Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 3811 ggr
[mia-38]
0

Hörde musik!

Vill bara berätta om en häftig sak jag vart med om idag.

Vi skulle ner och städa i en källare i ett gammalt stort hus som ett företag har sina lokaler i. Det är slitet och är verkligen gammalt.
Jag har fått rysningar av obehag innan där nere och skulle inte vilja gå ensam där i gångarna.

Idag när vi kom in till ett rum så hörde jag musik. Jag frågade min kollega om han hörde nåt. Han hittade en radio men den var inte på!!
Det blev tyst…men strax därpå hörde jag musiken igen..Men han hörde inget.

Det kröp i kroppen på mej av obehag och jag gick ut ur rummet.

Jag ska försöka ta lite bilder där nere en dag när jag är ensam. Och se vad ni får ut av de.

Men den känslan jag hade idag var mysko….Vart kom musiken ifrån???Förvånad

Anna-Helga
0
Jane-Lyzell
0

Du hörde clairoudient - med din andliga hörsel!Glad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[mia-38]
0

Jane…Vad är clairoudient för nåt??

Jane-Lyzell
0

3 Klart hörande = en medialförmåga att höra andevärlden!

Grattis:-)))

[mia-38]
0

Ahaaaa…Ja jag hörde det klart och tydligt.
Skrattande Medans min kollega inte hörde ett dyft…han bara tittade på mej..hahahah

Denna kommentar har tagits bort.
Anna-Helga
0

Såhär har jag förstått det hela:

#5 Clairvoyance är indelat/specificerat i:

Clairsentience (Beröring)

Clairaudience (Höra med sin egen "tänk-röst" eller andra riktiga röster)

Clairalience (Lukt)

Claircognizance (Känsla, vetskap)

Clairgustance (Smak)

Olika medium eller mediala personer besitter olika eller alla av dessa förmågor.

Kram Anna

[mia-38]
0

Tack Anna-Helga för ordförklaringen. Skrattande

Anna-Helga
0

#11 Så lite så! Kanske ska skriva ihop en artikel? Skrattande Kram!

[mia-38]
0

#Ja Anna-Helga..en artikel i det skulle inte vara så dumt. Kanske är en del som inte vet vad de orden betyder.

Jane-Lyzell
0

Clairvoyance = Klart seende! du ser lika verkligt som om personen står framför dig eller som en biofilm innan för ögonen!

Clairaudience = Klart Hörande! Du hör en röst eller annat som i ditt fall musik, utan för ditt huvud, "talar i örat"(endast du själv som hör). Eller en extern röst innuti ditt huvud.

Clairsentience = Klart Kännande! du känner in med alla dina 5 (6) sinnen) syn ,Hörsel, smak, lukt, känsel. du kan alltså se kännande, vilket är en förnimelse eller tankebild, du ser fast du inte serFlörtsom en genomskinlig bild.

du kan även höra kännande, då hör du en tankeföljd innuti ditt huvud - alltså din egen röst men en extern tankeföljd.

sist har vi det 6.e sinnet som kallas Clairknowing! = att man bara vet! man har ingen förklaring hur man vet , man vet bara!(intuitionen om du vill)

chik
0

Mia.Vad intressant.Vist är det häftigt.Du har ingen melodi.Var det klasiskt eller rock eller slager….

Vet bara vad för musik jag hörde när jag höll på o drunkna..

Cool Mia..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Jane-Lyzell
0

När jag födde mitt sista barn - spelade änglarna musik i mina öron:-))) det var deras sätt att påskinna det var med mig i stunden!

Det var den vackraste musik jag någonsin hört!

Vänligen Jane

[mia-38]
0

chik…Det var klassisk musik jag hörde…

Morfars-lillaMy
0

#17 Så vackert Jane, jag blir rörd!

Jag var också med om det när jag födde mitt barn, som var jättenära på att dö men klarade sig tack vare akut kejsarsnitt i sista sekund! Det var en kvinnlig röst som sa precis vid mitt öra, att allt kommer gå bra, det var så vackert och gav mig ett lugn som jag inte kan beskriva.

chik
0

Jappp Miaaa.Det hörde jag med har aldrig hört den musiken mer..O jag är ingen älskare av klassiskmusik.Men den var så vacker..

Sug i dig Mia..Vist är det häftigt???Man vill bara ha mer. (Ja jag skall inte gå o dränka mig-skämt-rått.)

Lena.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Felicula
0

Förlåt, men jag gör en liten trådkapning här bara för att reda ut alla begrepp, jag är så dålig på ord, för jag har lärt mig det mesta på egen hand:

Jag brukar dels kunna höra en del prat (som det tog ett tag att lära mig förstå att det inte var mina tankar), ibland kan jag känna lukt, men det är mycket sällsynt, och sen ser jag liksom som en film, hur det ser ut på en plats t.ex. eller när jag tittade ner på "min" hand och såg att den hade en luffartattuering, så att jag kunde berätta det. Ibland kan jag också känna vissa saker i kroppen, som om jag var halt eller tog danssteg eller gick och klampade, sånt. Så frågan är: vad heter det när man "ser med andras ögon" och vad heter det när man "känner inifrån kroppen"? Självlärd och nyfiken :)

Om man hör saker som andra inte hör är det bara två svar: antingen sånt man "bara gör", alltså andlig intuition, som jag kallar det, eller så har man någon slags Hallucination, t.ex. av svält eller vätskebrist eller för att man har tagit något narkotiskt preparat. Kan man rannsaka bort det senare (och speciellt tänka på att man inte lider av svält eller extrem törst) så återstår andevärlden. En kompis blev väckt av att "någon" spelade opera så att det dånade i hennes hem. Men hennes sambo sov gott vidare och hade inget hört, det var inte något meddelande till honom den gången i alla fall.

Jane-Lyzell
0

19 Härligt, ja de finns där alltid med oss:-))) det är tryggt!

21 det troliga är att du är claisentient - du känner in och förnimmer:-)))

sathura
0

Har också varit med om att höra änglamusik, jätte vackertGlad. Var då gravid med den yngsta.

Mirjami-78
0

Vad häftigt Mia.Glad Helt klart så är det nog ande världen som är i farten.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Mysan59
0

Spännande Glad

Marina2
0

Tack Mia!

Ni andra med.