Humor!!!!
Tycker vi skall skratta.Det är ju sista lediga dagen…
Fyra män sitter på anställningsintervju och chefen frågar männen:
- Vad är det snabbaste ni vet?
Första mannen svarar:
- En tanke! Den poppar upp i huvudet utan förvarning, plötsligt finns den bara där!
Den andra mannen svarar:
- En blinkning, den kommer och försvinner utan att man märker att den skett!
Den tredje mannen svarar:
- Ljuset, i samma ögonblick man slår på strömbrytaren så finns bara ljuset där!
Chefen tror sig ha funnit sin man, då ljuset är det snabbaste han själv kan tänka sig, men han vänder sig till den fjärde mannen (Farbror Torsten från FarbrorTorsten.com) som svarar:
- Diarre!
- VA?!?
- Jo, svarar Farbror Torsten, härom dagen blev jag magsjuk. Jag sprang mot toaletten, men jag hann varken tänka, blinka eller slå på lyset innan jag sket ner mig fullständigt
Lena.P är jag i verkliga livet.

Hej!
En estländare och en rysk soldfat sitter på en parkbänk i Tallinn på 70-talet, då frågar esten ryssen? vad gör du när lenin dött? jadå tackar jag stalin, men vad gör du när stalin dött? ja då tackar jag Krustov, men vad gör du när krustov dött? då tackar jag Breznev men vad gör du när Breznev dött? då tackar jag Andropov,men vad gör du då när andropov dött? ja då tackar jag Gud. PS Nu vet jag inte om dom kom i rätt ordning men ni förstår nog / Himlen
:)) Då kommer jag med några läkar/journalgrodor, som jag höll på att kissa ner mig av skratt då jag läste dem för första gången…. Jag kanske har en knasig humor :))
¤ Gosse med rör i höger öga. Han rör i båda plastöronen.
¤ Druckit ett glas rödvin på kvällen tillsammans med kokta hummern.
# Går nu med stel rygg och huvudet ner i marken.
¤ Detta var de patienter som blev liggande på mitt skrivbord.
¤ Har fått champinjoner mellan tårna.
¤ Hundbiten i vänster ben, men hunden har inte orkat tugga sig igenom huden som är helt intakt.
¤ I dag till lunch får patienten akuta diareer.
¤ En del bekymmer med sina fötter kan inte sjunga för halsen.
Detta kan väl inte vara sant???
visdomsord:
· Om din hund skäller vid bakdörren och din fru skäller vid entrédörren; vem släpper du in först?Hunden, naturligtvis. Han tystnar när han får komma in.
Haha…tack för ett gott skratt! Såna här trådar gillar jag! 
Eija!!Googlade skrev journalgrodor..
Fler journalmissar….-Indisk familj från Uganda, född i Sverige.-Patienten vägrar att stå på höfterna.-Äter och dricker med vänster hand.-Patienten oplyser att örat börjat lössna sig.-Ensamboende med häst.-Har varierande arbete. Får ibland suga i, men mestadels är han företagsledare.-Känner sig lite avvikande i det nya landet och önskar få detta åtgärdat.-Vi ordnar med mat, hemkört samt rollator till patienten.-Sedan patienten slutade röka har hans lukt kommit tillbaka.-Patienten ska avhålla sig från alla former av sexuellt umgänge tills jag kan ta emot henne.-Båda händerna har ramlat i en flaska och ådragit sig sårskada i båda händerna.-Ensamboende i en bostadsgrupp för psykiatriker.-Hon har känselbortfall från tårna och nedåt.-I nästa vecka ska patientens tik få valpar. Patienten helt frisk i övrigt.-Vaknade i morse med höger hand.-Tyvärr kommer jag ihåg patienten så väl fast jag tidigare träffat patienten.-Patienten är sugen på slem.-Får hjälp av något fruntimmer som han känner ibland.-Patienten säger sig ha ont i höger hjärta, med utstrålningar till vänster stortå på högerarmen.-Hundpromenaderna uppstyckade i bitar på 15 meter.-Klagar över att han inte kan få utlösning trots en och en halv timmes arbete med hustrun.
