Förvirrande dröm
Hej! Inatt drömde jag att jag blev transporterad över ett hav som var ganska stilla, men det fylldes fort med svart vatten så fort de som rodde började prata om att misshandla mig och min vän. vi hoppade på något sätt ur båten och började springa. Vi kom in i ett bostadsområde och allt var öde, det var snö upp till knäna och av någon anledning blev vi förföljda av min pappa som körde en röd volvo. Vi sprang för glatta livet och stannad emellanåt och åt snö. Vi såg tillslut en pub där jag sprang in och skulle ringa polisen, polisen kom i samma veva som han kom in på puben. Jag slog honom och berättade alla hemska saker han gjort mot mig när jag var liten. Sen när polisen skulle hämta in honom såg jag där han stod med ryggen åt mig att det var min sambo. det gjorde mig helt förtvivlad och jag ville inte sätta honom i fängelse. han var alldeles vit i ansiktet och såg skamsen ut med huvudet hängande. Efter detta vaknade jag.
Jag har inte kontakt med min pappa sen ca 5 år tillbaka och det har jag valt själv. kan drömmen tyda på att jag är rädd att min sambo skulle skada mig på samma sätt som han gjort?