ovälkomna andar
Hej!Jag undrar om någon har tips på hur man får bort ovälkomna andar?Vår tonårsdotter ser energier på sitt rum,även hennes pojkvän ser andar på hennes rum.Hon har haft dom där sen hon o några kompisar gjorde Anden i glaset.
Hon vågar inte sova ensam på sitt rum längre….så här kan hon ju inte ha det!!!
Hur gör vi??Mvh linbam

#0 Du har pm
Jag brukar sätta mig ner och meditera och visualisera strålande ljus som fyller hela rummet. Sen ber jag om hjälp från goda krafter. En ärkeängel kan du kanske anlita:)
Sedan visualiserar jag en strålande hiss och är snäll men betämd mot anden, tar denne i hand och tar resan upp i hissen och öppnar dörren och leder denne ut i ljuset. Uppmuntra och trösta anden så gott du kan om denne känns rädd och orolig
Använd din "fantasi" när du gör detta
Var bestämd utan att var arg och rädd
Funkar det inte på första försöket och det börjar stöka igen hemma gör bara om proceduren och känn en positiv känsla att du kan göra det.
Tveka inte att be om hjälp uppifrån. Du får hjälp. Det kan vara extra nödvändigt om det är en envis rackare. Det är en god gärning at hjälpa folk över
Lycka till!
PM????Jag e nog lite trög…haha
TACK snälla grinda!!!Ska pröva detta!!
många tack!!Hoppas det fungerar!!Mvh linbam

hej kristall!nu fattar jag men jag får inte fram meddelandet,men det står att jag har ett oläst meddelande ,men får bara fram de gamla

hej kristall!nu fattar jag men jag får inte fram meddelandet,men det står att jag har ett oläst meddelande ,men får bara fram de gamla

Ja du du säger ovälkomna andar men det är det ju inte alls det. Hon har ju själv bjudit in dom ju genom sin lek med glaset.
Det är ju så när du sysslar med andlighet så öppnar du upp automatiskt men du stänger inte ner automatiskt utan det är ngt man måste göra själv.
Så länge du är öppen så ser andevärlden detta och då är det en signal till andevärlden att prata med mig.
Så det din dotter behöver göra är att lära sig att stänga ner.
Är hon nedstängd så tar inte andevärlden kontakt med henne svårare är det inte.
Det svåra är att hålla sig stängd för så fort man läser,pratar elelr sysslar med andevärlden på annat sät tja då öppnar man upp igen.
Stänga ner kan man ju göra på många sätt en del föreställer sig att dom sluter en genomskinlig balong runt sig andra stänger sina chackror mentalt och andra ber helt enkelt andevärlden och sitt inre att få vara i fred och att få vara stängda.
Men som sagt vad så räcker det att man går in här och läser om ande världen ser på det okända eller pratar om ande världen så öppnar man upp igen automatiskt igen och får återigen stänga ner.
Oftast är man så fruktansvärt nyfiken och tankarna går är dom verkligen borta elelr finns dom här ändå och det räcker för att återigen öppna upp.
Så innan man får kläm på detta så får man stänga ner många gånger under dagen för att förbli stängd.
Hjälper inte detta så rekomenderar jag er att ta kontakt med ett seriöst och kunnigt medium för att få hjälp.
Men du kan ta dit hur många medium som helst och ta bort andar men så länge din dotter och henens pojkvän går runt och är öppna så kommer det nya hela tiden.
Har varit hos folk som flyttat från hus till hus bara för att dom har haft besvär med andar i husen. Var hos ett par som skulle flytta för 6e gången eftersom dom alltid hamnade i spökhus som dom sa.
Men inga problem med husen utan problemet var att dom gick öppna hela tiden och på det viset bjuder in andevärlden.
Så dom kunde flytta i alla evighet och stött på andra precis överallt eftersom dom var öppna.
Lasse
Något av det som hjälpt för mej:
1. Om det är andar, be dom gå mot ljuset. I allmänhet ser andarna några av sina döda anhöriga som väntar på dom. Uppmana anden att gå mot dom anhöriga. Var på gott humör.
2. Om anden inte vill gå av rädsla, kan man säga att den "åtminstone kan titta på ljuset litegrann", det kan räcka att anden kommer nära ljuset för att dej ska få en positiv effekt. Det går även att be om hjälp ifall det finns någon "guide" som kan hjälpa anden komma vidare. Fråga efter kunnig guide med tankens hjälp.
Om anden verkligen går, kan jag känna det på sekunden. Det är en direkt ändring av min sinnesstämning. Som att knäppa med fingrarna.
3. Det kan vara kvarstående energikroppar (utan andar), eller andar som av rädsla inte vill lämna jordelivet. Då är det svårare, men ett tips är att man tänker sej själv omsluten av ett skal, i glas, kristall, genomskinlig metall eller liknande och så bestämmer man sej för att skalet är ogenomträngligt. Med tiden försvinner energierna när dom inte längre matas med (eterisk?) energi från dej, då skalet är i vägen.
Det tråkiga här är att jag har upplevt att det ibland bara har fungerat att jag blivit arg, men se arghet som en sista utväg, då det ibland bara fungerar tillfälligt. Dessutom är det kanske lite oförskämt att be en stackars ande flyga och fara.
Även om anden har gått mot ljuset kan det finnas kvar rester (energier?) i flera månader efteråt. Resterna kan bete sej som verkliga andar och svara på känslomässiga tilltal. Be dessa rester lämna dej i fred och upprätthåll ditt mentala och känslomässiga skal.

