The Secret
Någon som har läst boken eller sett filmen? Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Hr du sett filmen eller läst boken?
Ser filmen nu.
bra! Tror du att kan hålla dig från att kritisera innan du har kollat färdigt? Det ser mera trovärdigt ut då 
# 3
Jag är precis i slutet av filmen nu, så om 5-10 minuter är jag redo. Om du känner för att börja kan du redogöra för dina åsikter om det hela nu, så kommer mina sen.
Du låter positiv till det är.
javisst - man "får" det man fokuserar på. Inget konstigt med det.
# 5
Om vi tar en katastrof, som tsunamin i thailand 2004. Var de som dog alltså själva ansvariga för det?
Hur fick du till det? Jag har sett filmen om The Secret men uppenbarligen har jag missat något….
# 7
Det är ingen som säger det rakt ut, med det borde ju också förhålla sig på det viset.
Allt negativt som händer dig, gör ju det på grund av din inställning. Det borde väl då också gälla katastrofer?
Författarinnan till boken säger ju själv att katastrofer drabbar personer "on the same frequency as the event."
Ja hemligheten med The Secret är att vi drar till oss det vi medvetet tänker på. Men jag är inte säker på att katastrofer som tsunamis finns med på den listan… sånt är knappast det vi tänker på till vardags.
Jag tror att du drar förhastade slutsatser - vill du diskutera det som avhandlas i filmen eller…?
# 9
Författarinna säger ju själv att det förhåller sig på det viset? Håller du med eller inte?
Men du anser alltså på allvar att om jag går och tänker på att inbrottstjuvar och kriminalitet, så drar jag dem till mig?
På "det" viset? kan du förtydliga?
Om du tänker mycket på kriminalitet så kommer det att uppfylla din tillvaro - kanske ända fram till att du blir ett offer för det. Ja. man ser alltid mest det man fokuserar på - enligt The Secret - men ärligt så vet jag inte med det nagativa. Jag har bara dragit till mig och fokuserat på positiva saker.
# 11
Författarinan själv skriver att katastrofer drabbar människor som är "on the same frequency as the event".
Jag vet inte hur jag ska kunna uttrycka mig tydligare.
"Om du tänker mycket på kriminalitet så kommer det att uppfylla din tillvaro - kanske ända fram till att du blir ett offer för det. Ja. man ser alltid mest det man fokuserar på - enligt The Secret - men ärligt så vet jag inte med det nagativa. Jag har bara dragit till mig och fokuserat på positiva saker."
Det är precis det de hävdar. Människor som blir utsatta för brott har orsakat det själva genom negativt tänkande.
jag kan inte svara på det. jag tänker aldrig negativt. Sorry det ligger utanför mitt erfarenhetsområde.

Det jag tycker är lite "lustigt" är att en skeptiker just "hugger" tag i det som är"anti" 
När jag kom ikontakt med TS första gången så såg jag bara det posetiva och fatta direkt hur "vågskålen vägde" Iof var det inget nytt utan för MIG var det en bekräftelse på mitt tänk.
Jag kan inte heller svara på din fråga om katastrofer och elände Terry… för min tro är att det inte är så enkelt utan att den frågan är mer komplex.
det man ska vara medveten om är att författaren till boken inte har hittat på lagen. Hon ger oss bara sin egen personliga förklaring till den (utgår jag ifrån utan att ha läst den).
Som vanligt med såna här grejer jag får ta del av så väljer jag ut "russinen i kakan" och det jag inte gillar slänger jag i soptunnan. Så också med detta att vi skulle dra på oss katastrofer själva. Det köper jag faktiskt inte.
Jag har just läst klart boken. Den är mycket intressant, men jag är skeptisk till om det verkligen funkar. Och enligt författaren så lär jag inte få veta om det funkar så länge jag är skeptisk….
Men för det förkastar jag inte tanken/boken/förafattaren…
Någon som vet om filmen finns på youtube eller nån annanstans att se? Länk?

#17… Har länkat via Pm till dig. 
Detta med val hade även jag svårt med, första gången jag konfronterades med ordet var på en utvecklingskurs som det företag jag jobbade för höll. Man valde själv om man var sjuk tex. Detta smällte jag inte så jag protesterade livligt med massor av påståenden. Tex vem skulle välja att vara sjuk! Efter några år kunde jag förstå.
jepp,har läst boken o sett filmen,skratta ocj gråt vettja!!!:-) varför måste du välja??"!

# 20
Vad tyckte du om dem då?