Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettupplevelser
Läst 8571 ggr
Eleri-Twinkle
3

Levitera...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag var liten hade jag lite "annorlunda saker" för mig. Bland annat har jag starka minnen av att träna i levitation. Jag kom till och med på ett sätt att fokusera på, där jag "flyttade kroppstyngden" ovanför huvudet…i alla fall visualiserade jag detta så pass mycket att jag kände en "lättnad" i kroppen.

Tänk att man pysslade med sådant som liten tjej, jag var inte ens 10 år gammal då. Undra hur man kom på sådana idéer egentligen*ler*

Eleri-Twinkle
0

Någon som gjort ngt liknande eller så?=)

*Poffar*

Bybo
0

*fniss* Senast i morse faktisk……i drömvärlden ;-)

Mia01
0

Själv har jag ofta drömt att jag flyger över olika främmande landskap. Eller att jag är nästan viktlös och dansar i luften över en äng. Fantastiska drömmar :-)

Härlig bild förresten.

wolfie
0

Ja i drömmarnas värld!=)Älskar den friheten..Skrattande

Men Eleri..det du berättar..hur 17 gör du?Skrattande

Jane-Lyzell
0

Jo uku kommer jag ihåg sen jag var ungefär 6 år (före det minns jag inte) Det var en märklig känsla att ligga och sväva liksom:-)

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Eleri-Twinkle
1

Ja precis i drömmarna, mina klardrömmar har jag flygit många gånger och det är ju som sagt fantastiskt, men just detta var något jag gjorde fullt vaken. Jag leviterade ju aldrig men som vuxen kan jag nu se tillbaka och förundras lite över mig själv att jag som liten gav mig på att träna på detta*ler*

#4Jaaadu Wolfie, så som jag minns det så var det just att jag "liksom lyfte min kroppstyngd och placerade den ovanför huvudet av ngn konstig anledning….jag har ingen aning om varför jag valde att visualisera och öva så, men det föll sig naturligt" Efter en stund kunde jag uppleva som att min fysiska kropp kändes "lättare" och "drogs uppåt"…mycket märkligt det där…ledsen att jag inte kan förklara närmare eller bättre. *Kramar*

Britt-Marie
0

I drömmarnas värld gör jag detta ofta.

Eleri-Twinkle
0

Ja som sagt, klardrömmar är underbara som kan ge en möjligheten att flyga, men just att träna på detta i vaket tillstånd är en annan femma. Ihihih men så var jag ju naturbarnFlört

wolfie
0

Jag minns nåt annat konstigt som barn..nån försöker ta sig in i min kropp??men att jag svävar..minns inte..!!ja va märkligt..men det du gjort som barn Eleri låter ju väldigt mysigt!!

Eleri-Twinkle
0

#9 Ja vet du…det tycker jag med*ler* Jag ler alltid åt minnet…och klurar över det:-) Barnasinnet är ju oftast så vidöppet:-)

wolfie
0

#10 Ja det är ju det!så sant!!Kraaaam

wolfie
0

Så det heter alltså levitera..nu har jag lärt mig nåt nytt!!=)

Ayena
0

Flygdrömmar har jag väldigt ofta men har aldrig upplevt detta i vaket tillstånd. Mycket intressant detta att koncentrera vikten till över huvudet.

# 9 - Som barn var jag helt övertygad om att man kunde gå in i varandras själar. Inte för att besätta någon utan för att man bara gjorde det för att det var kul. Jag vågade dock aldrig prata om detta för någon, behöll min lilla hemlighet för mig själv.

Jane-Lyzell
0

#6  I mina uku var jag fullt vaken och var med och såg allt som hände - levitation(fysiska kroppen) har jag annars bara upplevt i fysiskt mediumskap:-)

För några veckor sedan försökte andevärlden levitera mig:-) men tji fick dom - jag var nog för tung! antar att de leviterar mig en annan gång - så då får jag nog äta upp detta:-)

De lyckades i alla fall tippa min stol då!

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

cillaj
0

Man kan även levitera i en Yoga position, det har jag gjort många gånger.

Den kallas Bergspositionen, man står helt upprätt och försöker hålla tyngden på främre fotsulan, sen fokuserar man uppåt, då kliver jag ur.

Väldigt märklig upplevelse.

Cilla

Eleri-Twinkle
0

#14 Jag har som sagt berättat att jag "verkar" ha fallenhet för trance-tillstånd. Det är faktiskt så att än i dag om jag försöker mig på detta "sätta vikten oavnför kroppen" så reagerar jag nästan omgående i kroppen. Jag vågar dock inte hålla på så friskt som när jag var liten och orädd.

