Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: drömmardrömtolkningar
Läst 1752 ggr
barfotapojke
0

En... unik dröm, haha!

Drömde en mycket underlig dröm för någon månad sedan… Skrattar lite när jag tänker på den för den var verkligen helt galen!

Först drömmer jag att det spöregnar, himlen är järngrå, regnet öser ner. Jag leder min cykel på en lång cykelbana (som i verkligheten ligger en bit från där jag bor och som jag brukar cykla på på väg till skolan) med fri sikt på ungefär en kilometer.
Plötsligt dyker en kille upp på cykelbanan. När jag kommer lite närmare ser jag att det är Nicke, en klasskompis som jag känt ytligt i några år till och inte har någon djupare relation till.
Trots att regnet vräker ner så har Nicke ingen jacka. Vattnet rinner från honom och han ser helt dygnsur ut.
"Nämen Nicke" säger jag. "Du kommer ju frysa ihjäl. Ta min mössa!"
Och så ger jag honom min mössa.

Plötsligt ändrar drömmen form. Jag är fortfarande på cykelbanan, men nu sitter jag på en reslig, vit häst (lite lik min ponny, men ändå inte), som dansar fram i samlad trav under mig. Solen skiner från en klarblå himmel, jag får känslan av att det är morgon. Jag är på väg till skolan, därför att jag ska lämna ett brev till min pojkväns mamma. Jag har en känsla av att det är rätt viktigt.

I stället för en järnväg ligger ett staket på en dryg meter framför mig. Jag driver fram hästen i galopp och jag som alltid varit så skraj för att hoppa (tycker allt över fyrtio centimeter ser högt ut…), flyger lätt över det.

Sedan slutar drömmen.

Någon som kan försöka sig på att tolka denna något flummiga dröm? ;)

Jag är sådan att jag har perioder när jag drömmer mycket om en speciell person. Ett tag drömde jag väldigt ofta, nästan varenda natt, om en gammal kompis som jag bråkat med.
Ett tag drömde jag mycket om en gammal lärare och jag har haft perioder då jag hela tiden blir tillrättavisad.
Rätt fascinerande det här med drömmar egentligen!

Är det någon

barfotapojke
1

Oops… såg först nu att slutet på min sista mening verkade ha gått upp i rök ;) Det ska stå "är det någon som kan försöka sig på att tyda drömmen?"