osynliga gäster?
Hemma hos min dotter och mig har det hänt en del saker de senaste månaderna. Både min dotter och jag har sett saker flytta på sig av sig själv, båda upplever vi att någon petar oss i håret, oftast på nätterna. Jag har upplevt att någon satte sig på sängkanten en morgon ( hörde knarrandet från madrassen och kände hur madrassen rörde sig) , och några dagar senare när jag var i badrummet en morgon så hörde jag 3 ordentligt höga smällar som kom från vår pedalhink av metall som stod ca 1 meter från mig… Min dotter har sett med egna ögon hur en flik av hennes badrock lyftes upp och slätades till. Och senast i går eftermiddag såg en kompis till min dotter hur en skugga gick in till mitt sovrum, något som hon upplevde som mycket obehagligt. Men min dotter och jag har nog vant oss. tror jag….. 
Spännande…Det verkar som ni inte har några problem med det som är hemma hos er….
Men vad det kan vara är inget som jag kan se….Utan det är upp till er..
Enda fördelen är ju att ni inte behöver bjuda det på Fika..
Lena.P är jag i verkliga livet.

ja låter som besök;)…här hemma så känner jag "något"..bara närvaro av någon. Blir ibland väckt nattetid av det .
Är irrierande att inte veta vem..kanske är jag inte tillräckligt uppmärksam.Vår katt reagerar också underligt samtidigt då jag känner "något"
/M
1# Tack för att du delar med dig. Verkar ju vara mycket fysiskt det som händer hos er.Ni får väl vara uppmärsksamma på om det är någon vill säga er något?
2# Det där med att känna av närvaro är fint. Tror nog du snart får veta vem det är som vill dig något.

Det skulle vara mycket intressant att få veta om någon vill oss något! Jag har alltid varit intresserad av det övernaturliga och har alltid velat vara med om sådana saker, men har därför varit övertygad om att inget konstigt skulle hända med mig, så jag blev mycket förvånad när oförklarliga saker började hända här hos oss!! Vi har bott i lägenheten i många år, men det var först för snart 6 månader sedan som jag började märka saker. Min dotter har i kanske 2-3 år berättat för mig om sina känslor av att inte vara ensam och att hon sett och hört saker, men jag har hela tiden sökt rationella förklaringar eftersom jag inte märkt något själv. Så en dag höstas så vägrade hon helt enkelt totalt att sova i sitt rum!! Hon sa att kvällen innan, när hon satt i sin säng och läste läxa, så såg hon hu hennes badrock lyftes upp och slätades till. Badrocken låg ungefär 1,5 meter från henne och taklampan var tänd
Efter detta bytte vi sovrum, och sedan har även jag upplevt konstiga saker, mest i sovrummet men även i andra delar av lägenheten. En sak som hände för kanske 3 veckor sedan var detta: Min dotter var själv hemma, jag jobbade kväll, och hon satt i vardagsrummet när hon hör en duns från köket. När hon gick dit för att kolla vad som hänt såg hon att lite reklam som legat på arbetsbänken helt plötsligt låg på golvet….
#4 Du tycker det är spännande men vad tycker din dotter? Hon verkar ju inte uppskatta dessa besök. Vill ni ha besöken eller inte? Tycker ni ska vara eniga i detta. Om din dotter vill bli av med det kanske inte du bör vara så positiv till det?
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Jag håller med dig absolut!! Jag har faktiskt sagt till vår osynliga besökare att låta dottern vara i fred, utan kom till mig i stället. Jag har tänkt att om det fortsätter och om min dotter fortsätter att tycka det är jobbigt så kanske man kan få hjälp av ett medium. Men min dotter tycker på ett sätt att det är lite spännande, vi har i alla fall inte långtråkigt…men å andra sidan så tycker hon att det är jobbigt att bli skrämd. Och något annat hon inte gillar är detta "petande" i håret som vi upplever var och varannan natt… Inte för att hon är rädd, utan för att det är irriterande
Jag tror nog det är antingen eller. Så länge ni tycker dessa besökare är spännande och delvis vill ha dem kvar så kommer de fortsätta pilla er i håret och hålla på med annat.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus