Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettupplevelser
Läst 2346 ggr
Alexworld
0

Déjà Vu

Hej!

På sista tiden har jag haft mycket så kallat déjà vu-känslor. Jag har haft det lite med allt möjligt faktiskt. Jag har till exempel drömt drömmar om igen, samma som jag har drömt förra året, och ungefär samma tidpunkt på året.

Jag vet nästan allt om déjà vu och tack o lov att det är en vanlig känsla. Mer än 70% av jordens befolkning har upplevt den här känslan, som man bara kan säga på franska.

Som igår när jag trillade på marken och blev geggig om mitt lår och min kudde (har nyligen blivit opererad och kudde är ett måste för mig om jag ska klara av och sitta) och visst har man trillat många gånger i livet men sättet och resultatet (förutom kudden) kände jag igen men jag kommer inte ihåg det.

Och man vet inte varför man har déjà vu-känslor och hur. Det finns bara teorier och de flesta har jag nog läst. Okej, det var bara på den svenske wikipedia men ändå. Om jag har missat något kan ni "tipsa" mig i så fall?

Tack i för hand!

[Peter34]
0

Innan jag vräker ur mig min teori vill jag tillägga att jag inte vet (Inte läst) så mycket om detta ämne utan att jag bara utgår från mig själv och de erfarenheter jag har. Jag har haft dessa upplevelser ett otal gånger, till slut har jag varit tvungen att sätta en "etikett" på det. Jag menar att livet är ett enda stort nu och att man åker fram och åter över detta stora nu, även i sömnen. Allting har redan hänt.

[marion69]
0

Jag har ofta deja-vu upplevelser, men det går i perioder. Jag har alltid undrat varför, men det verkar som om man får det när man är på väg i rätt riktning i livet.

Ungefär som milstolpar.

[123diddi]
0

#2 häftigt! får déjà vú upplevelser rätt ofta.

[Woozy]
0

Hej.

Om det är som du säger, så borde vi alltså ha upplevt samma liv vi har nu förut?. -precis som vi då blir testade och ser om vi kan upprepa alla goda ting vi gjort i förra liven. -eller fattar jag helt galet?.

MVH

Woozy

chik
0

Woozy. Tror att du fattar rätt.

En fin känsla för dig.Alexword.. o det är ju vad du upplever….

Lena.P är jag i verkliga livet.

[marion69]
0

#4 Jag tror det är mer som att man fått "information" om det som ska komma, och sen när det händer, så får man deja-vu, som en bekräftelse på nåt sätt.

Men det låter ju inte omöjligt det du säger. Tänk om det skulle vara så?

Tänk dig t ex en järnvägsbana, som representerar ditt liv, ditt öde, dina handlingar, vilket är den rätta vägen för dig.

Om man går vid sidan av eller andra vägar, så går man ju fel, men om man kommer tillbaka på spåret, så får man deja-vu??

[Woozy]
0

Förstår vad du menar, fast järnvägsspår kanske var lite väl lätt att följa.

Tungan ute

MVH

Woozy

[marion69]
0

Kanske inte så lätt att gå på ett streck med ögonbindel Flört och ända sättet att känna igen är via deja-vu?

Alexworld
0

Hej!

Tack för svaren! 1# vad menar du med "ettikett"?

Jag har läst på wikipedia att i sådana religioner som tror på reinkarnation tror att det här med drömmar är från ett tidigare liv. Och att man senare känner igen sig om en händelse, eller två, fast händelsen inte har hänt på riktigt i sitt nuvarande liv, och att man känner igen sig från sitt tidigare liv och därmed får déjà vu-känslor.

sathura
0

Har alltid fått höra av min mamma att "du är på rätt väg i livet" när jag haft mina dejavu moments. För mig är de ett bekräftelse på att jag är där jag ska vara och gör det jag ska.

[Woozy]
0

Om det är som det är sagt att man är på rätt köl när man ser Deja Vu, så kan man undra vart jag är på väg nånstans..

Obestämd

Det är bra länge sen sist man hade Deja Vu…

MVH

Woozy

[marion69]
0

Skrattande hehe

Jane-Lyzell
0

Dejavy är intresant - men man kan fråga sig vad de är till för?

fins ju ingen mening med att man just känner igen en frekvens just i stunden, man kan ju inte förändra det!

Men intresant är det . de vetenskapliga vill få det till någon form av kortslutning i järnan, då kan man ju undra varför människan får det?

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[marion69]
0

Ja vetenskapsmännen, dom vill ju alltid få det till något logiskt hela tiden. det är ju så. Om man inte tror och vet att det finns en annan dimension, så gör man inte det.

Alexworld
0

14#

Håller med dig helt och hållet om det där med vetenskapssmän. Det är nästan löjligt. Det kommer säkert en dag som gör att alla blir stumma och att ingen kan komma på en rationell förklaring som dem alltid vill. Men egentligen vet vi så lite om vår värld och var som är normalt och inte. Man kan inte säga att så är så och det där är det där, utan att ha hundra procent rätt. Och vissa hemligheter är nog meningen att vi inte ska veta. Vem vet?

KRam!

chik
0

Hejjjj..En liten tanke från mig till er.

Vetenskapen ändras…Lite då o då..Beror på vem som gör o vad som ingår. Helt Plötsligt kan det vara Bra-Eller dåligt.

Nu fick jag till det.Menar bara att jag inte ser mig blind på Våra små Vetenskaps-Män-Kvinor.

Lena…

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Woozy]
0

Vetenskapen går, medans sanningen består..

Vad som ör vad, får vi tids nog veta (förhoppningsvis).

MVH

Woozy

Denna kommentar har tagits bort.