Andetag
Hej!
Jag är ny på detta forum, men är mycket intresserad av detta ämne.
Till saken. Jag bor just nu i en lägenhet tillsamans med en kompis, vilken har bott här i 8 år ca 6 av dem åren med sin mamma innan jag kom in i bilden.
Min kompis mamma sa att hon ofta kunde vakna om nätterna av att hon kände att någon stod lutad över henne och hon hörde andetag. Jaja, tänkte jag. Jag flyttade hit och näst intill direkt känns det konstigt vid läggdags. Direkt när jag la mig med ansiktet mot väggen och skulle sova så kändes det som någon lutade sig över mig och andades i mitt ansikte, men bara en stund. Sen fick jag känsla av att stod nån vid fönstret. Det hände ett par gånger och sedan frågade jag min kompis vad hon brukar märka, och hon beskriver samma sak. En spegel brister på mitten en natt. En natt är jag ensam hemma, min vän är iväg på fest, jag hör dörren slå igen, jag vaknar av det. Jag antar att hon kommer hem. Hör hur hennes säng börjar gnisslar, jag tror ju givetvis att hon har en karl med sig hem. Jag är klarvaken och kan inte somna om då hennes säng ligger vägg i vägg med min och jag hör gnisslet väl. Några dagar efter fråga jag henne vem det var hon hade med hem, då hade hon inte ens varit hemma. Jag testar vilket håll sängen gnisslar på och det är när man vickar på bredden.
Hade även besök av några folk från belgien, vi berättar om en del småsaker som hänt, en person blir imonerad och vi snackar vidare om ämnet. Rätt som det är flyger en kruka i golvet som stod i fönstret och där fanns ingen riskt att den har trillat av sig själv.
Klart man blir lite rädd… men vad ska man göra liksom?
Nu ska vi flytta om en månad, känns inte bra på något sätt. Någon som har nått förslag om vad man kan hitta på?
Tacksam för svar! Evelina
Detta var något nytt jag aldrig hört tidigare, att andarna skulle ha så trevliga stunder. Försök be dom vara lite diskreta, att bli av med andar genom att läsa bibeln tvivlar jag på.
Eveline. Börjar med o önska dig Välkommen…
Sen en intressant berättelses om vad som händer hos dig-er…Känner att du inte är rädd, men skulle villa ha en förklaring…
O det kan du få om ni sätter er lugnt o fint o vilar o försöker att bli tomma i huvudet….Det tar sin tid---Sen så försöker du att prata med dom som ni har hemma…O ser vad du får till dig….
Eller så säger du bara när något händer.-Jag tycker inte det är trevligt att ni är här o gör i sönder saker..
Hoppas att du skriver mer här inne.
Lena..
Lena.P är jag i verkliga livet.

Hej Eveline!
Att du skulle ha demoner i lägenheten behöver du inte vara rädd för. Jag har jobbat som medium ett tag o några demoner har jag aldrig stött på. Däremot rädda, arga, desperata själar som vill ha hjälp. Det kan vara en släkting till din kompis kanske om det har hållit på ett tag som verkligen vill berätta något eller en själ/några själar som inte kommit över till ljuset och vill ha hjälp. Jag hade nog också varit ganska desterat och tagit till både det ena och det andra om jag varit fast i några hundra år kanske utan att någon hör mig och sedan träffar på några som är känsliga så jag kan få hjälp att komma ur det.
Prova som Chik säger att prata med dem själv. Många gånger är det ganska lätt att lösa bara genom att lyssna på vad de vill. O är de fast så får man berätta för dem att de ska gå mot ljuset och att det där väntar många som älskar dem. Funkar det inte så tycker jag du ska kontakta något medium som du känner dig trygg med och litar på. Det brukar inte vara så dyrt o man behöver inte ens åka dit utan mediumet kan bjuda hem själen till sig själv och sedan hjälpa dem där. Även om det naturligtvis är att föredra ett hembesök om det är första gången man ber om hjälp - för er skull- för bekräftelsens skull.
lycka till!
kramar
Sophie
Det var många bra svar här :)
Det där jesus-snacket går bort för min del och demoner är det nog inte, det skulle man nog märka lite bättre.
Nu har det varit lugnt ett bra tag, vet inte om anden i fråga har tröttnat på oss och kilat vidare, eller om den är lite passiv bara.
Ska se vad jag kan göra OCH en viktig sak är att vi flyttar INTE här ifrån pga aktiviteten som håller på här. Jag tycker snarare att det är lite spännande. :)
Jag ska försöka med lite grejer ni säger här utom biblen, det är mot mina principer, tyvärr… :)
Tack så hemskt mycket för alla svar och hjälpsamma människor det finns!
Jag tror inte heller att det hanldar om demoner. Ett tips: Försök att bekräfta den andliga aktiviteten, ja typ prata med den/dem och funkar det inte, be om hjälp…Mår du dåligt av det som händer?…Jag tycker det känns som mysiga energier jag, ja då det gnisslar i sängen…..Nääää, förlåt jag är så tramsig ;))
Önskar dig allt gott / Pia

Min dotter tyckte att det blev lite jobbigt att bli störd på natten, så hon bad helt enkelt om att få vara i fred och det hjälpte ett tag i alla fall. Nu börjar det bli jobbigt igen med petande i huvudet och att det ibland känns som att någon sparkar hennes madrass under sängen. Hon har bett om att få vara i fred på natten, men det har inte hjälpt denna gång. Hon ska säga till på skarpen få se om det hjälper…
Lycka till