Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterreinkarnationtidigareliv
Läst 1749 ggr
ninnen
0

hur??

har ni kommit i kontakt med era tidigare liv? Fick kontakt under en healingresa förra veckan, men vet inte om jag tror på det jag fick veta…

Hallifax
0

Det här med tidigare liv är ju djupt problematiskt. Hur ska man någonsin kunna avgöra om den information man får är korrekt eller inte? Man har ingen möjlighet till det.

himlen
0

Hej!

Reinkarnationen är hur verklig som helst, / Himlen

ninnen
0

nej de sant…men de man djupt känner relation till tror jag är rätt. Men som sakt, kan inte bevisa något, men behöver man bevis?

Hallifax
0

Det är väl egentligen upp till var och en att avgöra hurvida man behöver bevis eller inte. Men jag tycker man bör vara medveten om att de lika gärna kan hitta på -- eftersom vi inte har någon möjlighet att avgöra om det är sant eller inte.

Jag har personligen väldigt svårt att tro att det skulle ligga någon sanning i föreställningen om reinkarnation.

ninnen
0

men var var vi innan vi kom i denna kropp då?

Hallifax
0

Jag känner mig tämligen övertygad om att våra medvetanden är en produkt av våra hjärnor -- och uppstår och utvecklas samtidigt som vårt liv uppstår.

Föreställningen om att vårt medvetande på något sätt ska kunna frikopplas från vår döda kropp för att sedan återinföras i en annan kropp låter extremt osannolikt om du frågar mig.

Men det kan man aldrig veta säkert.

himlen
0

Hej!

Det finns vissa här som helt enkelt inte vill förstå som har en materialistisk uppfattning som ex Hallifax och har man det hur sjutton ska man då kunna förstå sitt eget väsen samt det andliga, jag hade gärna skrivit mycket om det här men då det finns skeptiker som gör mig spyfärdig skriver jag hellre om detta på det forum jag egentlgien är med i, ska ni tala om reinkarnation som berör djupet i människans väsen så gör det på ett vuxet och seriöst sätt och inte en massa kackel för det leder ingen vart, ska man överhuvudtaget talal om djupet i människan väsen ska man göra  de utan kackel, reinkarnationen har många upplevt och många har också besökt och berättat om platser dom inte varit på i nuvarande jordeliv och det har stämmt helt, genom den andliga forskningen kan vi få kunskap om människans väsen och inte genom en massa kackel!!!! / Himlen

ninnen
0

jag tror helhjärtat på tidigare liv, men nu när jag fått kontakt är jag inte helt övertygad att mina upplevelser stämmer, det verkar så, otroligt…

har dock inte fått veta vad jag gjort i helhet, bara i små delarvad jag haft för mig. T.ex. vem jag varit gift med (som jag är god vän med nu) vem jag var nära vän med, vilka kläder jag bar på mig, mitt psykiska tillstånd.

Hallifax
0

Vem var det som berättade det här för dig? Känner du att du kan vara säkert på att de helt enkelt inte bara hittade på?

ninnen
0

det var under en healingresa till Brasilien som jag var på början av månaden. När jag var i ett meditationsrum.

kuwai
0

minns inga tidigare liv…….men har fått veta att jag dött tre gånger.

kuwai
0

har aldrig heller träffat ett medium..det var de andliga. som sa att jag varit död tre gånger.