..
- Patienten sköts av doktor Hultberg.
- Dricker flytande och eventuellt gröt.
- Har fastnat med snoppen i dragkedjan, denna avlägsnas med avbitartång.
- Den oregelbundna hjärtverksamheten känner hon mest av när hon sover.
- Patienten dog i juni och detta har tagit honom mycket hårt.
- Patienten har inga besvär bortsett från att han förlorat potensen.
- Ingen buksmärta men kan hålla tillbaka den lösa avföringen med hjälp av vitt bröd.
- Änka, bor med frisk make.
- Klagar på smärtor i bröstet. Bor på Lindängens serviceboende och medicinerar för detta.
- Orkar inte julpyssla som vanligt. Inlägges på IVA för observation.
- Den 12 juli skulle patienten ut och jaga katten, började frysa, tog sig några Magnecyl. Mådde ej bra men reste dock till Eskilstuna. 13 juli födde hustrun en pojke på BB.
- Enligt hustrun är han mobil när han ska ta sig till kylskåpet, men annars anger han sig vara rullstolsbunden.
- Liggande på magen undersöker jag patientens hälar.
- Har huvudvärk i huvudet
Jag skrattar så tårarna rinner. Läkargrodor jag själv samlade på mig en gång i tiden:
Patienten tål inte vissa födoämnen. Ej heller modern och en bror.
Patienten har stött i stortån som nästan helt har lossnat. Personalen får dock inte dra loss den då det gör ont.
Avföringen har samma färg som dörrarna på avdelning 19.
#8 #10 #11 Jag bara älskar dessa missar läkarna skrivit 
Eija, jag glömmer aldrig historien om damen som "träffade" en groda i skogen!! Vågar dock inte skriva den här, då den egentligen är ganska hemsk 
ByBo
Jag vill ju läsa
om grodan…..
Skriv med småbokstäver
#13 Nääee
Men drar några funderingar av barn:
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
¤ Min pappa säger att mamma är medvetslös när hon handlar kläder/ Marion 6 å
¤ Min mamma är i alla fall väldigt söt, för hon har så långa tuttar / Mia 4 år
¤ Männen har flera framdelar på kroppen / Julie 6 år
¤ Man kan inte rå för hur man ser ut. Det får Gud ta på sig skulden för / Hassan 6 å
¤ Det är inte så bra förgravida kvinnor att ha ägglikör i urinrören / Tove 9 år
¤ Om spermier från pappan inte träffar mammas ägg blir det bara n vanlig omelett av det / Mikael 6 år
- Mamma, vilket djur hade så smutsiga fötter som var hos dig och pappa i går? - Smutsigt djur?!? - Ja, du ropade ju, Herre Gud låt det inte gå på lakanet!!
På den tiden det var kristendomsundervisning i skolan stod fröken och pratade med de små barnen om Gud som bor i himlen, då det var en liten pojke som räckte upp handen och påstod: "Han var hemma hos oss i morse!" Något förvånad frågade fröken vad han menade och fick svaret: "Jo, när mamma öppnade toa-dörren i morse så sa hon: 'Herregud, sitter du här?'"
#18 Hahahaa..den var bra :))
Mastre****
#22…
…den ankvitsen var bra….värst är det ju om man inte ens själv orkar vara inne på toan efter sig själv…..mycket brukar man ju tåla….
…
vitsen som vi pratar om kan ju jag dra, och om den inte blir helt likt orginalet så minns man ju det bästa….
…för chiks skull då, och blir det för jobbigt så kan ju du blunda lite med ett öga bybo…..vad säger du….
#23 Oki Eija… kör i vind (kan man säga så? :-) Jag själv vågade ej dra den iom att jag inte har koll på alla ÖN-bor än. Du vet, för nåt år sedan var vi ju så många "flamsisar" och det skrev ju både det ena och det andra i trådar som denna :))
"Hallo"" Onsdag.Vad är Eija???