Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 1340 ggr
pinglich
0

fundering...

Hej!

Har suttit och läst igenom en del trådar om besök från andra sidan, och vad som händer efter döden.

Det som förbryllar mig att när det gäller mediala förmågor är det ingen som tvekar att man får kontakt osv, men när det kommer till vad som händer efter att man har dött är det ingen som har en susning om det. Går det inte att veta sådant iom man fått kontakt med andevärlden?

Hoppas nån förstår vad jag menar.

mvh!

chik
0

Läser o förstår.

Har också funderat i dom barnorna..

O kommit fram till.-Att vi skall inte veta allt.Sen för mig så är framtiden något som jag är nyfiken på o vill inte ha svarett.

Då finns det ju inget o fundera på…

Lullit skrivit!!Vet…Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.

Andina
0

Jag tror nog att många har fått förklarat för sig hur det är när man gått över till andra sidan. Dels är det ju svårt att 'verifiera' det, det går helt enkelt inte att bevisa - och det som inte går att bevisa, det håller man sig ju gärna skeptisk till, rent generellt.

Men jag tror att den största anledningen till att vi inte vet mer om den saken är, att vi inte kan förstå det fullt ut. Vår hjärna är begränsad. Vi lever i en 3-dimensionell värld som begränsar. Så, för att förstå en förklaring som berättar hur det verkligen är, kräver att vi förstår 'bortanför vår hjärnas kapacitet'… Ord och synsätt som vi har, räcker helt enkelt inte till.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing