vet innan de händer
Jag har alltid varit lite läskig när de gäller vissa saker, men när jag läser här inne så har dom flesta lätt med att tillexempel få bilder om vart bort tappade saker ligger, så öär inte jag.
när det ringer på en väns telefon kan jag i förväg veta vem de är och iland veta vad den vill.
Jag ahr luskat ut graviditeter långt innan de visats att dom varit gravida.
Och sen kom jag på min mammas Cancer innan hon varit till läkaren.
Är detta något över naurligt eller bara slumpar?
Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

Jag har liknade. Jag ser en person o kan säga framtiden för denna i detalj. Hade en jag träffade som var högt uppsatt i sitt företag o kunde inte tänka sig annat än det. Tittade 2 min sedan sade jag om 6 månader startar du eget. Hon bara skrattade. 6 månader har gått o på månaden har hon nu startat eget. Hon fattade inte hur det gick till.
18 gåbger i rad har jag prickat in rätt resultat på vårat hockey lag så nu får jag inte vara med längre o gissa förstör matcherna. Ja listan kan göras lång men jag tror det handlar om en känsla mer än medialitet.
Kallas för siare eller varsel förmågor.
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
läskigt attdet är fler än jag som har detta.
Min mamma är likadan men hon är värre!

Ja men jag tror inte det är så stort allt är i mitt tycke redan klart. Frustrerande dock när man varnar o folk inte lyssnar o så blir det så som man säger…
Jag har med känslor av att saker kommer att hända.
Och varsel….Ta för två veckor sedan bara. Då vart min son och jag ute och körde en runda. Jag kom att tänka på att vi kunde åka till Läckeby…men sen tänkte jag att vad skulle vi där att göra.
Dagen efter fick jag mej ändå en runda dit då jag fick åka med katten akut till veterinärstationen som ligger där.
Så kan jag få varsel ibland om saker som kommer att hända.
4 Ja man kan undra vad varsel är bra för? - ingen lyssnar ju ialla fall - inte när det gäller de stora katastroferna!
5 men som hos dig Mia - kan dert ju vara händigt:-)
Vänligen Jane
Om varsel är verkliga, hur kommer det då att ingen kan förutse alla våra stora katastrofer? Tsunamin in Thailand? Jordbävningar? Elfte september? Det skulle ju kunna rädda miljontals liv.
7 det har säkert förutsets - men vem skulle tro ett medium eller siar om man sa det i förväg - nästan alla stora katastrofer är siare eller medium som varnat för, ta kennedy mordet t ex eller gustav den 3.e(Karl den 14:e?) Nostrodamus profetsior , eller Anton Johansson.
Det flesta tas inte på allvar fören efter dessa händelser - därför kan man undra vad de ska vara bra för? När man endå inte kan förändra förloppet!
Kanske för oss mediala att veta att vi kan se dessa saker , inte vet jag????? Har funderat mycket vad just den gåvan ska vara bra för!
Vilka medium har varnat för vilka stora katastrofer? Vart finns det dokumenterat på ett trovärdigt sätt? Jag tror det är väldigt lätt för ett medium att i efterhand hävda att man förutspått någonting. (Sylvia Browne är väldigt duktig på det.)
Sen om vi ska tala om Nostradamus så är hans profetior så vaga och otydliga att de skulle kunna handla om precis vad som helst.
Sedan har ju andra "profeter" kommit på att om man sätter sig ned och förutspår tusen olika saker så kommer man ju få rätt på åtminstone några punkter av ren slump. Edgar Cayce upptäckte det.
9 ja du det får du leta upp själv - tänker inte ge dig några länkar - har tröttnat på era bevisdebatter!!!!!
Jag såg det svaret komma lång väg. Vem vet, jag kanske är synsk?
Som sagt: det är väldigt lätt för ett medium att i efterhand gå ut och påstå att man förutspått en katastrof. Alltid lurar man väl nån. När det i själv verket snarast är en skymf mot de stackars människor som förlorar sina anhöriga i dessa katastrofer.
Hallifax…Om du absolut inte tror på nåt här inne av det som många skriver…Vad gör du då här???
Bara undrar lixsom.
11 skymf - vad säger du då om 2012 som redan är förutspått - tror du på det och tar det till dig nu?
Jag har noterat att man förutspått 2012 som jordens ände. Men att det kommer hända något speciellt är naturligtvis bara tramsiga domedagsprofetior av det slag som alltid har florerat och alltid kommer att florera. Av alla domedagsprofetior som har yppats, hur många har egentligen slagit in? Vad tror du själv kommer hända 2012? (Det finns ju väldigt många olika "teorier".)

