Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: healing
Läst 6495 ggr
joa289
0

Ang THE RECONNECTION

Någon som vet något om detta? Är det värt pengarna? Någon som har gjort det och kan ge lite info?

Se om The ReConnection:

http://www.youtube.com/watch?v=Rl0sATwvUC8&feature=PlayList&p=A326D58191D29A0B&playnext=1&playnext_from=PL&index=31

Laboliina
0

Åh, vad jag hoppas att någon vill svara! Jag undrar nämligen också… Jag har tagit emot reconnective healing flera gånger, och DET var ingen joke. Däremot vet jag inte om en personlig reconnection gör någon skillnad. Puffpuffpuff!

Live to love. www.spiritinmind.se

tarotlasse
0

Healing som Healing oavsett vilken Healing metod du tar emot så är det helt underbart.

Ingen healing är bättre eller sämmre en ngn annan.

Så när det gäller healingen så är det inte ngt fel på Reconection healingen.

Men om det är värt pengarna att gå en utbildning vet jag inte eftersom Eric Pearl är den enda som får lära ut Reconection och som sist ha en kurs för 400 personer samtidigt  helt orimligt för en person  att hinna med och lära ut detta till så många samtidigt. 

Vilket jag fått höra från några som gick kursen och som inte hade ngn erfarenhet från healing innan.

Lasse

chik
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

joe. Det är något som du får bestämma själv..Vi kan ju se lite olika på vad som är bra…

Lena.P är jag i verkliga livet.

joa289
0

Hallå allihopa…vill bara förtydliga…det är liite skillnad på Reconnective healing och The Reconnection.

Healingen är väl ungefär som vilken healing som helst om jag fattar det rätt…kanske lite starkare enligt eric.

The Connection är att man blir liksom uppkopplad till det andliga mera..öppnar upp dina sinnen om jag fattar det rätt.

Kommer alltid att vara med dig och kostar 333 EURO Alltså drygt 3500:-

Man måste gå två ggr för att det skall fungera med minst ett max två dygn emellan…man får bägge behandlingarna till det priset…alltså en engångs summa på 333 EURO.

Healingen kostar som en vanlig healing session..mellan 300 - 600:-

Men ( om jag har fattat rätt ) vill man öppna upp sig och få möjlighet att utforska energier på det andliga planet skall man alltså gå The Reconnection…det tar dig tillbaka till den tid då du var medveten om din andlighet och minns hur man använder den…alltså får dig att minnas att du engång hade DET.

Undrar om det verkligen är värt pengarna? Antar att endel utav dessa 33 EURO går till eric själv =)

Det är han som har suttit prislappen på behandlingen…alla som går hans utbildning skall ta samma summa alltså 333 EURO för tjänsten.

Någon som vet ??

Jane-Lyzell
0

Finns ingen som kan öppna upp dig mer andligt en du själv!

Att du tvekar o frågar om det -är en indikation att ditt högre jag tvekar - följ din egen intuition i detta!

vet att det brukar va välldigt många på dessa inisieringar i massa - så ja mycket pengar involverat och man kan ifrågasätta det naturligtvis, jag har ifrågasatt mycket som responsebillity lanserarRynkar på näsan i mitt tycke har de bolaget inte mycket ansvar!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Mastre]
0

Man kan ju börja med att läsa Pearls bok, och känna om man vill gå vidare efter det. Som med allting skulle jag säga: om det känns starkt och helt rätt, så gör det. Avvakta annars; det kommer alltid nya chanser när man vill utvecklas.

joa289
0

Har inte läst boken men läst mycket om det här på nätet samt sett reportage.

Kände starkt för det till en början även nu men blev liite fundersam när hon som jag skall gå till svarade på min fråga varför det kostar mer än 3000:-…hon svarade " Så är detta egentlgien inte dyrt om du tänker att du ska på behnadling i ca 10-15 gånger hos en terapeut och á priset ligger på 400-550 kr… Är du med? "

Vem säger att jag har behov utav att gå till en terapeut Glad ?

Man måste väl inte ha några terapeutiska problem för att ta The Reconnection hoppas jag?

Jag har inga som helst problem är mera nyfiken och intresserad över vad det skulle ge mig.

Känns hon seriös eller skall jag avvakta ?

Denna kommentar har tagits bort.
solvinge
0

Jag har fått både The Reconnection och healingen i december. Det kändes att jag fick energi men vad jag förstår så skulle det bli en hel del förändrinar till det bättre, det har jag inte märkt något av.

Tjejen som gav sa att förändringarna skulle komma ganska subtilt, men efter en längre tid så skulle man förstå att det verkligen hade hänt saker.

Jag blev betänksam tyckte att hon verkade lite oansvarig, kom för sent en gång bla.

