Tarotläggningar
Vilka tarotläggningar är vanligast att man gör?? Jag brukar dra ett kort för dagen eller lägga kort för dåtid, nutid och framtid. Hur gör ni andra??

Hej !!
Jag skulle bara vilja ge dig några tips på de vanligaste. Det finns det keltiska korset, tre korts läggningen, samt många fler. Du kan säkert hitta böcker om många olika läggningar, men jag vill gärna berätta om hur jag gör.
Min vägledare har hjälpt mig att se en läggning som endast jag gör. Då blandar jag korten och lägger ut en läggning i samråd med henne.. Och hon visar mig hur jag ska tolka dom..och vilka kort som står för vad. Det formas en speciell tolkning runt hela läggningen, då det också är lättare att tolka den för man har skapat den själv. Man blir ju tryggare i sin läggning.
Finns det fler som har sina egna läggningar, så som jag har gjort ….altså i samråd med vägledaren?
Vänligen Maria:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Jag lägger inte något som står i böckerna så jag gör mina egna som känns mer rätt. Det är tråkigt med alla dessa böcker då det är lätt att fastna i allt som står där, läsa och ta till sig av det som känns rätt för en själv är mitt tips. Man kan lägga upp korten precis som man vill och känner för, det finns som sagt inga regler för det.
Lycka till!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
#2. Jag tycker läggningarna i böckerna är svårtydliga. Då ska jag prova på egen hand.