0

Fralim Döm inte människan för hårt hon gör så gott hon kan hon är bara ett litet barn än vänta tills hon växer kanske inte på denna jord men på en annan jord. Måste låta henne få chansen. Hon vill ofta väl men hamnar snett där av behöver hon ofta en vägledare så som gud eller en stark annan ledare.

Dock tror jag att man söker en ledare som mer förstår mina problem än löser dem.

Jag tror alla djur har en själ men jag tror alla djur har en egen utveckling liksom vi har våran… Alltså de är här för att lära med.

hassabacka
0

chik håller med dig alltid roligt när folk kan känna med det man skriver blir mer personligt då…

EeWeeM
0

19/20/21

Jag skrev mitt svar i denna tråd mest för att jag forskar i urkunder och mytologier och forntiden och "kände igen" en del av röda tråden som Hassabacks delade med sig av i sitt tänk.Flört

Och ville bara visa att det finns många som funderar kring detta som du beskriver fast på lite olika sätt samt att det finns beskrivet i mytologier.

Jag tycker det är jätteintressant!

Läser man sedan vidare i dessa mytologier och urkunder så får man veta att jorden redan var befolkad med djur och växtlighet och att själva grejen var att dessa utomarter ville omvandla en redan existerande ras på jorden till något de kunde styra och manipulera för eget bruk.

Vilken ras i människans utveckling som de sedan använde sig av finns det inga texter kring mer än att det var humaida och föregångare till dagens homosapiens.Det kan ju ha varit vilken artras eller släkting till människan som helst.Så utrycket apmänniska använde jag mest för enkelhetens skull och inte för att nervärdera apan i sig eller dess värde!.

Att djur,natur och Moder Jord är en levande planet och att allt är besjälat och av lika mycket värde är för mig personligen självklart i mitt schamanska tänk.Och jag kan tom uttrycka mig ännu krassare och säja att jag skäms över människor och förstår naturen/naturväsen som lackat ur rejält…Får jag välja natur,djur eller människan så väljer jag det förstnämnda.

Det vore intressant att läsa lite mer om "ditt tänk"(hassebacka) och hur du har kommit fram till det du skriver!

Jag är en sådan person som tycker det går att hitta pusselbitar i allt,oavsett åsikt eller tänk.Huvudsaken oavsett vad man tror eller inte tror gäller det att hitta sin egen väg och förståelse för sig själv,sitt inre och alltet.Flört

hassabacka
0

Jag håller med har läst lite mer om det. som sagt den röda tråden finns där. Skall utveckla mer sedan för de som orkar läsa.

Jag får mycket på alstral resor o i drömmar som jag skriver ned o får en väldigt konstig bild av världen tycker vissa…

EeWeeM
0

26//Jag tycker det är intressant och du får gärna dela med dig när du känner för det!Jag orkar läsa!

Jag är dessutom allergisk mot ordet "konstig" då det som var konstigt i förrgår kan vara helt normalt en annan dag  vilket gäller alla ämnesområden inkl forskning/vetenskap.

Trots allt så är det just i drömmar och och genom vår egna inre värld som vi hittar förbindelselänken till den yttre världen.För mig båda lika viktiga och betydelsefulla.

Kan man på detta sätt hitta och få information så kan det alltid finnas ett värde i det för en själv eller för någon annan.Så bort med ordet "konstig"Flört