Amityville
sorry den bilden ser fejkad ut,men jag tror ju förvisso att historien den härstammar ifrån stämmer…….

Hej!
Ja en sak är säker jag skulle inte vilja sova över där, / Himlen
Det finns en del som tyder på att historien om Amityville är påhitt, dels av mannen som fälldes för morden, dels av den inflyttade familjen som ville tjäna på uppmärksamheten. Oavsett vad som är sant kan det finnas energier kvar från det kallblodiga mord som faktiskt skedde där.

Hej!
Det finns filmer om detta hus vi har sett några av dom man bör ha någon och hålla i handen om man ser dom / Himlen
Är det huset som sägs vara bakgrunden till filmen "huset som Gud glömde"?

Hej!
Ja det är det hyacinta / Himlen
När jag gick i fyran i mellanstadiet så anordnade vår lärare sk filmkvällar, och en av gångerna så visade han just filmen: Huset som Gud glömde. Vilket resulterade att hälften av klassen var tvungna att bli hämtade av sina föräldrar då de inte vågade gå ut.
Jag vågade dock ta mig hem själv, fick dock följa två klasskamraterna hem till dörren.
Till sitt försvar sade vår lärare att han ville se hur vi reagerade.
Så rolig var han.
Låter som ansvarsfull lärare….not!
Jag såg filmen när jag var i 12-13årsåldern och jag kan ju säga att hade jag vetat då att den hade en verklig bakgrund så hade jag antagligen skrämts totalt från vettet.