Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 2787 ggr
liwa
0

Kontakt med återfödda???

Har funderat på en sak.

När våra anhöriga på andra sidan går ner på jorden för att leva som människor igen, går det ändå att få kontakt med dom?

Svårt att formulera mig. hmm…..

Alltså, när någon dör så sägs det ju att man återföds igen. Går det ändå som "medium" att få kontakt med denna ande fastän h*n blivit återfödd.

Hoppas ni förstår vad jag menar. Vore intressant att höra hur ni tänker.

Mysan59
0

Bra fråga! Jag har tyvärr ingen aning…

chik
0

liva.. Det har jag med funderat på.

o det verkar som ingen förstår frågan.

För när dom är här så kan dom ju inte svara från andra sidan o då kan man inte få någon kontakt.

Så om du tror på rinkination??

Hur tänker du??

Vad är Anden? Någon mer som har en tanke om detta….

Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.

[marion69]
0

Jag undrar ibland varför man tycker att "man känner igen" vissa människor. Det är som att deras själ lyser igenom och det känns som om man känner dom sedan tidigare.

Kan det vara återfödda själsfränder?

[Mastre]
0

Enligt Abraham (genom Esther Hicks) är det bara en del av vår inre varelse/själ som föds in i en fysisk kropp. När kroppen sedan dör återförenas vi med vårt större jag. Därför existerar vi samtidigt i den fysiska och den andliga världen. Det här kan också förklara fenomenet parallella liv.

[marion69]
0

#4 Intressant! Finns det något på nätet att läsa om det. Har du någon länk?

[marion69]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hittade en länk. ALdrig hört talas om henne. hon verkar ju jättebra. tack

liwa
0

Tack för era svar. Ska ta och kolla länken senare.

Finns det fler ide'er om hur det går till?

Väldigt intressant fråga tycker jag.

Jane-Lyzell
0

0, en av anledningarna Jag inte tror på reinkarnation som en regel - är att jag vet att alla mina nära och kära finns i andevärlden den dagen jag själv kliver över!

Vi kommer alla mötas igen:-) Nej, tycker reinkarnation är en grym teori! Jag vet att ett barn som gått före sina föräldrar stannar där för återförening den dagen föräldrar kommer över! o vise versa!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Mysan59
0

#8 Jag måste säga att jag föredrar att inte återfödas till denna världen igen. Hellre "leva vidare" på andra sidan, det låter mycket mysigare Flört

Men jag måste erkänna att jag inte vet alls vad jag tror på, reinkarnation eller andra sidan.

Men jag hoppas och tror att allt inte bara blir svart när vi dör. Rynkar på näsan

liwa
0

#8 Du tror alltså inte på att vi föds om på nytt? Men vad tror du då. Att man blir kvar i andevärlden i all oändlighet? 

Kommer man då att vara i den ålder man var när man dog eller existerar inte åldern i andevärlden?

Jag vet inte riktigt själv vad jag tror ännu, därför jag har såna funderingar.

Jane-Lyzell
0

10 Vi är andar som lever förevigt och när vi är på jorden lever vi i vår kostym av fysisk materia, kroppen! att uppleva känslor fysisk är dess lärdommar vad jag förstår! att vara i köttet!

Det som är du, din ande lever vidare i nya existensplan - som vad jag förstår är nästa steg andevärlden! där behövs inte den fysiska åldern och du är din sanna andliga ålder i nästa existens, vad det nu innebär:-)

De sägs att man väljer en genomsnitts ålder som är gämförelsebar med 25-30 års ålder i männsklig fysisk form(alltså då när man oftast är som mest vital o stark)

När man levt klart(utvecklats färdigt) i andevärlden gå man vidare till nästa existens och du dör alltså många gånger om man vill likna med jordiska mått mätt. Och lämnar efter dig de olika kroppskostymerna i de olika existenserna- vad som sker högre fram vet jag inte och inte de andar jag frågat hellerSkrattande

liwa
0

Tack för ditt svar. Det var väldigt intressant att läsa.

Men vad säger du om alla dessa människor som sett sina tidigare liv. Är det fel då?

Eller lever man flera "jordeliv" innan man blir "ande"?

hmm många funderinga blir det nu Obestämd

Mysan59
0

#12 Ja jag håller med dig, det blir många funderingar när man börja tänka på det där.

Jane-Lyzell
0

12 Att människor får upp tidigare liv- förvånar mig inte ett dugg - men till att det skulle vara deras självlevda liv - där finns inga bevis för!

Men då vi alla är ett(kommer från den stora anden så att säga) får vi alla hjälpas åt med varandras karma mm och kanske får just den som får upp ett tidigare liv vara länken emellan för att lösa just det eventuella karmat!

Eller någon ande som vill visa sin tidigare existens igenom en medial person - finns fler allternativ till tidigare liv regretioner och platsminnen mm. som inte behöver vara sitt eget tidigare liv.

liwa
0

Tack Jane för dina svar. Det var mycket intressant.

Finns det inga fler som har några tankar kring det här?

Själv vet jag inte riktigt vad jag tror just nu och det hjälper att läsa hur andra tänker och resonerar. Glad

mvh Liwa

[marion69]
0

Min mamma berättade om min 5 år yngre lillasyster. När hon var runt 4 år, så var vi hemma hos min mormor i finland.

Hon hade berättat för mamma när hon höll på att diska att hon egentligen heter Hedvig och att förr i tiden diskade man inte. Man hade sin egna bestick i trä och skål av trä som man bara slickade och torkade av till nästa måltid.

Min mamma blev häpen, för min mormors mor hette hedvig och det var så det gick till på den tiden!

Varken min mamma eller någon annan hade pratat med henne om tidigare släkt.

kan det kanske vara så också att ens släktingar ibland återföds i familjen??

Jane-Lyzell
0

16 små barn är ofta mer mediala än vuxna - så din gamel mormor kan ha förmedlat sig igenom din lillasyster:-)

är din syster medial idag?

[marion69]
0

#17 Hon är en väldigt känslig människa idag. Jag vet inte om hon är medial. Hon är inte direkt intresserad av något sådant vad jag vet. Men hon är intresserad av livet, välmående och är väldigt djup.

Jane-Lyzell
0

Mediala personer som inte utvecklar sina(mediala) gåvor blir ofta känsliga personerSkrattande

liwa
0

Min dotter pratar ofta om sin andra familj på Island. Vad dom heter och vad dom gör m.m

Vi har ingen släkt eller vänner därifrån och inte heller någon hon känner till kommer därifrån. Men ibland så säger hon isländsaka ord.( har kollat upp ordboken på nätet).

Kan det då vara någon annan som gör sig hörd genom henne?

Trodde först att det var från tidigare liv. Men då kanske det inte är så.

Hon är väldigt medial så det vore inte så konstigt isf.

Jane-Lyzell
0

20 vist kan det vara hennes guide som är från Island:-)))