Grön Smaragd
Vill gärna berätta om en händelse i förrgårnatt.
Jag hade svårt att sova & även min man hade det. somnade till & från i 1- 2 timmar. Somnar tillslut ändå.
Vaknar till igen efter nånn timme & funderar om jag ska gå upp & dricka vatten men är för seg för det.Hör att min man soven nu.
Helt plötsligt får jag se i mitt synfält en klargrön lysande smaragd.Den är ca 1-2 ca stor.mkt vacker & jag ser den helt klart.Den rör sig i små cirklar.Blir mkt imponerad & funderar om jag sover.men är helt klarvaken.
Jag blundar & ser den lika klart..vrider huvudet & den finns kvar..jag känner ingen närvaro från någonting.
ca 30 til 40 sekunder ser jag denna..Sen grumlas den upp ..lyser till & försvann lika fort som den kom..som att knäppa med fingrarna…
Vad var detta??? Vart kan jag få svar? Låter ju helt rubbat .inget man dirrekt berättar på morgonfikat på jobbet
……Har någon upplevt liknande sak..varför en grön smaragd? Kan inte sluta fundera på detta. mvh M
Hej.
1-2 ca stor vad då?
MVH
Woozy

Hej. jo den gröna smaragden upplevde jag som ca1-2 cm när jag såg den..kom på att detta låter som ett aprilskämt..men det rä det absolut inte:/..mvh
Får man fråga vilket uppskattat avstånd du såg "smaragden" ?
MVH
Woozy

ca 1 dm ifrån mitt ansikte..jag fick knnslan att även om jag inte hade ögon skulle jag sett den..

…tillägger att det var hela tiden i höjd med min panna.
Hej.
Ok.
Hoppas nåt medium kan svara på dina frågor.
Har det hänt fler ggr?
MVH
Woozy
Det kan ha något med ditt hjärtchakra att göra. Kanske fråga inne på Healing också?

Woozy..jo det har härnt fler gånger att jag fått syner..men inte med en smaragd.
På alla helgona afton så tände jag ett ljus för min pappa (som dog för 13 år sedan.
.När jag tände ljuset sa jag att det här ljuset tänder jag för dig & i sammma veva så fick jag känslan att jag inte var själv..satte mig i fåtöljen & då från ljuset kom en oragnefärgad låga som kom emot mig & stannade 1 meter framför mig..jag var jättepaff då med..En rätt härlig upplevelse var det..
Min dotter kom in i rummet då försvann lågan ..sen sprang hon ut & jag satt kvar på samma ställe..då kommer ljuslågan från ena hörnet & stnnar återigen 1 meter framför mig..sen poff försvann den.
Har lite sånna grejer som hänt mig..speciellt nattetid..
#7 ja..tack=)..har inte hunnit kollla. men ska göra det!
Kan bara säga WOW..
Vilken upplevelse det där med ljuset och lågan..
MVH
Woozy
Nu blir jag nyfiken snurrar smaragden eller gör den mer som o:n i luften?
Jag ser hjul i olika färger som snurrar runt och har läst i Caroline Myss Helande kraft att ibland ser man chakran som lotus blommor och ibland som hjul. Så det har jag tagit till mig.
Alma

#8 ja.visst…är mkt märkligt alltihopa..men jättespännande ju:)
#10 ja!! den snurrade som ett O i luften….Vem är Caroline M..finns här på nätet kanske..Undrar om det inte har med hjärtchackrat att göra(gissar villt)…för et halvå sedan befann jag mig på fest & en vän till mig (som kan se aura & dyl) sa att det lyste grönt runt mig(har ännu inte kollat varför:/)….
kanske det har nått samband med mitt"lysande grönt" & "gröna" smaragden..*s*
Googlade på smaragd och hittade det här..
Smaragd Smaragden skänker harmoni inom livets alla områden. Det är en sten för lycklig kärlek. Smaragden stimulerar intelligens och sunda ställningstaganden som ger att den enda rätta handlingen i ett visst läge också är den enda möjliga handlingen. Stjärntecken: Oxen, Tvillingarna och Väduren Chakra: Hjärta Månadssten: Maj
källa: http://www.kristallrummet.se/sv/page/215/Om-Magiska-Stenar-AO
här är boken jag nämnde i inlägg #10
http://www.vattumannen.se/Product.aspx?ProdNo=51244
hoppas det är okej med sajtvärden att jag lägger upp denna länk…
#11 Caroline Myss är en "medical intuitive". Hon har skrivit flera böcker, bland annat "Anatomy of Spirit" ("Andens anatomi" på svenska) som jag högt rekommenderar. Jag håller på och studerar den nu, och får många aha-upplevelser. Hon har även program på hayhouseradio.com för den som vill lyssna på engelska.
Pling!
Tänkte bara berätta, att jag själv varit med om liknande fenomen :)) Tyvärr så vet jag inte vad det var, eller varför.
Men, gav mig själv förklaringen att det kunde ha varit en klardröm eller liknande :)) Ja ungefär som att man går in i en klardröm utan att tappa medvetandet från vakenhet till dröm…eller att…
Den fysiska kroppen sover, men jag ändå var vaken i ett drömtillstånd typ…eller nåt *Sss
Kanske kan det vara att ens undermedvetande som vill berätta nåt..eller övermedvetande..eller…nån..nåt…*fniss*
Nåväl, bara lite tankar från mig i all hast. Ska också säga att, jag aldrig somnade utan var vaken hela tiden…hm…trodde jag iaf hähhä…
Uja, nu var jag nog bra surrig…Men jag tycker att du hade en härlig upplevelse :))
Plong/ Pia

tusen tack för svar & upplevelser.
#14 inte alls snurrigt;)… jag har funderat om det undermedvetna vill säga mig något & om det har med obalans i hjärt chackrat att göra då jag stressat för mkt & haft full fart med allt & inget….men coolt var det !
#12 #13 ..intressant ..tack för länken!

Kanske hade du en så kallad hypnopomp Hallucination? Det är en Hallucination man kan få vid uppvaknandet, och beror på att man inte riktigt vaknat upp från REM-sömnen. Det resulterar i att hjärnan delvis befinner sig i REM-sömn och drömmer, trots att man är vaken.
Denna Hallucination kan även uppstå i samband med insomning, då kallas den hynogog Hallucination.
Jag hade själv en obehaglig sömnupplevelse för några år sedan. Jag vaknade till på morgonen och kunde absolut inte röra mig alls. Jag drabbades av panik, men efter ett tag släppte förlamningen och jag kunde röra mig igen. Det var riktigt obehagligt och jag berättade inte för någon om detta eftersom jag tyckte det lät så underligt. Hade jag gjort det hade jag kanske fortare fått reda på att det handlade om Sömnparalys, ett ganska vanligt fenomen.

#16…har aldrig hört om..men det låter ju troligt…måste googla lite på det också.. minns när jag var liten så var jag med om upplevelkse liknande din ett flertal gånger..minns jag inte heller kunde röra mig. kanske sitter i ännu;)
Men tack
/M