Så är du tveksam så kanske du inte ska göra det här.

joa289
0

Ok,tack för responsen. Är faktiskt liite tveksam till The Reconnection…mycket pengar när det inte känns helt rätt.

Har lärt mig att gå på magkänslan såå…=)

Har bokat in en Reconnective healing så får vi se hur det är..billigare om inte annat =)

Som sagt…Tack för all responsen…ha det såå bra//Joa

sophiegrace
0

Hej!

Jag håller just nu på och läser Eric Pearls väck din inre healer och det finns både mycket jag håller med om och även en del jag inte håller med om. Jag har själv jobbat med änglahealing ett tag och trivs bra med det och tror som någon skrev ovan att väcka din koppling till universum behöver man inte gå någon kurs för utan kan göra själv. Däremot kan det vara bra när man ska jobba med andlighet att lära sig lite om andligheten och andlig kommunikation eftersom det är lättare för en själv då. Jag kan rekommendera Maria Rosenlind som har kurser i Motala om du vill gå en healingkurs. Hon är väldigt avslappnad och mycket duktig på det hon gör. Hon kan hjälpa dig med meditationstekniker etc för att göra det lättare för dig att sedan jobba vidare själv. Hon tar 1500 kr för en hel kurshelg och hon har kanaliseringskurser på en helg, healingkurser på två helger och en mediumutbildning på 6 kurshelger utsträckta på ungefär ett år.

Ha det bra!

Sophie

Andina
0

#2 - jag kan bara hålla med!

Och…
Kurser i all ära (jag håller kurser själv), men om man lyfter sig själv eller det man lär ut, som något "särskilt" och "exklusivt" .- och som därmed kostar en förmögenhet - då är det något som inte riktigt stämmer… eller, då finns det andra intressen i intentionen och avsikten…!

Jag har mött flera personer som gått kurs hos Pearl - alla är "lyriska" och högaktar honom och hans kurser. Det är väl ok. Men - att Pearl ska ha något "exklusivt" - njeh, varför skulle han vara nå't förmer än andra? Kunskapen som förmedlas från andevärlden tillfaller inte enbart någon enstaka, någon som kan bli en "guru". Kunskapen finns tillgänglig för alla och förmedlas till alla och envar som vill.

Men - jag är övertygad om att healing enligt Pearl's tekniker och metoder är helt klart lika bra som vilken healingmetod som helst!
Det viktiga är att alla hittar den väg som passar dem bäst!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Bybo
0

# 16 Gillar verkligen det du skriver…..

Volito
0

Gjorde det ett år sedan. Har inte händ dramatiska förändringar men om analiserar det hur jag upplevde en del saker och hur det är nu- då måste erkänna att det finns skilnad och samt rätt stort. Har fått någon tryghetskänsla (eller blivit av massa vardagsrädslor som praktiskt har de flesta), reagerar på saker och ting mer "mugen" osv… Det har infört en del goda förendringar till mina nära och kära med…  Ja, när blev avläst på en handsfoto… avläsaren på en gång såg at jag är rekonektad….

Min svar: ja det var värd pengarna.

Laboliina
0

Jag har bestämt mig för att göra min Reconnection nu. Jag går denna helg Eric Pearls seminarium i Sthlm, och efter att ha gått dit ganska skeptisk och "anti" igår, så känner jag mer och mer att han nog baske mig har rätt i det han säger - att detta är nytt, stort och annorlunda. I RH jobbar man för det första inte alls med energier utan med ljus, så redan där ser jag en tydlig skillnad jämfört med våra vanligaste healingformer. Man arbetar med ljus och information, som möter kropparnas allra minsta beståndsdelar där de behövs bäst.

Eric Pearl är rentav motståndare till hur man med andra healingtekniker ofta går in och "mixtrar" med kroppens energier, löser upp blockeringar och "balanserar". Han menar att det är att leka Gud med något som faktiskt Gud kan sköta själv, och att vissa delar av kroppens energifält i perioder kan verka blockerade (och ska vara det!) av en anledning, t.ex. för att en spontan läkning är pågående.

I RH riktar man aldrig in sig på specifika delar av en person. Man interagerar istället med frekvenserna i dennes närhet och öppnar en dörr som mottagaren kan välja att gå igenom för en läkning där den hör hemma i relation till mottagarens personliga livsväg. Vad som läks eller inte läks är alltså inget man vare sig försöker styra eller gissa sig till.

Det sympatiserar jag med.:)

Huygens
0

Om du får tid, skulle du kunna berätta lite om hur den här dörren öppnas?

Laboliina
0

#20: Nej, det kan jag verkligen inte.:D Jag förstår det inte själv, men jag bevittnar att det händer. Dörren är givetvis en metafor.:)