Våldsamma drömmar-betydelse?
Känns som om jag skriver väldigt ofta på det här forumet och frågar saker….hoppas ingen tröttnar på mig :)
Jag har haft flera drömmar de två senaste veckorna som har varit väldigt våldsamma. Främst är det jag som utövar våldet mot andra människor som är snälla. Inatt drömde jag t.ex. att jag slog ner en massa människor med en spade eller något som liknade en snöskyffel, jag slog dom väldigt hårt och det kändes som om det dog av slaget. Jag slog för att kunna ta mig till ett litet barn som jag ville åt, jag slog t.o.m. ihjäl hennes föräldrar som verkade vara väldigt goda människor. När jag kom fram till flickan var hennes buk öppnad och för att hålla henne vid liv var jag tvungen att ta in mina händer och pumpa hennes hjärta med dom. Där slutade min dröm. Som sagt….väldigt våldsamma och väldigt, väldigt obehagliga.
Någon som vet vad det innebär att drömma så våldsamma drömmar? För tillfället känner jag mig relativt harmonisk så drömmarna går inte riktigt ihop med det sinnelaget.
*puffar*
Hej Mela.
Jag tröttnar inte iaf. Kul när folk skriver. Och jag tycker att drömmar är intressanta, även om jag inte tolkar dem här…ja, nån gång har jag kanske surrat till lite :))
Själv drömmer jag massor. I går drömde jag att jag knappt var acceterad av någon, nästan ej omtyckt alls, och väldigt missförstådd. Första gången jag drömt sååå negativt om mig själv ://
Men du hade en riktigt jobbig dröm,men intressant..
Hej Bybo!
Tur att du inte tröttnar ;)
Jag tycker att din dröm lät väldigt intressant, jag är inget bra på att tolka drömmar så jag ska nog inte gå in på att försöka tolka din. Är du rädd för att inte bli accepterad av andra människor eller upplever du att du inte blir det nu?
Jo, mina drömmar är intressanta men väldigt obehagliga och den senaste månaden har det varit barn i nästan varje dröm. Det är väl iofs inte så konstigt eftersom jag längtar efter att skaffa barn men det känns som om det har någon mer betydelse. Jag upplevde det som om barnet som jag försökte ta mig fram till i den drömmen jag berättade om här var mitt barn (fast det hade ju föräldrar som jag slog ner) och att känslan var att jag skulle kunna döda för mitt barn.

Ja drömmar är ju något som vi måste ha för att överleva..Men när man kommer ihåg dom så vill man ju ha fina o bra drömmar…
Ni båda har ju Så hemska drömar..Riktiga Mardrömmar.
Men tyda dom.Kan inte jag….
Ja, det hade varit skönt att drömma lite mer behagliga drömmar och kunna vakna mer utvilad på morgonen.
#3 Hej igen.
Ja, det är möjligt att jag känner så *funderar* Kanske även har nåt med att jag är sjukskriven, och visar folk ett fejs som verkar välmående, och då ser dem inte igenom mig, och isf får jag skylla mig själv…Äsch, nä jag vet inte.
Din dröm kan ju ha lite olika innebörd. Jo, längtan efter ett barn kan ju vara en sak. Eller att du förträngt känslor, som ska ut. eller kanske du själv är dessa barn…hm…Kan inte sånt här egentligen, så ta mig inte på orden :)
Jag själv har drömt massor om att hjälpa barn, trösta dem, försvara dem…Tror nog att mina drömmar handlar om mitt egna lilla barn inom mig. Sen har jag räddat tusentals kattungar , en del så små som bara några cm…
#4 Har inte så ofta mardrömmar, eller kanske, men blir inte rädd eller så, fast för nån dag sedan drömde jag en otäck dröm om min ena son. Oftast har jag iaf trevliga och allra helst spännande drömmar :))
Du kämpar febrilt för att komma fram till ditt mål i livet…och för att hålla liv i det som du tror på.
