Tja
Ny här då. Läser igenom era trådar intressant detta med bevis o liknade. Alla bevis är mest personliga bevis vilket jag anser är de viktigaste. Sedan har jag en liten fundering med.
Hur många känner sig upplysta här inne?
Jag undrar inte för jag skall döma er det har jag ingen rätt till. bara nyfiken
hassabacka.Välkommen till denna lilla hörnan av värden..
Upplysta
Känner nog jag att jag inte blir här inne.Kan vara någon gång som man får en AhA upplevelse….
O du har så rätt i det du skriver…Bevis.-Presonliga.Det jag upplever är verklighet för mig.Men inte för dig…
Lena…
Lena.P är jag i verkliga livet.

Tackar tackar. Ja jag tycker bevis är så persnliga men vi vill gärna göra dem personliga för alla har jag märkt. Lite lustigt, självklart fint att dela personliga upplevelser men till den milda grad där min personliga upplevelse "tävlar" med din är lite synd så som jag märker det är på flera ställen här.
vad menar du med "upplyst"?

Ja du det är i mitt fall att man tycker man har koll på sin tillvaro och ses sig andlig i just detta fall då. Man kan vara upplyst på många sätt så klart.
aha… jag tycker nog att jag har koll på tillvaron, med det beror nog mera på gott självförtroende än att jag skulle vara "upplyst". Andlig vete sjutton - hur definierar du andlig?

Roligt med frågor sådant gillar jag så man får utveckla sina tankar mer.
I mitt fall är det nog våga se mångfalden, släppa det jordliga så som pengar o tid och kanske våga leva i andevärlden utan någon vinst. Men även så klart se människors potensial…
vi är nog rätt överens då tror jag. Andlig för mig är kortfattat tanken/känslan/tron att vi är något mer än bara våra fysiska kroppar. Det är utvecklingen av anden/själen i kroppen som är det viktiga och det finns inga gudar som kan göra det jobbet åt oss - en god människa kan man bara bli själv.
Välkommen från mig med :))
Upplyst? *hjääälp* Ja, inte har jag gått nån dyr kurs i Indien för att bli det iaf ;)) Jag bara är liksom…Måste fundera lite på Ordet Upplyst för jag har ingen koll på vad det egentligen menas ://
Hälsningar/ pia ( lite upplyst ;)
Hej nykomling;) Visst är det så att bevis är personliga, men att läsa höra om andras bevis tycker jag stärker ens egna bevis.
Intressant:) jag defenerar upplyst -och att vara andlig, att lita på sin själ och sitt sinne. Att både ha balans och kontrol över sin tillvaro Men också att släppa kontrolen och lita på sin kännsla.
om jag är upplyst..Ja jag skulle svika mig själv om jag sa att jag inte var det*leer*
//En främling är en vän du inte lärt känna än;) kicka in på My place on WW
hassabacka trevligt med nykomlingar på forumet, Välkomen! - du får gärna presentera dig på din sida
så vi ser vem vi talar med!
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Jag tycker inte alls att du behöver presentera dig,själv tycker jag det är mer intressant så.
Det kan ju vara så dryygggt att läsa vissas..
Själv är jag en enkel människa så för mig spelar det ingen roll,jag har inget intresse av att vara högre än andra människor,jag tycker mer det är intressant att läsa vad den skriver i sina inlägg istället.
Vad som finns där..
välkommen

Tack båda senaste. Kan lägga in en liten rad sedan. Jag är också enkel på det viset viktiga är vad du har i hjärtat inte vad du är på nätet. Men jag kan ändå göra en liten pres så folk inte blir osäkra.
12 tack!
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

#12 Ops…jag hoppas att du inte tog illa upp för att jag skojade? Ja, med tanke på att du specifikt tackade de 2 senaste. Ifs tror jag inte det, och misstänker mitt dåliga självförtroende eller nåt. Men vill iaf kolla så det inte blir några missförstånd…Jag är vänlig av mig *S Och än en gång, välkommen, du skriver intressant… // Pia

Tack ingen fara tar inte det någon skriver personligt alla har rätt till åsikter o arg nej du verkar vara en urtrevlig person så den tanken har linte slagit mig.
# Tack snälla att du svarade, då behöver jag inte filura på det :))