Hemsökt?
Lång text, men behöver verkligen hjälp och råd.
För cirka 1,5 månad sen började det ske konstiga saker i källaren (där mitt rum ligger). Det har dock sedan länge försvunnit saker för att sedan dyka upp på oväntade ställen. Men i vilket fall som helst… Det började med att jag, mellan kl. 02:00-03:30 hörde steg och någon som skramlade bland skorna ute i källarhallen. Det hela utvecklades snabbt och inom två veckor hördes först en hård smäll i pannluckan (som ligger 2 rum bort) och sedan steg som slutade utanför mitt rum. Snart började det knacka på min dörr. Jag trodde länge att jag inbillade mig eller att det var pappa som var nere och eldade i pannan. Tiden gick och jag började få sömnproblem, jag berättade för pappa (som såklart var helt skeptisk) och mamma som sa att jag säkert inbillade mig. Så jag lät det vara. Inte långt senare blev jag sjuk och satt klarvaken och spydde, DÅ hörde jag först smällen, sen stegen och sen tre glasklara knackningar.
Det slutade med att jag tvingade min bror att sova med mig och han hörde det också. Min släkt är ju full av folk som ser och hör spöken/andar/vad ni vill kalla det, jag är inte helt säker på att jag vill höra till den gruppen(eftersom jag är fruktansvärt spökrädd). :/
Nu har det varit helt lugnt i en vecka.
Huset är från 50-talet och jag har alltid känt mig lite konstig i källaren (speciellt i trappan upp).
1. Tror ni att det kan vara något han/hon vill?
2. Vad skulle ni göra i mitt ställe ifall det kom tillbaka?
3. Kan det vara att jag är sån som känner/hör/ser, eftersom varken pappa eller mamma varken hör, ser eller känner?
4. Hur kan jag hjälpa denna person på bästa sätt?
Oj så många frågor…
1 om du har många i din släkt som kan få kontakt kan du inte be någon av dem om hjälp?
2. Eftersom man inte vet vem det är som är hos
dig…någon är det ju det är ju ganska uppenbart. Om det tillhör huset eller någon avliden släkting till er. Be lugnt och stilla om hjälp och ro. Tala sedan i det rum där du känner av den mesta energi eller hör de flesta ljuden. Säg att du bor här och att du gärna vill kunna sova i lugn och ro…Presentera dig helt enkelt och att om den här ande ska vara här får det vara på lika villkor.
3. Har goda vänner som drabbats av exakt samma sak som du…saker som försvann och plötsligt dök upp igen osv. Dottern i huset såg även "kvinnan" som hade presenterat sig. Då gick pappan ner i gillestugan och han är stor stor skeptiker till det här. Men gick ner presenterade sig och sa att nu bor vi här…du får gärna vara kvar om du vill men vi måste kunna samsas och hålla lugn och ro. Det hjälpte…
4. Du har gåvan att höra och känna energier, antingen får du ta hjälp så länge innan du utvecklar din förmåga ytterligare om du känner att du vill det. Du behöver inte vara rädd. Men förstår obehaget av ljud och skrammel mitt i natten…det skrämmer ju som bara den. Men ytterst ytterst sällan någon vill något ont.
Är detta till någon hjälp eller tröst?
Lycka till
Kram
#1 Tack så mycket! :) Jag vet inte om jag är mogen att prata med någon av mina släktingar om detta ännu, men jag vill gärna hjälpa. Min faster kom däremot fram till mamma (helt utan att mamma sagt något) och frågade om vi hade fel på pannan. Kan det då vara så att han eller hon vill berätta att det är något fel?
Känner mig lite lugnare nu. :)
Ja du vem vet…kan vara att någon vill påkalla uppmärksamhet att se över pannan…och då är det ju som jag säger i all välmening…men skitjobbigt när man vill sova och blir störd…
Hoppas du kan sova gott i natt i alla fall.
Kram
Acs.. Du har mycket du.Men gör som så att du säger -Högt eller tyst i ditt huvud att du vill inte ha dom så nära in på dig.
Sen kan du ta på dig något på huvudet.-Det är inget skämt.Du stänger ute mycket då…
Eller så kan du se det som att du har många vänner runt dig o ta det för vad det är…
Lena.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Hej.
Jag kan berätta att för ett tag sen när "ångestmolnet" var som värst så la jag en tjock kudde på huvudet när jag låg i soffan och påverkan försvann. Visst kände jag "vinden/kylan", men jag fick inte huvudvärk/ångest.
Kan låta knepigt, men det funkade verkligen för stunden.
(ångestmoln= sva/kall luft som crikulerar runt huvudet och man mår dåligt om den kommer åt huvudet).
MVH
Woozy
Jag bodde också i källaren i ett rum, årena innan jag flyttade hemifrån. Jag hörde väldigt ofta, på kvällarna och under natten, hur någon med släpande steg närmade sig min dörr, och pillade lite med telefonen som var precis utanför dörren. En av gångerna tog jag mod till mig och öppnade dörren och jag kände tydligt hur något försvann ut genom ytterdörren.
Det hela avtog dock då jag kom på en liten ramsa som jag sjöng lågt för mig själv varje gång jag gick ner till rummet. Kommer tyvärr inte ihåg den. Men det funkade för mig.
Tack för alla svar! :) Hoppas jag kan komma till rätta med mina "problem", om man nu ska kalla det det och kan få nytta av tipsen! :D