U R us
Jag tycker att din egna tolkning av din dröm var bra…..men vad vet jag, jag är som sagt inte bra på att tolka drömmar :)
Jo, jag tror att det ligger mer bakom mina drömmar än min längtan efter egna barn men jag vet inte riktigt vad. Kanske får gå till biblioteket och skaffa böcker om drömtolkning för jag tycker det är riktigt intressant.
Intressant tolkning. Dock så har jag inget specifikt mål i livet i fråga om karriärsval eller något speciellt som jag vill uppnå, det är snarare så att jag fa i perioder mått dåligt av att jag just saknar mål och därmed också mening med livet. Men man kanske kan tolka det som att målet är att skaffa barn?
Ok..vi ska se..
vi får gå in lite mer detaljerat..
Först och främst så har vi dig, du bär på våldsamma känslor som du behöver bli av med. dset gör du i drömmen. drömmar funkar som en ventil, ungefär som en liten vulkan från ditt inre. det är bra…
De här snälla människorna är också du, de känslor och de olika roller som du (och alla andra) bär på inom oss.
Du är trött på att vara "snäll" och därför dödar du dem, och låter dem därför börja om på nytt.
Detta nya, är det lilla barnet, som du slåss så energiskt för att komma fram till och återuppliva. För när du dödade dina inre känslor, så dödade du allt..även det som du älskar och vill ha kvar.
Att det var en flicka, tyder på att hon står för dina förmåga att ta emot känlor, eller kanske att ta emot kärlek? Har du svårt att ta emot kärlek och vänliga ord?
att magen var öppnad, kan stå för att det nya som du kämpar för, inte kan ta hand om näringen som den fått, utan den har helt enkelt fått fel näring (kanske?) och därför gått sönder inuti.
Du ger det massor av kärlek, så jag tror att du kommer att segra. Om det har med ett fysiskt barn att göra, kan jag inte säga, men du kämpar, och drömmen säger att du ska fortsätta att kämpa.
Det avgörande är, hur du kämpar. Men det vet du själv bäst.
Kram! Hoppas att du förstod..jag är lite trött, och virrig för jag är förkyld.
Om man kommer att få barn, så brukar man drömma om andra saker…
U R us
Tack snälla för din tolkning :) Jag förstod absolut, den var jätteintressant! Tack för att du tog dig tid att tolka drömmen åt mig.
En sista fråga bara; vad brukar man drömma om för saker när man kommer att få barn då? :)
Krya på dig från förkylningen! Kram!
# 11
Jaa. man kan ha sina egna symboler just för barn, kanske du har någon gammal bok från dina äldre släktingar om hur de har drömt?Om du har en äldre släkting, så kanske de har kunskaper från när man trodde på symboler…
Ägg i olika former kan vara ett Tecken på barn, ett nytt liv som växer, även en gravid mage kan vara ett Tecken. Månen..vet inte varför men det kan vara så att månen står ju för våra känslomässiga svängningar och romantik, mystik.
En blomma som slår ut kan också vara ett tecken…Man kan också drömma om livmoder och blod, och ett ägg, eller ett embryo. Du kan t.om drömma om hur ditt kommer att se ut 
Oftast blir man vägledd av hela drömmens olika Tecken, då kan man lägga ihop de olika betydelserna och få fram vad som vill sägas.
Inatt när du har lagt dig, så ställ en fråga till drömmen du ska drömma;
och sedan får vi se om och vad drömmen svarar
Lycka till!
U R us
Det ska jag definitivt göra, tack för tipsen :)
Jag har bara en fråga till; vad betyder våld eller våldsamhet i största allmänhet i drömmar?
# 13
jag tror att det betyder att du behöver göra dig av med en inre ilska, något som du bär omkring på och då är det bra med drömmarna, där man kan få "lätta på trycket".
Det kan t.ex vara att du är arg på dig själv, eller besviken, så det kan vara bra att göra sig av med det som tar energi ifrån dig..det beror på hur du känner också, när du drömmer om våldsamheter
U R us