Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 8229 ggr
lillaalex
9

Döpa trollbord

Hej.

Jag undrar hur man döper ett trollbord? Jag har just skaffat ett och behöver lite tips och råd om hur jag gör med just dopet??

Anna-Helga
0

Åh vad spännande!!!! Har du bild? Berätta gärna mer!

tarotlasse
0

Spelar väl ingen roll hur du gör  eller om du döper det eller inte. Fungerar precis lika dant oavsett vilket.

Jag köpte ett trebent bord på Ikea med metall bultar och inte av Al för bara 199 kr.

Har  inte döpt bordet heller men det fungerar utmärkt dansar runt på golvet utan problem och svara på frågor gör det också.

Så går precis lika bra med selleri  du behöver inte köpa ett dyrt specialgjort trollbord utan går med precis vilket bord som helst.

och utan att det man utför en dop cermoni.

Krångla inte till saker utan ju enklare man gör det ju lättare går det.

Lasse

capodeicapi
0

#2 Hej Lasse

Varför fungerar inte al?

Capo

tarotlasse
0

Jo visst fungerar det spelar ingen roll vilket träslag bordet är gjort i.

Men det är så noga med att just ett trollbord ska vara tillverkad i Al och det får inte finnas några metalldelar i bordet för då ska inte bordet fungera.

Men bara skrönor som jag skrev innan så fungerar det lika bra med vad som helst och även med ett billigt bord från IKEA.

Man behöver inte specialbeställa ett trollbord för dyra pengar.

Vi har även använt stora konference bord som vi fått att dansa runt på golvet och även haft folk sittande på bordet medans bordet åker runt i rummet.

Lasse

Eija
0

#3…..Jag fattar det som att Lasse menar att enligt de äldre så bör bordet vara av al och inte ha några metallföremål i sig som spik, utan det skall helst vara träplugg…för det var så det sas förr att det skulle vara..

Men att Lasse menar att det går lika bra med denna IKEA bord, som han har köpt…..så spara slantarna det går lika bra med ett sådant bord…..Jag har oxå hört de som har använt blombord med tre ben…har åxå gått utmärkt…

Men sen att man skall döpa sitt bord har jag inte hört talas om, jag har ett gammalt som står som prydnad, den är inhandlad från en auktion för många herrans år sen….och den är inte döpt…

capodeicapi
0

#4 och #5 jo jag läste nog snett bara. Al är snyggt!

[GunillaF]
0

Jag har inte döpt mitt bord och det fungerar så bra ändå.Flört

Cornish-rex
0

Trollbord? Skäms

[Woozy]
0

Trollbord

MVH

Woozy

TerryGilliam
0

Finns det någon anledning till att trollborden måste vara just trebenta?

chik
1

Woozy tack för länken.

Trollbordet är uteslutande bestående av Al, och metallföremål såsom spik/skruv etc. får ej förekomma vid tillverkandet. Bordet är av pelarmodell och har tre ben, JA, NEJ och RÄKNEBEN. Hemligheten med bordet är den ärvda traditionen d.v.s. "dopet" som bordet genomgår. För att trollbordet skall fungera så följer här några goda råd: Ett trollbord skall placeras direkt på golvytan, ej på mjuka ljuddämpande underlag. Trollbordet fungerar lättare om det är flera runt bordet, och alla är intresserade. Sitt på vanliga stolar och luta ej mot ryggstödet. Innan man startar så gnid handflatorna mot bordsytan i ca:1 min, gärna i medurs cirklar. Placera båda handflatorna mot bordsytan. Är man ensam så placera händerna på bordytans mitt, om man är flera placeras händerna symmetriskt runt bordet. Tryck inte hårt, bara så att du har lätt kontakt.

Då är min fråga!!!! Får man inte bordet o visa något om man inte tror tillräckligt?

Min grane har ett bord som han har ärvt av sin farmor, o vi har suttit med detta bord,Men det har inte rört sig en millemeter. Är det för att vi inte tror stenhårt?

Lena.P är jag i verkliga livet.

TerryGilliam
0

# 11

Chik, det är samma princip som med ett ouija board. Det rör sig genom ideomotirisk effekt. (Omedvetna rörelser hos användarna.)

Det är ju nästan komiskt att läsa beskrivningen. Alla ska vara intresserade och man får inte luta sig bot ryggstödet. Och bordet måste ha tre ben (så att det kan vingla lätt.)

Glad

Cornish-rex
0

#9 Tack!

Hellas
0

#10 Jag har enbart varit med då det varit fyrbent bord.
Man behöver absolut inte ha ett trebent bord, det är alldeles för vingligt och lätt att vicka med.

Mycket intressantare med ett stort fyrkantigt bort, hellst med lite tyngd som jazzar runt på golvet eller ännu bättre, ställer sig på högkant balanserande på två eller ett ben, tyvärr har jag själv inte upplevt det sistnämnda själv mer än svaga antydningar till att det lyfter sig.

Det skulle vara intressant att testa med en upp och nervänd tallrik som ligger på ett helt slätt bord, att få den att börja vicka och ställa sig mer eller mindra på kant är ganska svårt att få till, även för de som vill fuska eller kanske rör på föremålet omedvetet (som jag vet är lätt att göra).

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Kethy
0

Cederträ är det heligaste träslaget , Den har mest magi i sig , att inte bordet ska ha några metal bitar i sej betyder att innan man påbörjar en sk borddans så ska innehavaren koda bordet,så att inte fel energier tar sig igenom kanalen, om fel energier kommer i bordet, spika direkt i bordet.trebent= ja och nej och räkneben.

capodeicapi
0

#15 Varför just cederträ? det växer ju inte i sverige. Jag skulle tänka mig att ek var bra. Ekar tillåts bli gamla i sverige så de har ju varit med om en del genom åren.

Capo