Intervju
Hej.
Jag läser kandidatkursen i etnologi på Stockholms Universitet och jag skriver just nu en uppsats om förhållandet naturligt/övernaturligt. Uppsatsen kommer att handla om vilket syfte tron på det övernaturliga fyller i människors liv, varför man tror på vissa aspekter av det övernaturliga och inte på andra, upplevelser och hur man tolkar dem med mera. Jag är också intresserad av vad människor tror på och/eller praktiserar och varför.
Jag vill gärna hitta några som är intresserade av att intervjuas. Intervjun kommer att ta cirka en timme, men det kan förstås ta längre tid om vi har mycket att prata om. Helst ska de som vill bli intervjuade tro på och praktisera något som kan anses vara övernaturligt.
Jag kommer att spela in intervjun med diktafon och sedan andvända det jag har fått reda på som bas för min undersökning. Det är också möjligt att jag kommer att använda citat ur olika intervjuer i uppsatsen. Den som blir intervjuad får gärna vara anonym. Jag befinner mig i Stockholm och vill gärna att de jag intervjuar finns i området.
Släng gärna iväg ett meddelande om du vill bli intervjuad eller har några andra frågor.
Matylda
Mig får du gärna intervjua.
Lena.P är jag i verkliga livet.

Jag finns tyvärr inte i stockholmstrakten, men om du vill intervjua via telefon kan jag gärna ställa upp. Vet hur klurigt det kan vara att få passande respondenter till kand.uppsats……. *ler*
Amor vincit omnia
Puttar…
Lena.P är jag i verkliga livet.

Tack. Intervjuer på telefon, känns lite svårt. Det känns som att det kan ta så lång tid och jag vill helt enkelt se personen jag intervjuar.