Lila sten
Jag fick en gång en pendel i form av en lila konformad sten på en kedja. Jag tycker den är så fin, och det är synd att den mest bara ligger i en ask. Så jag bestämde mig idag för att knipsa kedjan och hänga fast stenen i min halskedja i silver istället. Så nu har jag den kring halsen. :) Den är verkligen vacker!
Jag har hört att en sten kan påverka en väldigt mycket. Så jag undrar därför vad det är för sten, så att jag kan läsa lite om den. Den är lila. Ganska mörk. Dock lite ljusare i spetsen. Man kan nästan se lite igenom den om man håller upp den mot solen. Och inuti är det nästan som kattguld på vissa ställen, som skimrar när man vrider på stenen. Finns de många typer av lila stenar? Nånting säger mig att det kan vara en ametist. Vad tror ni?

Jag gissar på ametist, fast jag har aldrig sett en sådan mörk. Är dock långt ifrån expert :)
When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu
hmmm….tänkte på ametist först, men jag undrar? Tror faktiskt inte det, den är för mörk, för ogenomskinlig och det där skimrande kattguldet skulle kunna tala för att det är en lepidolit.
Mycket vacker sten!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#4 när du säger de så.. lepidolit. http://wapedia.mobi/sv/Lepidolit de är faktiskt ganska likt på denhär bilden :)
ja så kan det vara! Lepidolit är en stark och härlig sten, den är bra för lugn, harmoni och Meditation.Den hjälper en att känna sig som ett med Universum. Den är känslomässigt lugnande och balanserande.
Enligt Cassandra Eason (Kristallernas kraft) har varje lepidolit en väktare som beskyddar stenens ägare.
:) jasså.. intressant läsning. Det var dåligt med info om lepidolit på nätet märkte jag. Finns där någon bra länk ? :)
jag har läst bl.a. Cassandras Kristallernas kraft och Lone Hertz, Kristallernas förunderliga värld.
Men titta gärna på Insidan här på iFokus, där finns en del om kristaller, bl.a. flera träffar på lepidolit. :-)
Det är en väldigt härlig sten du har!