Funderingar igen
Jag är 26 år visst är det inte gammalt. Så ni som ser ned på mig för min ålder är det synd jag brukar ses som 35-40.
men i alla fall att jag tog upp det var för jag ser så många som dömer folk på forumen. Detta med flera. Min fråga är till er, hur kan ni vara så säkra på att den som säger sin åsikt är så som ni tror?
Varför är jag din "fiende" om jag inte har samma åsikt som dig?
Varför kan vi inte gå ihop o göra våra olika åsikter till en bra sak där vi kan mötas o kanske hitta en gemensam sanning?
Jag är öppen för att lära mig er men frågan är hur många är öppna att förstå mig? Inte många blir bara makt kamp om vem som har rätt o fel… Synd då jag verkligen vill veta folks åsikter. Inte hur rätt de har…
Hassabaka
Man ska inte bry sig så mycket,i vad andra tycker om en negativt för kanske är det inte så då bara tankens makt - Jag tänker själv -alla gillar mig och jag gillar alla :)För jag gör ändå det..hur olika vi en tänker och Ön är endå rätt bra-man får lite som härga;)..inte så himla strikt..som tex andra andliga forum,minsta grej som går utan för ramarna-så får man genast ett pm med följande _Hur mår du egentligen:)..trångsynthet kanske..
Jag tror att det handlar om tiden,och jag tror att många kan mötas dom sanna,det andliga har tror jag blivit lite "fluga"där man tex blir djurkommunikatör per internet mm Självklart så blir dom ilskna,vid minsta ifråga sättande.
Jag tror alltid…och hoppas..men det behöver ju inte vara så heller..någonstanns tror och har ju alla sitt.
kramiz Maria
Människor som inte klarar av någon form av ifrågasättande är nog såna som egentligen inte har någon specill tilltro till vad de tror på. Innerst inne är de nog medvetna om att det egentligen inte finns någon sanning bakom det hela.
På det här forumet är ju flera fullständigt oförmögna till att hantera oliktänkande och reagerar med rena personpåhopp så fort någon är av en annan åsikt.
Bland annat var det ju någon som startade en tråd om folk hon kallade "medvetna sabotörer" (och sabotörer var de helt enkelt för att de var av andra åsikter än henne).
Det är närmast beklämmande när man ser vuxna människor bete sig på det viset.
Hassebacke..jag hoppas inte jag upplevs som dömande.Men det vet jag ju inte.För jag vill att människor skall tänka o tycka det som känns rätt…
Jag vill inte vara en ryggdunkare..-Hoppas inte jag är det…
Lena
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag kan hålla med dig om att vissa andliga,är ootrooligt aggresiva.
Men det vi kan göra för dem är att be,ja om och om igen att be för dem.
kramiz Maria
Just denna påståda andlighet är intressant också. I ena sekunden stoltserar de med hur andliga de är, för att i nästa ögonblick kasta de mest osmakliga förolämpningar och kränkningar omkring sig.
#5 Jag förstår inte heller det hela,när man som Medium kallar människor för sinnesjuka och dårar..kanske är allt bara en fars..vad vet jag..jag är inget medium..kanske har dom egna regler..vissa av dem.Tråkigt att läsa är det iallafall att ett Medium skriver så om människor.
kramiz Maria
Vi är nog många som borde vara mer försiktiga med hur vi dömer (och ibland fördömer) varann.
Att vara kränkande mot andra är naturligtvis fel, detta gäller självklart personliga påhopp, men även bemästranden av mer subtil karaktär.
Sen brukar åtminstone jag fundera över varför man, ibland, bemöts av sådan hätskhet eller illa dold arrogans. Vårt sätt att tänka, reagera och agera är väl egentligen bara en summa av alla våra tidigare erfarenheter?!
Vad jag reagerade på var inte att folk har olika åsikter eller att man är en skeptiker. Jag reagerade på den typen av akademisk verbalmakt och slipade retorik som vissa VOFFARE satt i system.
Öppen aggressivitet fördöms men subtila kränkningar och mästrande stil som ska tydligen bara få florera fritt, en stil som man tycks komma undan med.
Även andliga människor har rätt till att känna ilska och slippa gå runt med jesuskomplex.

Roligt så många svarar här det är trevligt.
Det med att man dömer o fördömer o att många ser det som att är ena "sidan" dum få får jag göra lika. Klart man får men fårgan är komme någon sida gangnas av kapprustning med ord? kan inte vi andliga bara ge oss o försöka förstå. kanske det inte blir vi mot dom. Så synd det blir så.
Kommer med längre svar sedan..