God natt!
Hej alla goa….jag kom in sent ikväll här….men vilken dag det har varit idag….
En sådan där dag man helst skulle ha legat kvar i sängen…
Det börja med att jag ringde den nya vårdcentralen som jag har flyttat till och den öppna i måndags…jag ringde för att få en tid till dietisten, för det var det som var under utredning på den gamla vårdcentralen….jag har nämligen börjat med sockernedsättande medicin…och det skulle kollas upp, vilket jag inte har hunnit när min läkare flytta, och jag hängde självklart efter..(vill ju inte byta läkare)…
Nåja, ingen dietist fanns där ännu, så jag blev lite låg för det… vibbarna kändes inte bra…får se hur detta blir i fortsättningen…fick iallafall en tid till doktorn…
Sen gick jag ner i källaren och körde igång en tvätt, och kika in till pelletsbingen och skulle fylla på, när jag ser att brännarn har lagt av…startar den, men nej…åter en nystart….icke sa nicke…den gick inte igång….
Nu blev jag ännu mer frusterad…får köra igång elen istället så jag får varmvatten till duschen…jag är inte alls glad….men gubben min kommer ju imorgon, så han får kika…
Efter duschen så går jag ner o skall ta ur tvätten innan jag åker iväg in till stan för att hämta medicin….kommer ner i källaren….
…hela golvet full i vatten….får hämta på mig gummistövlarna och sen ringer jag gubben, för nu börjar jag bli något förtvivlad…men medans jag kör min klagosång för honom så bubblar det till i avloppet och så blir det ett ljudligt sug…slurp…så försvinner vattnet….glädjen är stor men oron består…
Detta måste oxå undersökas…stopp i avlopp, inte alls kul….ser framför min inre bild, hur hela cementgolvet måste bilas upp för att komma åt rören…
Nåja, jag hänger upp tvätten och klär på mig för att åka in till stan…men hejdar mig vid dörren…en ond aning…bäst att ringa o kolla så att det finns medicin i lagret…har hänt förut att jag har åkt helt i onödan…har fått beställa tabletter som inte har funnits där…och det är ändå en o en halv mil in…så det blir ju 3 mil i onödan annars…
Jag slår upp telefon numret till apoteket…kommer fram men sen tar det stopp….får ingen hjälp för att just det har ju bytt till denna nya apoteket…och dom har inte något nummer heller…Så , jag ringer min dotter som kan det mesta som tur är….hon kollar upp på nätet, och hittar apotekgruppen…
Ringer och kommer så rätt…så där frågar jag om det finns dessa mediciner som jag skall ha i lagret…jag har två alternativ som hon kan kolla för det ena är 12 km härifrån och det andra som sagt var 15 km…jag bor mittemellan…tummen upp, det finns på apoteket närmast….
Äntligen iväg…kommer dit….döm om min förvåning, det ena medlet fanns inte alls där…då berättar jag att jag har ringt….damen blir sur och tycker att jag skall ringa dom igen, för så får det inte gå till….hon ringer sen till det andra stället och där finns det…dom lägger undan åt mig…och damen springer iväg och hämtar en champoflaska och ger mig, och säger att ta den som plåster på såret…
Gud vilken underbar människa…jag tackar o drar iväg…nu skall ni veta att jag har inte misstagit mig o hört fel, för hon sa i telefon att det finns på apoteket "humlan"…..och då fråga jag vart den där "humlan" fanns, och då sa hon den byn som jag åkte till, och där fråga jag om inte den hette "humlan" och det stämde…
Jaha, nu blev min resa näsan dubbel så lång…nu var jag enbart ljummen tack vare denna fina hjälpsamma människa…annars hade jag nog brunnit vid det laget…
Allt ordna sig till slut på apoteket…då passa jag på att handla…och klockan hade blivit så mycket så jag tänkte att nu köper jag en sådan där färdigsallad med pasta, som säljs nu i affären….pyttsan att det fanns kvar…så det fick bli grillad kycklingfile istället…men jag var inte glad, hade ju ställt in mig på salladen….ja, ni vet nog hur det kan vara när man är inställd….inget annat duger…
Kommer hem och kokar nudlar till, och värmer köttet i micron…jahapp…nudlarna var bra men kycklingen var som en seg skosula….
Så vilken dag, vilken jäkla da…inte ens maten smaka bra…
Men i morgon är en annan dag….hoppas mycket bättre…
Sov gott o dröm vackra drömmar….
kramen
Eija