Sjön som dog:-(
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6896884.ab
Detta är ju förfärligt!
Ett av världens största naturkatastrofer!
Vad säger ni?
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Men jösses vad gräsligt! Hur kan vi bete oss på det här viset?!

Jag håller med er. Det är hemskt, hur har det fått lov att hända. 
Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Men hjälp asså, trodde knappt mina ögon då jag läste länken, och detta hade jag ingen aning om..huu, så dåligt allmänbildad men är. Värre ändå, jag kanske bidrar till att sjön försvinner då jag äter ris…Nå, var lite överdriven där då.
Men, svårt för de fattiga länderna, då de antagligen tar vara på första bästa arbetstillfälle…
Nåväl, det är iaf fruktansvärt
Tack Jane. Viste inte om detta. Tänkte så som ByBo-Inte äta ris. Men det är kanske inte det som är problemet.Utan dom har kanske skapat problemet skälva.
Myndigheterna i Uzbekistan redovisade tidigare idag sitt missnöje om dammprojekt i Tajikistan som minskar vattenflödet in i Uzbekistan. Fattiga Tajikistan ser i sin tur möjligheterna för arbetarna att kunna få en stadig inkomst från projekten
Lena.P är jag i verkliga livet.

Vi kunde undvikit detta MEN vi är ju människor, vi reagerar inte förrän något allvarligt har hänt och då är det redan försent.
Vi dödar oss själva.
Ja det är tråkigt (minst sagt) hur mänskligheten förgör vår jord.
MVH
Woozy
Usch vad vi ställer till det!
Det jäkliga är ju att man förstör naturen när man odlar så stora mängder mat,
vi äter ju inte upp allt som produceras utan kastar tusentals ton som också förstör naturen medans andra svälter….
Det är fruktansvärt. Man skulle kunna tro det är "100 år" mellan bilderna. Men tyvärr är det bara 19..
Vi har bara oss själva att skylla tyvärr, det går inte längre att skylla på någon annan. Vi är alla ansvariga för vad som sker på vår jord!
Kom precis hem från en resa på Borneo, och där kan man verkligen se vansinnet i billig palmolja till världen. De hugger ner, bränner regnskogarna och planterar oljepalmer för att vi ska få till biobränsle och billig olja. Det finns snart i allt och går inte att undvika. Tyvärr utrotas nu massor med djur och växter i och med detta. Speciellt orangutangerna har det svårt då de behöver stora orörda regnskogar.
Se filmen om en drabbad orangutang
Jag var där för 6 år sedan och vilken skillnad mot nu.
Där det fanns regnskogar står nu räta rader med oljepalmsplantager. Det går alldeles för fort. Men samtidigt måste vi fråga oss om vi inte tillåter fattiga länder vår standard? Det här betyder mycket för ländernas inkomster och levnadsstandard.
Men själv försöker jag bojkotta olja från palmoljeplantagerna. Oftast vet vi inte om att vi får i oss det - det finns snart i allt vi använder och i innehållsförteckningen står oftast bara veg. olja.
OkQ8 mfl säljer biodiesel från dessa plantager, miljöbränsle för vem?
10 men fy bövelen- inte undra på att moder jord frustar - när människan inte förstår eller vill förstå vad dom gör med allas Liv
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
#5 Så sant!