Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettupplevelser
Läst 2666 ggr
niklaseng
0

som Förlamad

Hej, undrar om någon av er har blivit iaktaggen när ni har sovit och vaknat av att man är som förlamad? eller har ni varit med om något annat skriv det om ni vill

[AnnikaOhlsson]
0

Det är många av oss som vart med om det. Det finns en jättebra artikel utav Elisabeth om detta här

niklaseng
0

Tack. det kan jag vakna av 2-3 gånger i veckan. jag kan inte röra mig en mycket obehaglig känsla.

[AnnikaOhlsson]
0

Ja, det kan vara extremt obehagligt! Men läs gärna artikeln så får du lite mer insikt i vad det handlar om.

niklaseng
0

jag har gjort det innanSkrattande

NessaInglorion
0

Det händer mig titt som tätt också men nu var det ett tag sedan. Hade en period som var riktigt jobbig och det var innan jag fattade vad det faktiskt var som pågick. Ställde samma frågor som du och nu har jag även läst Elisabeths artikel och jag tycker att den förklarar väldigt bra vad det är som händer.

Jag har ännu inte lyckats styra det utan beter mig som en vettvilling utanför min jordiska kropp. Flört Springer bara fram och tillbaka i rummet utan kontroll och fort går det!

Några gånger har jag hamnat på andra ställen men det var längesedan nu och det var riktigt obehagligt för allt gick så fort som sagt och jag hann inte ens reflektera över vad det var som hände.

"Låt själen vara fri"

[Mastre]
0

#5  William Buhlman har skrivit om ämnet och rekommenderar att man tänker "Klarhet nu!" eller liknande för att kunna fokusera ordentligt när man är ute ur kroppen. "Kontroll nu!" skulle kanske fungera för dig?

NessaInglorion
0

#6 Tack! Ja jag kanske ska testa det nästa gång det händer. Glad

"Låt själen vara fri"

Jane-Lyzell
0

Det är Sömnparalys du får - du vaknar innan din själ är helt tillbaka i din kropp(och återtagit kontrollen över den)

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Saga85
0

Det kallas som sagt för Sömnparalys. När man går in i REM-sömn stänger hjärnan av stor del av musklerna för att man inte ska röra sig i sömnen. Vid Sömnparalys fördröjs igångsättningen av musklerna varpå man drabbas av "förlamning". Man kan även dröjas kvar i REM-sömnen i vaket tillstånd och fortsätta drömma fast man är vaken och paralyserad. Man vaknar helt enkelt för snabbt/tidigt ur sin REM-sömn.

Hade en vän som hade problem med detta i sena tonåren. Alltid just mardrömmar - kanske är det så att man blir så rädd i drömmen att man vaknar, men som sagt för tidigt så att hjärnan inte hinner med.

siberlina
0

jag har  läst  någonstans  att   ,man  kan   sväva   utanför  sin kropp  när man   känner  sig      förlamad om  du  bara    låter   det va   nästa   gång   så  får   du se vad  som händer,,,jag tror  inte  det  är  farligt   , släpp   din  rädsla    ..

Denna kommentar har tagits bort.