Mardröm som inte var läskig.
Skulle uppskatta om någon kunde hjälpa mig att tolka denna knasiga dröm:
Det är natt. Jag står mitt i ett träsk framför ruinerna till ett gammalt hus. Huset står på stabila brädor som flyter omkring i vattnet.
Det enda jag gör är att titta mot huset. Framför dörren finns ett levande lik av en kvinna. jag ser endast hennes huvud och en liten del av överkroppen. Hon verkar ha legat i vattnet så länge att huden har blivit genomskinligt, håret har blivit vitt och ögonen grå. Huden sitter löst.
En bit ifrån mig står min lille son (sex år) men för varje gång jag tittar på honom verkar han bli äldre, tills han är vuxen med blont hår. (lite osäker på den här biten)
Liket försöker skrämma mig genom att göra läskiga miner, men framför allt genom att spruta ut kaskader av blod från munnen, öronen och ögonen. Detta gör hon om och om igen. Men jag blir inte rädd. Blir bara lite orolig för min sons skull som inte borde se detta eftersom han fortfarande är bara barnet. Vill inte att han ska bli rädd, men han verkar inte titta på liket. Han tittar istället hela tiden på mig. Som om han väntar på mitt nästa drag.
I nästa stund flyger jag på något träaktigt, vet dock inte vad det är. Kanske en drake, osäker dock. Jag flyger över träsket och gryningen är på väg.
Har aldrig drömt om något liknande. Kaskader av blod var det i varje fall. Som explosioner! Vad tror ni det betyder? Under drömmen kändes det lite som ett test för att se om jag blev rädd. Vilket jag då inte blev.

Hmm… din son åldras för varje gång du ser honom…
Kan det vara att du känner att han åldras för snabbt eller något i den stilen?
Kvinnan har jag ingen aning om.
Novis på området… så ta det jag skriver med en nypa salt ;)
/barfotapojke