Jag tror inte heller någon fara 2012. Tror bara man hade slut på dagar ;)
Absolut. Det man bör vara medveten om också är att alla dessa domedagsprofetior är rena och skära fabrikationer och fantasier som har uppstått i en modern kontext och inte alls någonting som mayaindianera är ansvariga för. Det kan vara värt att läsa på lite om vad bildade och kunniga människor faktiskt har att säga om kalendern och om hurvida den faktiskt förutspår någon apokalyps eller inte.
Därför tycker jag det är lite tråkigt när man slirar iväg med sanningen (som en användare gjort i en annan tråd) och börjar hävda att det finns "vetenskapliga bevis" för att mayaindianerna har förutspått ditt och datt, när påståendet i själva verket saknar all grund.
Jag brukar "förutspå" framtiden genom att försöka skapa inre bilder av vad som ska hända.
Exempel; jag har under mina fyra graviditeter alltid vetat i förväg om jag skulle få pojkar eller flickor. Det funkar enkelt förklarat genom att jag försökte skapa inre bilder av mig själv med det väntade barnet i famnen. När jag väntade döttrar så såg jag mig själv med en liten flicka - och det var omöjligt - hur mycket jag än försökte- att skapa en bild av en pojke. Det var givetvis tvärtom när jag väntade söner. Jag hade rätt varje gång.
Ett annat exempel är när jag kom överens med en vän härom veckan att vi skulle träffas några dagar senare på ett fik på stan. Jag visste redan när jag lade på luren att det inte skulle bli av - jag "såg" det inte hända. Mycket rktigt så ringde hon en dag senare och meddelade förhinder.
så här gör jag hela tiden, ofta utan att ens vara medveten om det. ska jag exempelvis ut på en långresa med bilen så visualisierar jag (innan resan ens har börjat) hur jag kommer fram till målet. jag vet inte hur jag skulle göra om jag någon gång inte kan se mig själv komma fram… kanske stannar jag hemma då… men det vet jag inte för det har aldrig hänt.
Samma sak när jag saknade en person som jag gärna ville se i mitt hem igen efter lång tids frånvaro - jag bortsåg från de inre bilderna av personen själv eftersom de kunde förväxlas med gamla minnen - men jag hade en klar och tydlig bild av hennes hund i mitt hem - en jätterottis - hundar som jag i vanliga fall är livrädd för och som aldrig har funnits i mitt hus tidigare. Jag hade rätt igen för hunden är här nu 
Detta är ett bra sätt att förutspå framtiden åtminstone när det handlar om saker som är viktigt för en själv - försök att skapa inre bilder.
Jag kan tyvärr inte med denna metod förutspå hur det ska gå med prinsessan Madde och Jonas - dem betyder inget för mig 
Skönt att höra :))
Hur ser/ känner du? Jag själv kan ju drömma, och så händer det….
om det var mig frågan riktades till… jag ser bilder i huvudet. Inte när jag sover utan på dagtid i vanligt normalt vaket tillstånd, så det handlar inte om drömmar.
#13 det här med 2012 skrämmer skiten ur mig!
En del vill iten tro på det , eller tror inte på det.
men en större del är rädd för att det kanske finns sanning idet. Läskigt!
Vad är det som skrämmer dig? Och vad är det som får dig att tro att det faktiskt kommer att hända någonting? De som tror att något kommer inträffa kan ju inte ens enas inbördes om exakt vad som kommer att inträffa. Det finns ju en hel uppsjö av diverse olika paranoida föreställningar och den ena är mer långsökt än den andra, och inte en enda av dem är ju grundad i ett verkligt, logiskt resonemang.

jag med för i bland får jag varsel och så i känner jag på mig saker i bbland med.
men nu är det lungt med spökerierna här hemma, de spökade bara när jag var riktigt sjuk men nu händer det ingen ting.
Jag saknar att de ska spöka här i gen, jag tycktes att de spökade för att uppmuntra mig och gjöra mig glad.
Men nu mår jag bra i gen.
men saknar anderna att de ska spöka i gen.
"21 det är inte vad som skrämmer mig. Utan bara det att det kan hända något.
Man behöver inte alltid vara logisk. Allt är inte logiskt!
Det är inte logiskt att det händer naturkatastrofer, att vindar vänder på en sekund, att folk får missfall, plötslig spädbarnsdöd.
Du kan inte alltid leta efter det logiska.
En rädsla , eller något som känns obehagligt är en känsla jag har, och oavsett om den är logisk eller inte så känner jag den!
Sen har jag en upprepad fråga;
Om du bara vill vara skeptisk, varför valde du då övernaturligt?
Men om det inte behöver vara logiskt -- varför är det då just 2012 det handlar om? Varför inte 2014? Är det bara för att mayaindianernas kalender tar slut just då? Det måste ju finnas en anledning till att det är just 2012 folk är rädda för. Vad är det som gör att 2012 "skrämmer skiten ur dig"?
(Frågorna som diskuteras intresserar mig.)
mayaindianerna är kända för deras matimatiska tallanger. Dom anses vara dom främsta inom matematiken. Kanske ska man dra öronen åt sig.
Ställer mig lite undrande tyckte jag läste att viss person inte ville ha bevis. Därför kopia fån annan tråd.
10-04-23
21:01
Vem är det som begär att du ska bevisa någonting? Eller att någon annan ska göra det? Jag ser det klagomålet här ibland men kan aldrig se någon be någon annan att bevisa någonting.
Vad har matematik med saken att göra? Och mayaindianerna har aldrig förutspått någon apokalyps, det är en myt som har uppstått i en modern kontext. Läs gärna artikeln i #16.
? Vad menar du med att kopiera de här?
Som vanligt får jag anstränga mig lite för att förstå vad du menar. VAD vill jag att VEM ska bevisa?
#28 Kopierat innehållet från en annan tråd, man markerar det man vill kopiera, högerklickar väljer kopiera, sen där man vill sätta in det man markerat ´högerklickar man igen och väljer klistra in.
#29 min dator bråkar med mig. Jag fick inte upp alla kommentarer, så jag förstod ingenting. Såg inte att andra skrivit, Meningar försvinner när jag skriver, ber om ursäkt för detta. Ska på lagning !