Ihihihi jag hoppas du föll på ngt mjukt vännen, andevärlden måste vara rädd om dig om de vill levitera dig så därFlörtKyss

#15 Yoga-flygning ja, det är häftigt…sådant kom jag i kontakt med lååångt senare då jag gick en kurs i Meditation och vi fick se detta fenomen på film. Herre guud vad människorna flög fram…ett par meter fram "sittandes i yoga position"Förvånad

cillaj
0

Måste ha sett väldigt roligt utSkrattande

Eleri-Twinkle
0

#17 Ja det såg helt "galet", jag satt bara och Förvånad *S* Att ngt sådant är möjligt är ju såååå häftigt!!!

cillaj
0

Ja, vet ju inte hur jag ser ut när jag gör det, skulle va kul o se.

Man kanske ska ställa upp en kamera o få se det.Flört

Eleri-Twinkle
0

Det tycker jag verkligen du ska göraSkrattande

SumacWarmi
0

Jag gjorde också det i drömmarna när jag var liten. Jag hade en guide, som så här i efterhand påminner mest om en utomjording, som alla vuxna kallade för min osynliga kompis. Hon lärde mig i alla fall i drömmarna att lägga mig mellan luftlagren för att kunna flyga. Luftlagren överlappade varandra mellan de olika luftsjoken så jag kunde stiga eller sjunka beroende på om jag skulle lägga mig över eller under nästa luftlager jag kom till. Om ni förstår hur jag menar. När jag började skolan så förlorade jag henne… det är jag fortfarande ledsen över. Men att flyga genom att använda mig av luftlagren gör jag fortfarande i drömmar och Meditation.

Hon tog också med mig till vad jag kallade "den andra världen", där jag träffade alla möjliga människor och varelser som bodde där. Dit kunde jag komma såväl på dagen som på natten, jag bara lämnade min kropp. Tyvärr berättade jag det här för de vuxna, och de skrattade ju såklart och sa att det bara var fantasier. Det var ett hårt slag för mig- var det bara mina fantasier? Så jag slutade med allt sånt och hade mycket svårt att hitta tillbaka när jag växt upp. Nu börjar jag få lätt igen, men inte alls på samma sätt som när jag var liten.

Sensmoral: lyssna aldrig på de vuxna, de vet inte vad de talar om Flört

Tillit är den magiska ingrediensen som skapar under. Lev väl!

Eleri-Twinkle
0

#21 Wow starka upplevelser!!!

SumacWarmi
1

#22: jo, verkligen. Men jag har inte ens varit i närheten av att levitera fysiskt, som du har! Det är hur coolt som helst!

Jag kanske har fel nu, men jag tror faktiskt på allvar att små flickor har andliga gåvor som de försöker att förstå och utveckla, och hur det lyckas beror på vilken form av stöd eller brist på stöd de får. Hur det är med pojkar vet jag inte, men jag vet i alla fall att min lillebror inte alls hade sådana här tendenser som jag hade. Jag försökte nämligen prata om "den andra världen" med honom, men han förstod inte alls vad jag menade. Han var nyfiken, men som sagt, förstod inte. Däremot höll jag på dels med det här, dels med olika små ritualer som jag uppfann (och som kallades "lek" av de vuxna). Vad har ni andra för uppfattning om det här? Ah, och en sak till: det verkar som att de flesta som håller på med andlighet nu i Sverige faktiskt är kvinnor. Kanske att männen kommer efter, och det då kommer att märkas först på pojkarna?

Tillit är den magiska ingrediensen som skapar under. Lev väl!

felixifokus
0

Lite roliga bilder på yoga-flygare:

http://www.youtube.com/watch?v=NHwhGUo90jw

Hyperaktiv
0

Exakt…. det har jag också gjort massor av gånger… mest när jag var liten..

ideborg
0

Enligt min pappa så har han sett min farfar levitera en gång, när de var på vinden i deras hus kom det en råtta och farfar blev livrädd, skrek och "flög upp" i luften ca 20 cm med helt spänd kropp och stannade där i 1-2 sekunder, detta såg pappa i ögonvrån och blev mer chockad över det än råttan och när han frågade om det svarade farfar väldigt undvikande och ville inte veta av sånt prat om att "han hade stått i luften".

kul tycker jag!

[Mastre]
0

Här är en tråd med flera intressanta inlägg! Putt!

chik
0

Mastre.Tack..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[AnnikaOhlsson]
0

Jag har flera starka minnen av hur jag som barn "simmade i luften". Jag är helt övertygad om att jag gjort det. Men jag vet inte om det skedde nattetid som UKU eller vad? Jag pratade med min mamma om detta och hon säger att hon minns att jag pratade om detta ofta när jag var i 6-8årsåldern och jag använde just uttrycket "simma i luften".

Lazarus
0

Jag har lämnat kroppen några gånger,men tyvrr inte för några längre resor.kan tyvärr inte styra när och hur det ska ske…skulle vilja lära mig att kontrollera detta…