#8 Det är ytterst sällsynt att en ande inte gått till ljuset.
Mer troligt att det är en ande som har ngn koppling till familjen eller till huset som redan är i ljuset men lockats dit av att en person går runt och är öppen.
Många tror att så fort man har besök av andar man inte vet vem dom är så rör det sig om vilsna andar som inte gått till ljuset.
Men det är så sällsynt man stöter på dessa.
Pratade med Colin Fry han hade stött på vilsna själar 3 gånger under sitt liv och då har han jobbat som medium i över 30 år.
Samma med ett flertal andra medium som jobbat som medium i många år.
Vanligare är det inte utan i 99% av fallen så rör det sig om andar som besöker oss som redan hittat till ljuset.
Lasse
Det är Colin Fry`s sanning och uppfattning, även din sanning. Jag har helt andra erfarenheter. Man kan inte mäta detta i %. utifrån en eller några människors erfarenheter.

# 10
Ja det är min sanning och mina upplevelser under den perioden jag själv åkte runt och hjälpte folk som hade problem med ovälkomna andar.
ytterst ovanligt att det rör sig om en vilsen ande som inte hittat till ljuset utan att det beror på dom boendes egna rädslor och att dom själva skapar både monster och demoner. vet inte hur många gånger jag varit på besök där dom haft kaos råkat ut för fysiskt våld. Så kommer man dit och beskriver en beskedlig goo gumma som kan igen kännas som deras farmor.
När dom fått veta vem som besökt dom så har deras rädslor försvunnit och det har blivit helt lungt i huset efteråt.
När man inte vet vad det rör sig om så är det så lätt att man skapar monster av sina egna rädslor.
Många gånger har det rört sig om ngn tidigare boende i huset som dom boende känt av.
Som märker att dom boende är öppna och försöker få en kontakt men inte har dom varit vilsna.
Det är också väldigt vanligt med att dom boende känner av minnen av händelser som skett i ett hus precis som när man läser av ett föremål genom psykometri kan man uppleva och känna vad som skett i huset vid ngt tidigare tillfällen och då är det ingen ande överhuvudtaget.
Var för ett par år sedan i ett hus där kvinnan upplevde hur hon blev slagen och att ngn tog strypgrepp på henne osv.
Hon var jätte rädd och funderade på att flytta i från sitt drömhus.
Det visade sig inte finnas ngn ande i huset men däremot så visade sig att dom tidigare ägarna som sålt huset haft ett väldigt turbulent förhållande och där mannen avtjänade ett fängelse straff för att han missahandlat sin fru väldigt illa.
Så därför dom sålde huset bägge personerna levde så ingen andekontakt utan hon kände av tidigare händelser i huset för att hon gick runt och var öppen.
När hon fick lära sig att stänga ner så kände hon inte av dessa händelser längre och hon var helt övertygad om att ngn spökade i huset.
När det gäller vilsna andar så går det inte att ta miste på när det är en räddning som medium mår man fruktansvärt dåligt och oftast så kräks man vid kontakten det är en fruktansvärt ångest och illamående man känner.
Var i ett hus där det varit ett medium innan mig där det mediumet som enligt henne gjort hundratals räddningar av vilsna själar.
När hon kommer till huset mår hon så dåligt och mycket riktigt hon kräks rakt ut hon sa att hon alldrig varit med om ngt så fruktansvärt och alldrig mått så dåligt någonsin förut.
Hon flydde huset eftersom hon inte klarade dessa känslor och hon vägrade att komma tillbaka.
Så dom boende ringde mig och jag råkar ut för precis samma sak och precis det man upplever vid en räddning.
Så jag sa bara grattis till detta medium för trots dom hundratal räddningar hon gjort så får jag säga att detta var första gången hon stött på en riktig vilsen själ.
Så ytterst sällsynt man råkar ut för dessa vilsna själar.
Lasse
Är mkt tacksam för era svar!!Trevlig helg på er!

Jag vet inte vem Colin Fry är heller. Tyvärr tror jag att den värld vi lever idag har tappat bort de uråldriga kunskaper om hur man "hjälper till" när någon dör. I Den Tibetanska dödsboken Bardo beskrivs det en hel del kring detta ämne. Jag tror att många ateister och/eller till exempel folk som tar sitt liv blir oerhört förvirrade när de dör. Ateisten som trott hela sitt liv att allt är slut när man dör kan nog bli lite förvånad när han upptäcker att livet inte är slut bara lite annolunda:) så vissa av dem kan nog fastna ett tag innan de fattar galoppen.
Men även om det inte skulle vara en ande i sin fulla form så kan det ju vara fragmenterade delar av en personlighet som fastnat även den kan ju behöva lite hjälp.
Bönens kraft att hjälpa sig själv, andra och vilsna själar är något man kan ta till men som används onödigt sälllan. Varför inte utnyttja de resursers som erbjuds? Vi har den fria viljan, vi pådyvlas inte alltid hjälp utan vi måste be om hjälp.
Så tror jag
Kram
Grinda
Ateister kan tro på reinkarnation.